Ευρώπη: Η εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε το 2022 το 83% του επιπέδου που είχε πριν την υγειονομική κρίση - iefimerida.gr

Ευρώπη: Η εναέρια κυκλοφορία ανέκτησε το 2022 το 83% του επιπέδου που είχε πριν την υγειονομική κρίση

Πτήσεις
Φωτογραφία: INTIMENEWS
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη ανέκτησε πέρυσι το 83% του επιπέδου που είχε το 2019, πριν από την υγειονομική κρίση.

Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα (2/1) η Eurocontrol, καταγράφηκε ισχυρή ανάκαμψη την οποία ώθησαν οι εταιρίες χαμηλού κόστους και οι προορισμοί της νότιας Ευρώπης.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας αντίθετα μετέθεσε ένα έτος αργότερα, το 2025, την εκτίμησή του για μια επαναφορά στα στοιχεία της προ Covid εποχής, επικαλούμενος, σε μια παρουσίαση στον ιστότοπό του, την αδυναμία της οικονομικής ανάκαμψης, τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο να συνεχιστεί ο πόλεμος που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με έντονες ανισότητες ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν κάθε αναχώρηση και κάθε άφιξη στο ευρωπαϊκό έδαφος.

Συνεπώς, η Γερμανία ανέκτησε το 2022 μόλις το 75% της εναέριας κυκλοφορίας που είχε πριν από την κρίση, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η κίνηση στην Ελλάδα αντίθετα ανήλθε στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα, και 137% η Αλβανία.

Το 2022 η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα

Από πλευράς εταιριών, αυτές του χαμηλού κόστους βγήκαν ενισχυμένες από την κρίση, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας που είχαν το 2019, έναντι 75% για τους κλασικούς αερομεταφορείς.

Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Οι πτήσεις της Air France αντιπροσώπευσαν το 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa το 72%, λίγο καλύτερα από τη British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το 2022, η ευρωπαϊκή αεροπορία άντεξε στην καταιγίδα», συνόψισε ο οργανισμός.

Μέχρι και το 88% του επιπέδου του 2019 έφτασε η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη το 2022

Μετά την παραλλαγή Όμικρον στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια την εισβολή στην Ουκρανία η κίνηση ανέκτησε εντούτοις το 86% (του επιπέδου του 2019) τον Μάιο και παρέμεινε έως το τέλος του έτους σε ένα περιορισμένο φάσμα από 86% έως 88%, υπογραμμίζει.

Ο Eurocontrol προβλέπει ότι ο αριθμός των ετήσιων πτήσεων στην περιοχή ευθύνης του θα ανέλθει φέτος στο 92% του αριθμού του 2019, αλλά προβλέπει μια δύσκολη χρονιά, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις -μάστιγα που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022.

Συνέπεια ειδικότερα της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ