Κορωνοϊός, Ισραήλ: Το 10% των αρχικών ασθενών ευθύνεται για το 80% των νέων κρουσμάτων -Εδρασαν ως superspreaders - iefimerida.gr

ισραηλινός σε πεζούλι
Ισραήλ, φωτογραφία apimages

Μόνο το 1% έως 10% των αρχικών ασθενών με Covid-19 ευθύνονταν για το 80% των νέων κρουσμάτων του κορωνοϊού, σύμφωνα με μια νέα ισραηλινή μελέτη.

Η μελέτη αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο λίγων ασθενών με κορωνοϊό που δρουν ως φορείς υπερμετάδοσης (superspreaders) του ιού στην κοινότητα, κάτι που έχουν δείξει και άλλες έρευνες.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τη δρ Άντι Στερν του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ, που έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική επιστημονική δημοσίευση), σύμφωνα με το «Nature», ανέλυσαν 212 γονιδιώματα του κορωνοϊού από ασθενείς στο Ισραήλ.

Πώς έφτασε ο κορωνοϊός στο Ισραήλ

Η φυλογενετική ανάλυση –που έλαβε υπόψη της και χιλιάδες άλλα γενετικά δείγματα ασθενών με Covid-19 από όλο τον κόσμο- κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κορωνοϊός έφθασε στη χώρα από ταξιδιώτες που ήλθαν από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με τους πρώτους να ευθύνονται για το κατά πολύ μεγαλύτερο μέρος των κρουσμάτων στο Ισραήλ. Οι ερευνητές υπολόγισαν επίσης ότι ο δείκτης αναπαραγωγής/μετάδοσης R0 του κορωνοϊού ήταν αρχικά 2 έως 2,6 στο Ισραήλ, για να πέσει κατά τα δύο τρίτα μετά την επιβολή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.