Εργασιακή διαμάχη έχει ξεσπάσει σε επιχείρηση στην Ιταλία έπειτα από λάθος στη μισθοδοσία, που οδήγησε στην καταβολή έως και 600 ευρώ επιπλέον σε κάθε εργαζόμενο.
- Λογιστικό σφάλμα στην εταιρεία Epta Costan στο Μπελούνο της Ιταλίας οδήγησε στην εσφαλμένη καταβολή έως και 600 ευρώ επιπλέον σε κάθε εργαζόμενο. Η διοίκηση, μόλις εντόπισε το λάθος, ζήτησε την άμεση επιστροφή των χρημάτων.
- Το αίτημα της εταιρείας για επιστροφή των ποσών προκάλεσε την άμεση και έντονη αντίδραση του προσωπικού. Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε τετράωρη στάση εργασίας, κλιμακώνοντας την εργασιακή διαμάχη που δημιουργήθηκε από το λογιστικό λάθος.
- Η διοίκηση συναντήθηκε με τα συνδικάτα και πρότεινε την τμηματική επιστροφή των χρημάτων, αντί της εφάπαξ καταβολής. Τα συνδικάτα, ωστόσο, επιδιώκουν μια συμφωνία για ακόμη μεγαλύτερη επιμήκυνση του προγράμματος αποπληρωμής για τους εργαζομένους.
- Το σφάλμα προέκυψε από λανθασμένη εφαρμογή του νέου δημοσιονομικού νόμου, με ένα επίδομα να καταβάλλεται δύο φορές. Το γεγονός αυτό έχει φέρει σε δύσκολη οικονομική θέση περισσότερους από 600 εργαζόμενους που ήδη χρησιμοποίησαν τα χρήματα.
Μια εργασιακή διαμάχη έχει ξεσπάσει σε επιχείρηση της Ιταλίας έπειτα από ένα λάθος στη μισθοδοσία, που οδήγησε στην καταβολή έως και 600 ευρώ επιπλέον σε κάθε εργαζόμενο. Ενώ η διοίκηση ζητά την επιστροφή των χρημάτων, περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι ζητούν να τους δοθεί η δυνατότητα να τα επιστρέψουν σε δόσεις.
Το λάθος εξελίχθηκε σε κοινωνική σύγκρουση
Το λάθος στη μισθοδοσία εξελίχθηκε σε κοινωνική σύγκρουση στην εταιρεία Epta Costan, που βρίσκεται στην πόλη Μπελούνο, στην περιφέρεια του Βένετο στην Ιταλία, όταν το λογιστήριο κατέβαλε στους εργαζομένους έως και 600 ευρώ περισσότερα από όσα δικαιούνταν. Μόλις η διοίκηση διαπίστωσε την αστοχία, απέστειλε εσωτερική ανακοίνωση ζητώντας από τους εργαζομένους να επιστρέψουν τα ποσά που είχαν λάβει αχρεωστήτως. Το αίτημα προκάλεσε άμεσα έντονες αντιδράσεις και το προσωπικό προχώρησε σε τετράωρη στάση εργασίας.
Ο Stefano Bona, επαρχιακός γραμματέας της Ιταλικής Ομοσπονδίας Μεταλλουργών, περιέγραψε το περιστατικό στις στήλες της εφημερίδας Corriere del Veneto: «Τους τελευταίους μήνες πολλοί εργαζόμενοι του εργοστασίου έλαβαν μισθούς υψηλότερους από τους προβλεπόμενους, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα σημαντικά υψηλότερους, φτάνοντας έως και τα 600 ευρώ.
Στη συνέχεια η εταιρεία διαπίστωσε ότι υπήρχε σφάλμα στους υπολογισμούς και κάλεσε τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και τους εκπροσώπους των εργαζομένων, προκειμένου να εξηγήσει την κατάσταση, να ζητήσει συγγνώμη για το λάθος και να ανακοινώσει την ανάγκη ανάκτησης των ποσών που είχαν καταβληθεί αχρεωστήτως.»
Κατά την τελευταία συνάντηση της διοίκησης με τα συνδικάτα συζητήθηκε το ενδεχόμενο αναβολής της επιστροφής των χρημάτων. Αν και η εταιρεία πρότεινε οι εργαζόμενοι να τα επιστρέψουν τμηματικά αντί να ζητηθεί ολόκληρο το ποσό εφάπαξ, τα συνδικάτα επιθυμούν ακόμη μεγαλύτερη επιμήκυνση του προγράμματος αποπληρωμής.
Η κατάσταση προκλήθηκε από λανθασμένη εφαρμογή, από το λογιστήριο της εταιρείας, των αλλαγών που εισήγαγε ο νέος ιταλικός δημοσιονομικός νόμος. Σύμφωνα με τον Stefano Bona, ένα ειδικό επίδομα για υπερωρίες, το οποίο προβλεπόταν να καταβληθεί μία μόνο φορά, πληρώθηκε τελικά δύο φορές μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών.
«Η κατάσταση αυτή έχει φέρει σήμερα αρκετούς εργαζομένους σε δύσκολη θέση, καθώς πολλοί έχουν ήδη χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα και ζητούν, επομένως, να τους δοθεί η δυνατότητα να τα επιστρέψουν σταδιακά», υπογράμμισε ο ίδιος. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι επηρεάζονται από το συγκεκριμένο λάθος στη μισθοδοσία.