Kίνα: Επιστήμονες αποκαλύπτουν υδρόβιο ερπετό 240 εκατ. ετών που θυμίζει «δράκο» - iefimerida.gr

Το απολίθωμα του υδρόβιου ερπετού που βρέθηκε στη νότια Κίνα
Το απολίθωμα του υδρόβιου ερπετού που βρέθηκε στη νότια Κίνα / Φωτογραφία: NATIONAL MUSEUMS SCOTLAND

Ένα νέο, εντυπωσιακά πλήρες απολίθωμα ενός υδρόβιου ερπετού μήκους 5 μέτρων της Τριασικής περιόδου, που θυμίζει κινεζικό δράκο, αποκάλυψαν επιστήμονες, σε έρευνα που δημοσίευσαν την Παρασκευή στην επιθεώρηση Earth and Environmental Science: Transactions of the Royal Society of Edinburgh.

Το απολίθωμα του Dinocephalosaurus orientalis, όπως αποκαλείται το ερπετό, που χρονολογείται πριν από 240 εκατομμύρια χρόνια ανακαλύφθηκε σε αρχαία κοιτάσματα ασβεστόλιθου στην επαρχία Γκουϊζού της νότιας Κίνας. Το παράξενο αυτό ερπετό είχε ταυτοποιηθεί αρχικά το 2003, αλλά η ανακάλυψη έκτοτε πρόσθετων, πιο ολοκληρωμένων απολιθωμάτων του επέτρεψε σε μια διεθνή ομάδα επιστημόνων να περιγράψουν πλήρως το πλάσμα.

Απεικόνιση του  Dinocephalosaurus orientalis, όπως αποκαλείται το ερπετό, που χρονολογείται πριν από 240 εκατομμύρια χρόνια και το απολίθωμα του οποίου  ανακαλύφθηκε σε αρχαία κοιτάσματα ασβεστόλιθου στην επαρχία Γκουϊζού της νότιας Κίνας /  Carin L. Cain / AAAS
Απεικόνιση του Dinocephalosaurus orientalis, όπως αποκαλείται το ερπετό, που χρονολογείται πριν από 240 εκατομμύρια χρόνια και το απολίθωμα του οποίου ανακαλύφθηκε σε αρχαία κοιτάσματα ασβεστόλιθου στην επαρχία Γκουϊζού της νότιας Κίνας / Carin L. Cain / AAAS

Το ερπετό διέθετε έναν εξαιρετικά μακρύ λαιμό με 32 αυχενικούς σπονδύλους, και τα σαν πτερύγια άκρα του, καθώς και ένα καλά διατηρημένο ψάρι που βρέθηκε στην περιοχή του στομάχου του δείχνουν ότι ήταν πολύ καλά προσαρμοσμένο σε έναν ωκεάνιο τρόπο ζωής, είπαν οι ερευνητές.

Γιατί είναι τόσο σημαντική αυτή η ανακάλυψη

Σύμφωνα με τον δρα Νικ Φρέιζερ από τα Εθνικά Μουσεία της Σκωτίας, «η ανακάλυψη μας επιτρέπει να δούμε αυτό το αξιοσημείωτο θαλάσσιο ερπετό με μακρύ λαιμό για πρώτη φορά. Είναι ένα ακόμη παράδειγμα του παράξενου και υπέροχου κόσμου του Τριασικού που συνεχίζει να μπερδεύει τους παλαιοντολόγους.

Είμαστε σίγουροι ότι θα αιχμαλωτίσει τη φαντασία σε όλο τον κόσμο λόγω της εντυπωσιακής εμφάνισής του, που θυμίζει τον μακρύ και σαν φίδι μυθικό κινέζικο δράκο», είπε ο Φρέιζερ στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Παρά τις επιφανειακές ομοιότητες το ερπετό αυτό δεν σχετιζόταν στενά με τους διάσημους πλησιόσαυρους , οι οποίοι εξελίχθηκαν περίπου 40 εκατομμύρια χρόνια αργότερα και πιστεύεται ότι αποτέλεσαν την έμπνευση για το τέρας του Λοχ Νες.

Διεθνής συνεργασία

Ερευνητές από τη Σκωτία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Κίνα μελετούσαν επί μια δεκαετία τον Dinocephalosaurus orientalis στο Ινστιτούτο Παλαιοντολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας Σπονδυλωτών στο Πεκίνο, μέρος της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών.

«Ήταν μια διεθνής προσπάθεια. Σε συνεργασία με συναδέλφους από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και την Ευρώπη, χρησιμοποιήσαμε πρόσφατα ανακαλυφθέντα δείγματα που στεγάζονται στην Κινεζική Ακαδημία Επιστημών για να αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες γνώσεις μας για αυτό το ερεπετό», δήλωσε ο καθηγητής Λι Τσουν του εν λόγω ινστιτούτου. είπε. «Μεταξύ όλων των εξαιρετικών ευρημάτων μας από την Τριασική περίοδο στην επαρχία Γκουϊζού ο Dinocephalosaurus πιθανώς ξεχωρίζει ως το πιο αξιοσημείωτο», πρόσθεσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ερπετό Κίνα επιστήμονες Δράκος