Γυναίκες ζητούν ευθύνες από τη Meta μετά την απώλεια του μωρού τους - iefimerida.gr

Γυναίκες ζητούν ευθύνες από τη Meta μετά την απώλεια του μωρού τους

H Σάμι Κλάξον
H Σάμι Κλάξον
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο μια γυναίκα να αναζητεί από το διαδίκτυο πληροφορίες όταν μαθαίνει ότι είναι έγκυος.

«Πώς είναι το μωρό στις έξι εβδομάδες;», «Πότε πρέπει να πάω στη μαία;» είναι μερικές από τις -πιο σπάνιες- ερωτήσεις που κάνουν και αναζητούν απαντήσεις.

Όμως, οι συγκεκριμένες αναζητήσεις στο διαδίκτυο πυροδοτούν ένα κύμα στοχευμένων διαφημίσεων για εγκυμοσύνη και μητρότητα, ακόμη κι όταν η εγκυμοσύνη δεν έχει αίσιο τέλος για ορισμένες, όπως η Σάμι Κλάξον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γυναίκα από το Νότιγχαμ είδε τις διαφημίσεις αυτές να πολλαπλασιάζονται μετά τις πέντε αποβολές που υπέστη από το 2021. 

«Μόλις δεις το θετικό τεστ, νιώθεις μητέρα. Όταν αυτό σου αφαιρείται, είναι οδυνηρό», λέει.

Οι συνεχιζόμενες υπενθυμίσεις από πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram την ανάγκασαν τελικά να απομακρυνθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λόγους ψυχικής υγείας.

Αντίστοιχη εμπειρία είχε η Τάνια Ο’ Κάρολ, η οποία το 2017 δέχθηκε στοχευμένες διαφημίσεις εγκυμοσύνης στο Facebook πριν ακόμη ενημερώσει τους κοντινούς της ανθρώπους. Προχώρησε σε νομική προσφυγή, υποστηρίζοντας ότι η χρήση προσωπικών δεδομένων για τέτοιες διαφημίσεις συνιστά άμεσο μάρκετινγκ, κάτι που δίνει στους πολίτες το δικαίωμα να αντιταχθούν.

Η υπόθεση οδήγησε τη Meta -μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram- να συμφωνήσει να σταματήσει να χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα της Ο’ Κάρολ για στοχευμένες διαφημίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι η Meta υποστήριξε πως οι διαφημίσεις απευθύνονται σε ομάδες τουλάχιστον 100 ατόμων και όχι σε μεμονωμένους χρήστες, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου (ICO) διαφώνησε.

Η Τάνια θεωρείται σήμερα η μοναδική χρήστρια στη Βρετανία που δεν λαμβάνει προσωποποιημένες διαφημίσεις, ενώ πάνω από 10.000 άτομα έχουν υποβάλει αντίστοιχες ενστάσεις.

«Η τεχνολογία δεν καταλαβαίνει την απώλεια· μας υπενθυμίζει με ακρίβεια αυτό που δεν έχουμε πια» σχολιάζει η Ριάνον Λόσον, που βίωσε μια παρόμοια απώλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρικ της Meta

Η Meta ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι χρήστες στη Βρετανία θα μπορούν να επιλέξουν συνδρομή ύψους 2,99 λιρών τον μήνα για να μη βλέπουν διαφημίσεις - ένα μοντέλο γνωστό ως «consent or pay» (συγκατάθεση ή πληρωμή).

Η Ριάνον, ωστόσο, θεωρεί το μέτρο ανεπαρκές: «Αν νοιάζονταν για τους χρήστες τους, δεν θα ζητούσαν χρήματα για να προστατευτούμε από επώδυνο περιεχόμενο».

Η Χέιλι Ντο μετά τον θάνατο των διδύμων της συνέχισε να βλέπει διαφημίσεις για μαξιλάρια εγκυμοσύνης και εφαρμογές παρακολούθησης. Παρά τις προσπάθειές της να αλλάξει ρυθμίσεις ή να χαρακτηρίσει τις διαφημίσεις ως ανεπιθύμητες, αυτές επανεμφανίζονταν. «Γιατί να πληρώσω, όταν οι υπάρχουσες επιλογές αποκλεισμού δεν λειτουργούν;» αναρωτήθηκε.

Ο πρώην ανώτατος στέλεχος της Meta, Αρτούρο Μπέχαρ, αποκάλυψε ότι οι αναφορές χρηστών για ανεπιθύμητες διαφημίσεις συχνά αγνοούνται, καθώς ο όγκος τους είναι τεράστιος. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ζήτημα των στοχευμένων διαφημίσεων προς γυναίκες που βιώνουν απώλεια εγκυμοσύνης αναδεικνύει τα όρια της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγορίθμων, που σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ θεωρεί πως «προβλέπει» επιθυμίες, τελικά μετατρέπει ένα τραύμα σε έναν μεγαλύτερο πόνο για την απώλεια.

*Με πληροφορίες από το BBC

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ γυναίκα Εγκυμοσύνη Meta
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ