Πίνακας που εκλάπη από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ανακαλύφθηκε στο πιο απίθανο μέρος - iefimerida.gr

Πίνακας που εκλάπη από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ανακαλύφθηκε στο πιο απίθανο μέρος

Πίνακας που εκλάπη από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου
Πίνακας που εκλάπη από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένας πίνακας που είχαν κλέψει οι Ναζί από έναν Εβραίο έμπορο τέχνης κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ανακαλύφθηκε σε αγγελία ακινήτου για ένα σπίτι στην Αργεντινή.

Το «Πορτρέτο μιας Κυρίας», ένα πορτρέτο της Κοντέσας Colleoni που φιλοτέχνησε ο Vittore Ghislandi το 1743, εμφανιζόταν να κρέμεται πάνω από έναν καναπέ σε αγγελία ακινήτου που αναρτήθηκε από την εταιρεία Robles Casas & Campos, σύμφωνα με την Telegraph.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικοί της τέχνης που εξέτασαν τις εικόνες δήλωσαν στην ολλανδική εφημερίδα AD ότι πιστεύουν πως ο πίνακας που κρεμόταν στον τοίχο του σπιτιού στην Αργεντινή είναι το αυθεντικό «Πορτρέτο μιας Κυρίας», βασιζόμενοι στις διαστάσεις του έργου και στο γεγονός ότι δεν θα υπήρχε ουσιαστικό κίνητρο να κατασκευαστεί πλαστό αντίγραφο.

Παρόμοια έργα τέχνης του Ghislandi έχουν πουληθεί σε δημοπρασίες τα τελευταία χρόνια μόνο για μερικές χιλιάδες δολάρια, μερικές φορές ακόμη και για λιγότερα.

«Δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε γιατί αυτό μπορεί να είναι αντίγραφο», δήλωσαν οι Annelies Kool και Perry Schrier από τον Οργανισμό Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ολλανδίας στην εφημερίδα AD, προσθέτοντας ότι «η οριστική επιβεβαίωση μπορεί να προκύψει κοιτάζοντας το πίσω μέρος του πίνακα», όπου «ενδέχεται να υπάρχουν σημάδια ή ετικέτες που να επιβεβαιώνουν την προέλευση».

Ο κλεμμένος πίνακας εμφανίστηκε σε διαφήμιση ακινήτων στην Αργεντινή
Ο κλεμμένος πίνακας εμφανίστηκε σε διαφήμιση ακινήτων στην Αργεντινή /Φωτογραφία: Robles Casas & Campos
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιστορία πίσω από τον πίνακα που έκλεψαν οι Ναζί

Το «Πορτρέτο μιας Κυρίας» ανήκε κάποτε στον Ολλανδοεβραίο συλλέκτη Jacques Goudstikker, έναν επιτυχημένο έμπορο τέχνης στο Άμστερνταμ, ο οποίος βοήθησε πολλούς ομοθρήσκους του να διαφύγουν από τους Ναζί, προτού πεθάνει στη θάλασσα προσπαθώντας να φτάσει στη Βρετανία με ένα φορτηγό πλοίο.

Έρευνα που είχε ζητήσει η ολλανδική κυβέρνηση το 2006 διαπίστωσε ότι τουλάχιστον 800 έργα που ανήκαν στον Goudstikker είχαν κατασχεθεί ή αγοραστεί υπό πίεση από τους Ναζί, χαρακτηρίζοντας τα χαμένα έργα ως «λεηλατημένα».

Οι ερευνητές κατάφεραν να ανακτήσουν περισσότερα από 200 έργα στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά πολλά, όπως το «Πορτρέτο μιας Κυρίας», αγνοούνταν και συμπεριλήφθηκαν στη διεθνή λίστα χαμένων έργων τέχνης, καθώς και στον επίσημο ολλανδικό κατάλογο έργων που εκλάπησαν από τους Ναζί.

Το «Πορτρέτο μιας Κυρίας» του Vittore Ghislandi
Το «Πορτρέτο μιας Κυρίας» του Vittore Ghislandi
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έρευνα που ακολούθησε σχετικά με το πώς το πορτρέτο μπορεί να κατέληξε σε αυτό το σπίτι στην Αργεντινή, οδήγησε τελικά τους δημοσιογράφους της AD στον Friedrich Kadgien, ο οποίος είχε υπηρετήσει ως οικονομικός σύμβουλος του κορυφαίου Ναζί αξιωματούχου Hermann Göring.

Ο Kadgien είχε αναλάβει τη χρηματοδότηση των πολεμικών επιχειρήσεων των Ναζί, συχνά μέσω της κλοπής έργων τέχνης και διαμαντιών από Εβραίους εμπόρους στην Ολλανδία.

Μετά τον πόλεμο, ο Kadgien διέφυγε στην Αργεντινή, όπου και πέθανε το 1979. Αποκαλύφθηκε ότι το σπίτι που είχε αναρτηθεί στην αγγελία ανήκε σε μία από τις κόρες του Kadgien.

Όταν οι δημοσιογράφοι της AD την ρώτησαν για τον πίνακα, η γυναίκα ισχυρίστηκε ότι δεν γνώριζε για ποιο έργο μιλούσαν και είπε πως ήταν πολύ απασχολημένη για να απαντήσει στις ερωτήσεις τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O Hermann Göring
O Hermann Göring / Φωτογραφία: AP Photo

Ωστόσο, η Marei von Saher, κληρονόμος του Goudstikker, δήλωσε πως σκοπεύει να καταθέσει αγωγή και να ξεκινήσει νομικές διαδικασίες για να επιστρέψει ο πίνακας στην οικογένειά της.

«Η αναζήτησή μου για τα έργα τέχνης που ανήκαν στον πεθερό μου, Jacques Goudstikker, ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και δεν θα τα παρατήσω», δήλωσε η 81χρονη στην ολλανδική εφημερίδα.

«Ο στόχος της οικογένειάς μου είναι να επαναφέρουμε κάθε έργο τέχνης που κλάπηκε από τη συλλογή του Jacques και να αποκαταστήσουμε την κληρονομιά του», πρόσθεσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξήγησε ότι οι λεπτομέρειες της συλλογής του Goudstikker φυλάσσονταν σε ένα μικρό μαύρο βιβλιαράκι, το οποίο πήρε μαζί του στο μοιραίο ταξίδι προς τη Βρετανία τον Μάιο του 1940, όταν η Ολλανδία βρισκόταν υπό ναζιστική κατοχή.

Το μικρό βιβλίο βρέθηκε από τη σύζυγό του, Desi, και τον μοναχογιό τους, Edo, οι οποίοι κατόρθωσαν να διαφύγουν με ασφάλεια στις ΗΠΑ.

Παράλληλα, ερευνητές από τον Οργανισμό Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ολλανδίας υποστηρίζουν ότι εντόπισαν ακόμη έναν χαμένο πίνακα, αυτή τη φορά του Abraham Mignon, ενός Ολλανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα που ειδικευόταν στις νεκρές φύσεις, σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στη δεύτερη κόρη του Kadgien.

Ο συγκεκριμένος πίνακας με λουλούδια περιλαμβάνεται επίσης στη λίστα με τα κλεμμένα έργα τέχνης του οργανισμού, ωστόσο οι ειδικοί δηλώνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν καταφέρει να εντοπίσουν την ακριβή προέλευσή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ναζί πίνακας Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ