NASA: Ανακάλυψε τον πιο αρχαίο γαλαξία του σύμπαντος -Γεννήθηκε 300 εκατ. χρόνια μετά το Big Bang - iefimerida.gr

Αυτός είναι ο πιο παλιός γαλαξίας του σύμπαντος

Το τηλεσκόπιο James Webb της NASA εξακολουθεί να μας προσφέρει άπλετη, σπουδαία νέα γνώση, με βάση τις παρατηρήσεις του.

Μετά τον μεγαλύτερο (γνωστό) γαλαξία του σύμπαντος, το διαστημικό τηλεσκόπιο ανακάλυψε και τον παλαιότερο γαλαξία!

Πρόκειται για μια συλλογή των αστεριών  που ονομάζεται GLASS-z13 και χρονολογείται μόλις 300 εκατομμύρια χρόνια μετά τo Big Bang.

O προηγούμενος γαλαξίας που μέχρι πρότινος θεωρούταν ότι είναι ο παλαιότερος ήταν κατά 100 εκατομμύρια χρόνια «μεγαλύτερος» σε ηλικία και είχε ανακαλυφθεί από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble.

Κατά τη διερεύνηση της περιοχής κοντά στο GN-z13, το James Webb εντόπισε επίσης τον γαλαξία GN-z11 και επιστήμονες από το Κέντρο Αστροφυσικής του Χάρβαρντ και του Σμιθσόνιαν στη Μασαχουσέτη σημειώνουν ότι και οι δύο γαλαξίες είναι πολύ μικροί, όπως αναφέρει το New Scientist.

Το GN-z13 έχει διάμετρο περίπου 1.600 έτη φωτός και το GLASS z-11 είναι 2.300 έτη φωτός.

Και οι δύο γαλαξίες έχουν μάζα ισοδύναμη με 1 δισ. ήλιους, κάτι που η ομάδα επιστημόνων προτείνει ότι είναι αυτό που θα περίμεναν από γαλαξίες ηλικίας 500 εκατομμυρίων ετών και που θα μπορούσε να υποδεικνύει ότι τα αστέρια σχηματίστηκαν ακόμη νωρίτερα από ό,τι πιστεύουν οι επιστήμονες.

«Βρήκαμε δύο πολύ συναρπαστικούς υποψηφίους για εξαιρετικά μακρινούς γαλαξίες», λέει ο Rohan Naidu, μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα αστρονομίας του πανεπιστημίου, δήλωσαν στο New Scientist.

Είναι πιθανό το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb να μπορεί να «δει» πιο πίσω και να ανακαλύψει γαλαξίες ηλικίας μόλις 200 εκατομμυρίων ετών και θα μπορούσε –όπως λένε οι ερευνητές στα ευρήματά τους,  να αποτελέσει ένα «κρίσιμο βήμα στην εκπλήρωση της αποστολής του για τη χαρτογράφηση της κοσμικής αυγής».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ James Webb τηλεσκόπιο NASA γαλαξίας Big Bang