Τη νύχτα της Κυριακής, ενώ η Γαλλία βρισκόταν σε σοκ από την «κλοπή του αιώνα» στο Λούβρο, επιτήδειοι εκμεταλλεύτηκαν τα κενά ασφαλείας στον «Οίκο της Αναγέννησης» και απέσπασαν πολύτιμα νομίσματα.
Η νέα κλοπή, που μαρτυρά πως η παραβίαση του Λούβρου δεν ήταν απλά μια κακή στιγμή στο σύστημα ασφαλείας του γαλλικού κράτους, έγινε τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα στο μουσείο Maison des Lumières, που είναι αφιερωμένο στη μεγάλη προσωπικότητα των γαλλικών γραμμάτων και της Αναγέννησης, Ντενίς Ντιντερό.
Ο χρόνος μόνο τυχαίος δεν ήταν, αφού όχι μόνο όλη η χώρα - και η αστυνομία - ασχολούνταν με την κλοπή στο Λούβρο αλλά δεδομένου πως τα μουσεία στη Γαλλία είναι κλειστά τη Δευτέρα, οι δράστες γνώριζαν πως η πράξη τους θα γινόταν αντιληπτή περίπου 30 ώρες αργότερα κι έτσι θα είχαν χρόνο να κρύψουν τυχόν ίχνη.
Το μουσείο βρίσκεται στην πόλη Λανγκρ, στο διαμέρισμα (σ.σ. νομό) της Οτ-Μαρν, στα ανατολικά της χώρας. Την παραβίαση διαπίστωσαν δημοτικοί υπάλληλοι που εργάζονται στο μουσείο, το πρωί της Τρίτης.
Οι δράστες είχαν παραβιάσει την μπροστινή πόρτα και έσπασαν μια προθήκη. Αν και δεν έκλεψαν έργα τέχνης ή άλλα πολύτιμα αντικείμενα, κατάφεραν να αποσπάσουν «ένα σετ ασημένιων και χρυσών νομισμάτων», που ανακαλύφθηκε τον Νοέμβριο του 2011 κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνισης στο χώρο.
«Οι αρχές επιβολής του νόμου ειδοποιήθηκαν αμέσως και έσπευσαν στο σημείο. Συνοδευόμενοι από τον υπεύθυνο του χώρου, διεξήγαγαν πλήρη έλεγχο των εγκαταστάσεων. Σύμφωνα με τις αρχικές παρατηρήσεις, μέρος του ''θησαυρού του μουσείου'', μιας συλλογής ασημένιων και χρυσών νομισμάτων που ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνισης στο Hôtel du Breuil, το οποίο στεγάζει τώρα το μουσείο, έχει εξαφανιστεί. Η προθήκη που το προστάτευε βρέθηκε σπασμένη στο έδαφος. Οι ομάδες του μουσείου πραγματοποιούν επί του παρόντος λεπτομερή απογραφή των αντικειμένων που θα παραδώσουν στις αρχές επιβολής του νόμου», αναφέρει ο δήμος της Λαγκρ σε δελτίο Τύπου.
Μπορεί να πρόκειται για μια κλοπή αντικειμένων με πολύ μικρότερη αξία από τα κοσμήματα «του στέμματος» της εποχής του Ναπολέοντα, και σε ένα μουσείο με προφανώς μικρότερη αίγλη από το Λούβρο, ωστόσο καταδεικνύει πως το σύστημα ασφαλείας σε γαλλικά δημόσια κτίρια αποτυγχάνει να κάνει τη δουλειά του: Να προστατέψει την κληρονομιά που φυλάσσεται στα κτίρια αυτά.