ΕΕ: Πολιτική συμφωνία για την διερεύνηση των ατυχημάτων στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών - iefimerida.gr

ΕΕ: Πολιτική συμφωνία για την διερεύνηση των ατυχημάτων στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών

Θετικές προοπτικές στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων το 2023
Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Επιτεύχθηκε πολιτική συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τη διερεύνηση των ατυχημάτων στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

Οι συννομοθέτες συμφώνησαν στην αναθεώρηση της οδηγίας του 2009 για τα σοβαρά ατυχήματα, με στόχο να απλοποιηθεί και να αποσαφηνιστεί το ισχύον καθεστώς που διέπει τις έρευνες και να επεκταθεί το πεδίο εφαρμογής, όχι μόνο στα σκάφη θαλάσσιων μεταφορών στα οποία εφαρμόζονται οι διεθνείς συμβάσεις, αλλά και στα μικρότερα αλιευτικά σκάφη κάτω των 15 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ζήτησαν οι ευρωβουλευτές, οι προθεσμίες για τις έρευνες θα είναι ταχύτερες. Οι έρευνες πρέπει να ξεκινούν εντός 2 μηνών και να ολοκληρώνονται εντός 12 μηνών από την ημερομηνία του ατυχήματος ή του συμβάντος.

Επικαιροποίηση του Ευρωπαϊκού Δικαίου

Προβλέπεται περίοδος 2 μηνών για την προκαταρκτική αξιολόγηση ενός πολύ σοβαρού θαλάσσιου ατυχήματος στο οποίο εμπλέκεται αλιευτικό σκάφος μήκους μικρότερου των 15 μέτρων.

Επιπλέον, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) θα παρέχει επιχειρησιακή υποστήριξη και κατάρτιση στις εθνικές ερευνητικές αρχές κατόπιν αιτήματός τους, σεβόμενος παράλληλα την επιχειρησιακή ανεξαρτησία τους.

Η αναθεωρημένη οδηγία ευθυγραμμίζει επίσης το δίκαιο της ΕΕ με τις πλέον επικαιροποιημένες διεθνείς διατάξεις που έχουν εγκριθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και απαιτεί από τις αρχές διερεύνησης ατυχημάτων των κρατών μελών να συμμετέχουν σε διαδικασία αξιολόγησης από ομοτίμους για τη βελτίωση, την αμοιβαία άντληση διδαγμάτων και τη βελτίωση των διαδικασιών και των αποτελεσμάτων τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

2.000 ατυχήματα κάθε χρόνο στα ύδατα της ΕΕ

«Μολονότι η ασφάλεια στη θάλασσα στα ύδατα της ΕΕ είναι πολύ υψηλή, με λίγους θανάτους και καμία πρόσφατη σημαντική πετρελαιοκηλίδα, περισσότερα από 2.000 θαλάσσια ατυχήματα και συμβάντα εξακολουθούν να αναφέρονται κάθε χρόνο», τονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε: «Η σημερινή συμφωνία θα βοηθήσει τους φορείς εκμετάλλευσης και τις ρυθμιστικές αρχές να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να μειώσουν τα ατυχήματα, αποτρέποντας τελικά την απώλεια ανθρώπινων ζωών και τη ρύπανση του περιβάλλοντος».

Η πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα πρέπει τώρα να εγκριθεί επίσημα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο και οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες αργότερα. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 30 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της αναθεωρημένης οδηγίας για να μεταφέρουν τις διατάξεις της στην εθνική τους νομοθεσία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ