Από το 2008, η Κίνα κατασκευάζει σταθμούς μετρό στη μέση του πουθενά - και βάζει ένα τολμηρό στοίχημα - iefimerida.gr

Από το 2008, η Κίνα κατασκευάζει σταθμούς μετρό στη μέση του πουθενά - και βάζει ένα τολμηρό στοίχημα

Μετρό Κίνα
Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε ζωντανές μητροπόλεις επιχειρεί να μετατρέψει πόλεις-φαντάσματα η Κίνα και γι' αυτόν το σκοπό κατασκευάζει εδώ και χρόνια σταθμούς του μετρό σε ακατοίκητες περιοχές.

Ήταν πριν από 17 χρόνια όταν το Πεκίνο έβαλε ένα τολμηρό στοίχημα, αρχίζοντας να δημιουργεί σταθμούς σε φαινομενικά ακατοίκητες περιοχές, βασιζόμενο σε μελέτη στο Γιουχάν.

Η έρευνα διαπίστωσε, όπως μεταδίδει το γερμανικό Focus -που επικαλείται το πόρταλ «JVTech»-, ότι η δημιουργία ενός σταθμού αυξάνει κατακόρυφα την αξία των εμπορικών χώρων σε ακτίνα 400 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και οι δυτικοί θεώρησαν παράλογη την πρακτική της Κίνας, η χώρα απέδειξε το αντίθετο. Ο σταθμός Caojiawan στο Τσονγκίνγκ, παραδείγματος χάρη, που άνοιξε το 2015, για χρόνια περιτριγυριζόταν από ακατοίκητη γη, ωστόσο μερικά χρόνια αργότερα η περιοχή άρχισε να αναπτύσσεται. Με έκταση 82.200 τετραγωνικών χιλιομέτρων, το Τσονγκίνγκ θεωρείται πλέον η μεγαλύτερη πόλη του κόσμου σε έκταση.

Κίνα: 28 εταιρείες μετρό ανακοίνωσαν χρέη

Το σχέδιο, ωστόσο, έφερε και οικονομικές προκλήσεις. Το 2025, όπως αναφέρει το «JVTech», 28 εταιρείες μετρό στην Κίνα ανακοίνωσαν χρέη ύψους 4.300 δισ. γιουάν (525,22 δισεκατομμύρια ευρώ). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή νέων έργων σε πόλεις με λιγότερους από τρία εκατομμύρια κατοίκους.

Εκτός από τους σταθμούς μετρό, τα τελευταία 10 χρόνια η Κίνα κατασκευάζει χιλιόμετρα νέων σιδηροδρομικών σταθμών, που καθιστά τη χώρα παγκόσμιο ηγέτη στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με στοιχεία του κινεζικού υπουργείου Μεταφορών, η χώρα διαθέτει σιδηροδρομικό δίκτυο 160.000 χιλιομέτρων. Από αυτά, 46.000 χιλιόμετρα είναι γραμμές υψηλής ταχύτητας, σύμφωνα με το CNN.

Στις αρχές του έτους, η Κίνα παρουσίασε το νέο τρένο υψηλής ταχύτητας CR450, που θα μπορούσε να είναι το ταχύτερο στον κόσμο. Το τρένο έχει περάσει περισσότερες από 3.000 προσομοιώσεις και 2.000 δοκιμές πλατφόρμας. Στη διαδρομή από το Πεκίνο στη Σαγκάη, ο χρόνος ταξιδιού θα μπορούσε να μειωθεί από τέσσερις σε δυόμισι ώρες.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κίνα σταθμός μετρό σιδηρόδρομοι
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ