Οι Νορβηγοί νιώθουν περήφανοι για την Kvikk Lunsj, την «σοκολάτα της εκδρομής», όπως την ονομάζουν.
Είναι ένα γλυκό σνακ το οποίο έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές στη χώρα, ωστόσο υπάρχει έντονη αντιπαράθεση για το αν έχει «κλέψει» εκτός από την όψη τηςκαι τη συνταγή από μία άλλη γνωστή γκοφρέτα.
Το Kvikk Lunsj είναι μια σοκολάτα-μπάρα με τέσσερα κομμάτια, αγαπημένη σε όλη τη Νορβηγία και συνώνυμη με την εξερεύνηση της φύσης. Αυτό κυρίως γιατί οι διαφημίσεις της κατά καιρούς, συνδύαζαν το προϊόν με πεζοπόρους, ταξίδια σε βουνοκορφές και την άγρια φύση.
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Kvikk Lunsj έγινε σύμβολο ελευθερίας και συνδέθηκε με την επιστροφή στη φύση. Στις δεκαετίες του ’50 και ’60, με την άνθηση των εξοχικών σπιτιών, οι Νορβηγοί ξεκινούσαν για την ύπαιθρο με πορτοκάλια, σκι και Kvikk Lunsj στην τσέπη. Ακόμη και σήμερα, θεωρείται βασικό κομμάτι της εθνικής ταυτότητας.

Δημιουργήθηκε το 1937 από τον Γιοχάν Θρόνε Χολστ, ο οποίος πολλά χρόνια πριν, θέλωντας να δείξει τα τοπία της χώρας του σε έναν Γερμανό συνεργάτη του, χάθηκαν σε έναδάσος. Εκεί ο Γερμανός του είπε ότι αν είχαν μια σοκολάτα, όλα θα είχαν πάει καλύτερα.
Αυτή η ιδέα του έμεινε και έτσι δημιούργησε μία εταιρεία που έμελλε να γίνει από τα σημαντικότερα brand στη Νορβηγία.

«Η πρώτη συνταγή ήταν με μαύρη σοκολάτα, που δεν άρεσε καθόλου», λέει η Σάντρα Γκαρθία Γκαμπριέλσεν, υπεύθυνη της Kvikk Lunsj. «Σχεδόν αμέσως άλλαξε σε γάλακτος, που ήταν πιο δημοφιλής».
Το προϊόν αποτελείται από τέσσερα λεπτά κομμάτια γκοφρέτας με επικάλυψη σοκολάτας γάλακτος, που είναι πιο κρεμώδης και λιγότερο γλυκιά από άλλες διεθνείς μάρκες.

Γιατί υπάρχει διαμάχη γύρω από την σοκολάτα
Ωστόσο, γύρω από τη σοκολάτα πλανάται και μια διαμάχη: για πολλούς είναι απλώς ένα «αντίγραφο» του γνωστού KitKat, που κυκλοφόρησε το 1935 – δύο χρόνια νωρίτερα. Η ομοιότητα είναι προφανής, και υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι ο εφευρέτης της, την εμπνεύστηκε αφού είχε δοκιμάσει την KitKat.
Στην σύγχρονη εποχή και συγκεκριμένα το 1993, η Freia στην οποία άνηκε το προϊόν, αγοράστηκε από την Kraft (πλέον Mondelēz). Παρά τις δικαστικές μάχες, η Nestlé (στην οποία ανήκει το Kitkat) απέτυχε να κατοχυρώσει την τετράδα γκοφρετών ως εμπορικό σήμα στην Ευρώπη και το Kvikk Lunsj έχει το αποκλειστικό δικαίωμα στη Νορβηγία, ενώ το KitKat μπαίνει στην αγορά της χώρας μόνο με τη «Chunky» εκδοχή του.

*Με πληροφορίες από BBC και Guardian