Το Λονδίνο προετοιμάζεται για ένα χαοτικό Brexit -Ελλείψεις σε τρόφιμα, μποτιλιαρίσματα, κλειστά εργοστάσια οι συνέπειες μη συμφωνίας - iefimerida.gr

Το Λονδίνο προετοιμάζεται για ένα χαοτικό Brexit -Ελλείψεις σε τρόφιμα, μποτιλιαρίσματα, κλειστά εργοστάσια οι συνέπειες μη συμφωνίας

δεντρο βροχη
Λονδίνο / Φωτογραφία: apimages
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ελλείψεις, τεράστια μποτιλιαρίσματα, διακοπή των δραστηριοτήτων των εργοστασίων... Aυτές θα μπορούσαν να είναι κάποιες από τις συνέπειες ενός χαοτικού Brexit.

Την ώρα που οι συνομιλίες μεταξύ Λονδίνου και Βρυξελλών δεν έχουν καταλήξει σε αποτέλεσμα ενόψει της αποχώρησης της Βρετανίας από την ενιαία ευρωπαϊκή αγορά, η χώρα προσπαθεί να προετοιμαστεί για το χάος που ενδέχεται να ακολουθήσει σε περίπτωση Brexit χωρίς συμφωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την αρχή της εβδομάδας, διάφορα συνδικάτα και ομοσπονδίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν μετά την 1η Ιανουαρίου, γνωρίζοντας ότι, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο αν θα επιτευχθεί εμπορική συμφωνία με την ΕΕ, πολλές εταιρείες δεν έχουν καταφέρει να προετοιμαστούν σωστά για το μεγάλο βήμα εκτός της Ένωσης.

Πώς το Brexit επηρεάζει τις εταιρείες

Οι βρετανικές εταιρείες εξακολουθούν να ελπίζουν ότι θα βρεθεί συμφωνία για το Brexit, όμως θα αντιμετωπίσουν προβλήματα από την 1η Ιανουαρίου ό,τι κι αν συμβεί, παρατήρησε ο Ντάρεν Τζόουνς, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής για τις επιχειρήσεις, έπειτα από συνάντηση που είχε με εκπροσώπους επιχειρηματικών κύκλων.

«Τους τελευταίους μήνες έχουν προειδοποιήσει για ενδεχόμενες ελλείψεις τροφίμων και αύξηση των τιμών, ακόμη και σε περίπτωση συμφωνίας, αλλά και για συσσώρευση κόστους για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και ανησυχία για τις οικονομικές υπηρεσίες», πρόσθεσε ο Τζόουνς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Τζέιμς Σίμπλεϊ, διευθυντής διεθνών υποθέσεων της Βρετανικής Ομοσπονδίας Μικρών Επιχειρήσεων (FSB), εξήγησε από την πλευρά του στο BBC την Πέμπτη ότι αναμένει φρικτές αναταράξεις τον Ιανουάριο.

Η χώρα είχε ήδη μια πρόγευση: εδώ και αρκετές εβδομάδες στα λιμάνια παρατηρείται συμφόρηση, ενώ τα δίκτυα προμηθειών αντιμετωπίζουν προβλήματα. Ο λόγος; Πολλές επιχειρήσεις προσπάθησαν να κάνουν στοκ προϊόντων ενόψει Ιανουαρίου, ενώ άλλες έκαναν μεγαλύτερες παραγγελίες από το συνηθισμένο, προκειμένου να καλύψουν τον χαμένο χρόνο εξαιτίας του lockdown της άνοιξης.

Την Τετάρτη τεράστια μποτιλιαρίσματα μήκους χιλιομέτρων σχηματίζονταν από και προς το λιμάνι του Ντόβερ. Μια κατάσταση που μπορεί να επιδεινωθεί σημαντικά σε περίπτωση μη συμφωνίας.

Σε έκθεσή της για «το χειρότερο σενάριο», που κατήρτισε αυτό το καλοκαίρι η κυβέρνηση της Βρετανίας, αναφέρεται σε ουρά 7.000 φορτηγών, εγκλωβισμένων επί δύο ημέρες στους δρόμους, ενώ προβλέπει τη δημιουργία τεράστιων έκτακτων χώρων στάθμευσης κοντά στο λιμάνι του Ντόβερ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σενάρια χάους ενόψει Brexit

Χθες, η εφημερίδα «Financial Times» ανέφερε σε άρθρο της την ύπαρξη μιας ομάδας εργασίας με την ονομασία D20 (December 2020), η οποία προετοιμάζεται για τα σενάρια χάους που ενδέχεται να γίνουν πραγματικότητα μετά την 1η Ιανουαρίου, μεταξύ αυτών πλημμύρες στους έκτακτους χώρους στάθμευσης λόγω σφοδρών βροχοπτώσεων, βλάβες στο δίκτυο ηλεκτροδότησης ή ελλείψεις καυσίμων.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Γκραντ Σαπς, έχει ζητήσει να ενοικιαστούν φέρι μπόουτ για διάστημα έξι μηνών και με κόστος 77.000.000 λιρών, προκειμένου να αποφευχθούν τα μποτιλιαρίσματα στους δρόμους.

Περίοδος χάριτος

Αν δεν υπάρξει εμπορική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και της Βρετανίας, ήδη από την 1η Ιανουαρίου θα αρχίσουν να ισχύουν οι κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου στις εμπορικές συναλλαγές.

Αυτό σημαίνει ότι θα επιβληθούν δασμοί σε πολλά προϊόντα, ενδεχομένως ακόμη και ποσοστώσεις στις εισαγωγές και τις εξαγωγές σε κάποια από αυτά, ενώ θα ισχύουν και άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες που δεν υφίσταντο μέχρι πρότινος. Η καθυστέρηση μερικών λεπτών που θα προκαλείται από κάθε φορτηγό που δεν συμμορφώνεται ακριβώς στους κανόνες, ενδέχεται να μεταφράζεται σε ατελείωτες ουρές αναμονής στα τελωνεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε καθυστέρηση κινδυνεύει να οδηγήσει σε αναστολή των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης, όπως συνέβη με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda, η οποία ανέστειλε την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στο Σουίντον, την Τετάρτη, εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών. Το εργοστάσιο ίσως καταφέρει να επαναλειτουργήσει τη Δευτέρα.

Σύμφωνα με τον Τζέιμς Ζίγκλεϊ, ο οποίος επικαλείται έρευνα της FSB, περίπου το ένα τρίτο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Βρετανίας είναι έτοιμες για το Brexit. Η ανησυχία έχει αρχίσει να είναι εμφανής και μεταξύ των Βρετανών πολιτών ενόψει των πιθανών ελλείψεων προϊόντων.

Ερωτηθείς από δημοσιογράφους χθες για το αν χρειάζεται οι πολίτες να αποθηκεύουν βασικά προϊόντα, εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης εμφανίστηκε καθησυχαστικός, λέγοντας ότι «διαθέτουμε μια ανθεκτική αλυσίδα προμήθειας». Σχετικά με την D20, ο ίδιος πρόσθεσε: «Κάνουμε προετοιμασίες για πολλά σενάρια (…) μετά το τέλος της μεταβατικής περιόδου και βάσει των πιέσεων που ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε ως το τέλος του χειμώνα».

Η CBI, η Βρετανική Συνομοσπονδία Βιομηχάνων, ζήτησε από την πλευρά της να ισχύσει «μια περίοδος χάριτος (…) στην επιβολή συνοριακών ελέγχων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ