Οι νέοι αισθάνονται άβολα να γράφουν περισσότερες από μία παραγράφους με το χέρι.
Μετά από ένα χρόνο χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών, το 40% των μαθητών έχασε την ευχέρειά του στη γραφή.
Οι ψηφιακές καινοτομίες αναγκάζουν τη Γενιά Ζ όχι μόνο να εγκαταλείψει τις δεξιότητες γραφής, αλλά και τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται για να εκφραστεί με σαφήνεια. Οι ειδικοί ανησυχούν για το αν αυτό αποτελεί μέρος του μετασχηματισμού που υφίσταται η κοινωνία ή ένα πρόβλημα που αφορά συγκεκριμένα τη Γενιά Ζ και πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Παρόλο που μόνο μετά τη Βιομηχανική Επανάσταση και την εφεύρεση της τυπογραφίας η γραφή έγινε πραγματικά προσιτή στο ευρύ κοινό, και παρά το γεγονός ότι τότε η γραφή εξαπλώθηκε από μια επιλεγμένη ομάδα ειδικών στον υπόλοιπο πληθυσμό, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι η ικανότητά μας να γράφουμε μάς συντρόφευε από τους πρώτους πολιτισμούς. Για περίπου 5.500 χρόνια, οι Σουμέριοι, οι Αιγύπτιοι και οι Κινέζοι χάραξαν μια πορεία που η Γενιά Ζ τώρα εγκαταλείπει.
Η απώλεια δεξιοτήτων γραφής στη Γενιά Ζ
Σύμφωνα με αρκετές μελέτες και δηλώσεις που συνέλεξε η Türkiye Today από καθηγητές σε διάφορα πανεπιστήμια, οι νέοι της Γενιάς Ζ έχουν συνηθίσει τόσο πολύ τη χρήση πληκτρολογίων που έχουν ωχριήσει σε σύγκριση με την παραδοσιακή γραφή.
Όπως κάθε δεξιότητα που σταδιακά εξασθενεί λόγω αχρησίας, οι μαθητές παρουσιάζουν πλέον σημαντική μείωση στη γραφή τους, γράφοντας συχνά στραβά στη σελίδα και δημιουργώντας δυσανάγνωστα γράμματα.
Μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Στάβανγκερ στη Νορβηγία έδειξε ότι μόνο ένα έτος αποκλειστικής εστίασης στην ψηφιακή γραφή είχε ως αποτέλεσμα το 40% των μαθητών να χάσει την ευχέρεια στη γραφή του.
Ωστόσο, υποστηρίζουν ότι το να έχουν «κακή γραφή» ή να κουράζονται υπερβολικά όταν γράφουν σε χαρτί δεν είναι το χειρότερο. Ωθούμενοι από τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο επικοινωνίας, συχνά αποφεύγουν τις μεγάλες προτάσεις ή αποτυγχάνουν να συντάξουν συνεκτικές παραγράφους. Η γενιά Ζ όχι μόνο δυσκολεύεται περισσότερο να γράψει και να επικοινωνήσει αποτελεσματικά, αλλά ανεξάρτητα από το αν γράφει με το χέρι ή με την πληκτρολόγηση, δυσκολεύεται να δημιουργήσει παραγράφους με ανεξάρτητες προτάσεις, γεγονός που καθιστά το κείμενό της πιο χαοτικό και δύσκολο στην κατανόηση.
Τα καλά νέα είναι ότι η ικανότητά τους να συνθέτουν και να προσπαθούν να εξηγήσουν οποιαδήποτε έννοια σε λιγότερες από 10 λέξεις έχει βελτιωθεί σημαντικά, αλλά μακροπρόθεσμα, αυτό καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την εμβάθυνση σε πιο σύνθετα θέματα. Μεταξύ της απώλειας ορισμένων κανόνων ορθογραφίας και της ικανότητας να δομήσουν σωστά αυτό που θέλουν να μεταφέρουν, η ανησυχία για την κατεύθυνση που θα πάρει η γραφή καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται γίνεται μια ολοένα και πιο απτή πραγματικότητα.