Σκηνή από ταινία θυμίζει η ληστεία στο Μουσείο Γκρεβέν στο Παρίσι, καθώς τρία άτομα έκλεψαν το κέρινο ομοίωμα του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.
Πίσω από την… απαγωγή του κέρινου Μακρόν φέρονται να βρίσκονται τρία άτομα που δήλωσαν ακτιβιστές της Greenpeace.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, αφού το έκλεψαν, το τοποθέτησαν έξω από την πρεσβεία της Ρωσίας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους οικονομικούς δεσμούς που διατηρεί το Παρίσι με τη Μόσχα.
«Για μας, η Γαλλία παίζει διπλό παιχνίδι» και ο Γάλλος πρόεδρος «ενσαρκώνει αυτήν τη διπλή γλώσσα: στηρίζει την Ουκρανία αλλά ενθαρρύνει τις γαλλικές εταιρείες να συνεχίσουν το εμπόριο με τη Ρωσία» είπε ο Ζαν-Φρανσουά Ζουλιάρ, γενικός διευθυντής του παραρτήματος της οικολογικής οργάνωσης στη Γαλλία.
«Στοχεύουμε ονομαστικά τον Εμανουέλ Μακρόν επειδή φέρει ιδιαίτερη ευθύνη σε αυτήν την κατάσταση. Εκείνος θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή» των συζητήσεων που γίνονται στην Ευρώπη προκειμένου να διακοπούν οι εμπορικές συμβάσεις μεταξύ της Ρωσίας και των ευρωπαϊκών χωρών.
Παρίσταναν τους τουρίστες για να κλέψουν το κέρινο ομοίωμα του Μακρόν!
Οι τρεις φερόμενοι δράστες, δύο γυναίκες κι ένας άνδρας, σύμφωνα με το πρακτορείο AFP, εισήλθαν στο μουσείο παριστάνοντας τους τουρίστες.
Αφού άλλαξαν ρούχα, για να φαίνονται σαν τεχνίτες ή υπάλληλοι του μουσείου, έκλεψαν το άγαλμα, αξίας 40.000 ευρώ, και το έκρυψαν σε μια κουβέρτα. Βγήκαν από το κτίριο από την έξοδο κινδύνου.
Λίγο αργότερα, μια δημοσιογράφος είδε το άγαλμα τοποθετημένο μπροστά στην πρεσβεία της Ρωσίας, που βρίσκεται στο 16ο Διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας.

Το Μουσείο Γκρεβέν είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο διάσημα μουσεία κέρινων ομοιωμάτων της Γαλλίας. Άνοιξε το 1882 και παρουσιάζει κέρινα ομοιώματα σημαντικών προσωπικοτήτων της ιστορίας, της πολιτικής, του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας.
Το κέρινο ομοίωμα του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν παρουσιάστηκε το 2018, φιλοτεχνημένο από τον γλύπτη Κλάους Βέλτε, και εκτίθεται σε ένα σκηνικό εμπνευσμένο από το Μέγαρο των Ηλυσίων. Το ομοίωμα χρειάστηκε αρκετούς μήνες για να ολοκληρωθεί, με βάση λεπτομερείς φωτογραφίες και μετρήσεις, ενώ είχε γίνει βασικό αξιοθέατο στο μουσείο, το οποίο επισκέπτονται συχνά τουρίστες και σχολικές ομάδες.