fbpx Κορωνοϊός: Οι περιορισμοί μειώνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά έχουν μικρή επίπτωση στο παγκόσμιο κλίμα | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΚΟΣΜΟΣ
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΟΗΕ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ

Κορωνοϊός: Οι περιορισμοί μειώνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά έχουν μικρή επίπτωση στο παγκόσμιο κλίμα

Άδειοι δρόμοι σε πόλη της Γαλλία, εν μέσω καραντίνας για τον κορωνοϊό
02|04|2020 | 05:35
Άδειοι δρόμοι σε πόλη της Γαλλία, εν μέσω καραντίνας για τον κορωνοϊό / Φωτογραφία: AP Photos

Μολονότι οι επιπτώσεις των μέτρων για τον κορωνοϊό έχουν συμβάλει τα μέγιστα στη μείωση των εκπομπών ρυπογόνων αερίων στον πλανήτη, η επίδρασή τους στη συνολική πορεία του κλίματος είναι μικρή.

Σύμφωνα όσα αναφέρει ο υπεύθυνος του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού (ΟΜΜ) Λαρς Πέτερ Ρισοϊνγκάρντ, η βελτιωμένη εικόνα είναι «εφήμερη», καθώς οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα αναμένονται να επανέλθουν στα γνωστά υψηλά επίπεδά τους μόλις λήξει η έκτακτη κατάσταση της πανδημίας.

Απαντώντας σε ερωτήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης, ο Ρισοϊγκάρντ δηλώνει ως προς το ποια είναι η επίπτωση της πανδημίας στο κλίμα, πως «έχει μικρό αντίκτυπο στο κλίμα. Είδαμε πολλές εικασίες να διατυπώνονται στα μέσα ενημέρωσης για το τι σημαίνει για το κλίμα, για τις εκπομπές αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και τη μακροπρόθεσμη υπερθέρμανση. Η απάντηση είναι πως η επίπτωση θα είναι μικρή».

Εφήμερη η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

«Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν, διότι τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν στους χώρους στάθμευσης, τα αεροσκάφη θα ακινητοποιηθούν στις πίστες των αεροδρομίων Όμως πιστεύουμε πως το φαινόμενο τούτο θα είναι εξαιρετικά εφήμερο. Αναμένουμε πως μόλις περάσει η πανδημία, ο κόσμος θα επιστρέψει στις εργασίες του και εξ αυτού του γεγονότος οι εκπομπές CO2 θα επανέλθουν, ίσως στο ίδιο επίπεδο, ίσως και όχι», προσθέτει.

Αναφορικά με τον πραγματικό αντίκτυπο που έχει η πανδημία στην ατμοσφαιρική ρύπανση, ο ίδιος υπεύθυνος του ΟΜΜ δηλώνει: «ο πιο θεαματικός αντίκτυπος , είδαμε όλοι στις δορυφορικές εικόνες, ή στις φωτογραφίες από το Νέο Δελχί, είναι ότι αμέσως η ορατότητα έγινε καλλίτερη γιατί σταμάτησε η ρύπανση. Είναι πιθανώς ένα πραγματικό γεγονός, δεν χρειάζεται πολύ ιδιοφυΐα για να το κατανοήσουμε. Άπαξ και κλείσετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, δεν εκλύει κανέναν ρύπο, το ίδιο κάνει κι ένα αεροσκάφος όταν δεν πετάει».

«Εντούτοις, πιστεύω πως θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, δεν θα πρέπει να ενθουσιαζόμαστε άκοπα, διότι είναι απλώς μία τεχνητή παύση της οικονομικής δραστηριότητας, δεν είναι απαραίτητα μία διαρκής κατάσταση», προειδοποιεί ο ίδιος.

Υπάρχουν τρόποι για να σταματήσει η ατμοσφαιρική ρύπανση

Αναφορικά με την υπόθεση εάν η πανδημία ενδέχεται να μεταβάλει τη συμπεριφορά των κρατών του κόσμου απέναντι στην κλιματική αλλαγή, ο Ρισοϊνγκάρντ απαντά: «αυτό θα ωθήσει ορισμένους, ίσως και κάποιες κυβερνήσεις, να σκεφθούν… Δεν είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνουμε κάτι τέτοιο. Η κινεζική κυβέρνηση είχε διακόψει μεγάλο μέρος της βιομηχανικής της παραγωγής γύρω από το Πεκίνο κατά τους Ολυμπιακούς του 2008 κι απέδειξε περίτρανα πως μπορούμε κατ' απόλυτον τρόπο, αναλαμβάνοντας τα ηνία, να διακόψουμε την ατμοσφαιρική μόλυνση».

«Μολαταύτα, δεν πιστεύω πως θα πρέπει να ανακράξουμε κάποιο 'νενικήκαμεν' πολύ νωρίς γιατί αυτή (η ατμοσφαιρική ρύπανση) θα αρχίσει και πάλι να παίρνει την ανιούσα», καταλήγει ο ειδικός του ΟΜΜ.

ΣΧΟΛΙΑ