ΗΠΑ: Η εταιρεία που διαχειριζόταν το υποβρύχιο Titan φέρει την «κύρια ευθύνη» για το δυστύχημα του 2023 - iefimerida.gr

ΗΠΑ: Η εταιρεία που διαχειριζόταν το υποβρύχιο Titan φέρει την «κύρια ευθύνη» για το δυστύχημα του 2023

Συντρίμμια του υποβρυχίου Titan στον πυθμένα του Ατλαντικού Ωκεανού
Συντρίμμια του υποβρυχίου Titan στον πυθμένα του Ατλαντικού Ωκεανού / Φωτογραφία: U.S. Coast Guard Video courtesy Pelagic Research Services via AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η OceanGate, μια εταιρεία υπαίτια για πολλαπλά περιστατικά μηχανικών βλαβών, φέρει την «κύρια» ευθύνη για την καταστροφή του ιδιωτικού βαθυσκάφους Titan.

Στο δυστύχημα πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια εξερεύνησης του ναυαγίου του Τιτανικού, το 2023.

Η έρευνα της ακτοφυλακής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «η μη τήρηση από την OceanGate καθιερωμένων πρωτοκόλλων για την ασφάλεια, τις δοκιμές και τη συντήρηση του υποβρυχίου της ήταν η κύρια αιτία του δυστυχήματος», σύμφωνα με την έκθεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Titan, ένα μικρό υποβρύχιο μήκους 6,5 μέτρων της αμερικανικής εταιρείας OceanGate Expeditions, είχε καταδυθεί στις 18 Ιουνίου 2023 για τουριστική αποστολή στο ναυάγιο του Τιτανικού και είχε προγραμματιστεί να αναδυθεί επτά ώρες αργότερα, αλλά η επαφή χάθηκε λιγότερο από δύο ώρες μετά την αναχώρησή του.

Τότε, ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση διάσωσης, προσελκύοντας την προσοχή των μέσων ενημέρωσης παγκοσμίως, που κάλυπταν για μέρες την επιχείρηση.

Όμως το υποβρύχιο είχε καταστραφεί λίγο μετά την κατάδυσή του εξαιτίας μιας «καταστροφικής ενδόρρηξης», σκοτώνοντας ακαριαία και τους πέντε επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του 77χρονου Γάλλου επιστήμονα Πιερ-Ανρί Ναρζολέ, με το παρατσούκλι «M. Titanic», και του διευθύνοντος συμβούλου της OceanGate, Στόκτον Ρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έντονες αντιπαραθέσεις για αμέλεια προέκυψαν μετά το δυστύχημα, ιδιαίτερα για το φινιστρίνι, το οποίο δεν θα μπορούσε τεχνικά να αντέξει σε τόσο μεγάλο βάθος της θάλασσας.

Πώς απέφευγε την εποπτεία η OceanGate

«Για πολλά χρόνια πριν από το δυστύχημα, η OceanGate χρησιμοποιούσε τακτικές εκφοβισμού, χορηγούσε εξαιρέσεις για επιστημονικές δραστηριότητες και αξιοποιούσε την καλή φήμη της για να αποφύγει την κανονιστική εποπτεία», τονίζει η ακτοφυλακή στην έκθεση έρευνάς της.

Η εταιρεία «τελικά κατάφερε να λειτουργήσει το Titan εντελώς εκτός των καθιερωμένων πρωτοκόλλων κατάδυσης σε βάθος, τα οποία ιστορικά είχαν εξασφαλίσει ένα καλό ιστορικό ασφάλειας για τα εμπορικά υποβρύχια», πρόσθεσαν, καταγγέλλοντας επίσης ένα «τοξικό εργασιακό περιβάλλον», που «αποθάρρυνε τους εργαζόμενους και τους υπεργολάβους να εκφράσουν τις ανησυχίες τους για την ασφάλειά τους».

Η ενδόρρηξη ήταν αποτρέψιμη, δήλωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ερευνών Ναυτικού της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ, Τζέισον Νοϊμπάουερ, στη δημοσίευση της έκθεσης 300 σελίδων μετά από μια διετή έρευνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Υπάρχει ανάγκη για ισχυρότερη εποπτεία και σαφείς επιλογές για τους φορείς εκμετάλλευσης που διερευνούν νέες έννοιες εκτός του υπάρχοντος κανονιστικού πλαισίου», τόνισε σε ανακοίνωσή του.

Το συμβούλιο έκρινε ότι οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν στο δυστύχημα ήταν η «ανεπαρκής διαδικασία σχεδιασμού, πιστοποίησης, συντήρησης και επιθεώρησης του Titan» της OceanGate.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Titan βαθυσκάφος πόρισμα ευθύνη OCEANGATE
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ