Σοκαρισμένοι οι Βρετανοί μαθαίνουν την αλήθεια για την κατάσταση που επικρατεί στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, μετά την δημοσιοποίηση σχετικής έρευνας.
Η αναλυτική, αναξάρτητη έκθεση 401 σελίδων ανέδειξε πρωτοφανείς παραλείψεις που στοίχισαν ζωές, όπως χρόνιες ελλείψεις προσωπικού και ακατάλληλη εκπαίδευση γιατρών και νοσηλευτών καθώς και ανεπαρκής διαχείριση και αδιαφορία των διοικήσεων για τις καταγγελίες, οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως.
Το μεγαλύτερο σκάνδαλο αποκαλύφθηκε στις μαιευτικές μονάδες του NHS στο Νότιγχαμ, όπου πάνω από 500 μητέρες και βρέφη έχασαν τη ζωή τους ή υπέστησαν βλάβες, λόγω των χρόνιων συστημικών αποτυχιών.
Ανεπαρκής μαιευτική φροντίδα και κακοδιαχείριση των σορών μετά θάνατον
Η έρευνα - η μεγαλύτερη του είδους της στην ιστορία του NHS - διαπίστωσε ότι οι διοικήσεις του NHS Trust του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Νότιγχαμ (NUH) γνώριζαν από το 2010 ότι υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στο μαιευτικό τμήμα του εδώ και χρόνια, αλλά δεν έλαβαν μέτρα.
Εκετάζοντας τις περιπτώσεις 2.500 οικογενειών σε διάστημα άνω των δέκα ετών, διαπιστώθηκαν τουλάχιστον 156 περιπτώσεις θανάτων βρεφών και έξι μητέρων, λόγω ανεπαρκούς μαιευτικής και ιατρικής φροντίδας.
Επίσης, 444 γυναίκες και 76 νεογέννητα υπέστησαν «ενδεχομένως αποτρέψιμη» βλάβη - απώλειες και τραυματικές εμπειρίες που θα μπορούσαν πιθανότατα να είχαν αποφευχθεί - ως αποτέλεσμα της υποβαθμισμένης περίθαλψης στο Queen's Medical Centre και στο Nottingham City Hospital.
Μεταξύ των βασικών αιτιών που αναφέρονται είναι η έλλειψη οξυγόνου κατά τη διάρκεια του τοκετού, η κακοδιαχείριση τοκετών, οι ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις και η ανεπαρκής μεταγεννητική φροντίδα.
Ακόμα πιο σοκαριστικές είναι οι αναφορές για τα νεκρά έμβρυα και βρέφη: Ενδεικτικά, ένα μωρό σε πρώιμο στάδιο κύησης είχε απορριφθεί ως κλινικό απόβλητο, ενώ οι υπεύθυνοι έδωσαν λάθος νεκρό μωρό σε γραφείο τελετών.
Σε άλλο τραγικό περιστατικό, πενθούσα οικογένεια έλαβε κατά λάθος έγχρωμες φωτογραφίες νεκροψίας του βρέφους της, το οποίο είχε πεθάνει από κακοδιαχείριση,
Επίσης, μια μητέρα που πέθανε λόγω έλλειψης φροντίδας κατά τον τοκετό, είχε αλλοιωθεί τόσο σοβαρά που το νοσοκομείο συμβούλεωε την οικογένεια να μην την δει πριν από την κηδεία της.
Τα προβλήματα με τη φροντίδα μετά θάνατον ήρθαν στο φως όταν οι γονείς της μικρούλας Χάριετ Χόκινς, η οποία γεννήθηκε θνησιγενής στο NUH το 2016, ανακάλυψαν ότι η σορός τους μωρού είχε αφεθεί να αποσυντεθεί τόσο άσχημα, που χρειάστηκε να τοποθετηθεί σε τριπλό φέρετρο για την κηδεία της.
Οκτώ πτώματα σε κατάσταση «προχωρημένης σήψης» στο νεκροτομείο νοσοκομείου του Νότιγχαμ
Στο πλαίσιο της έρευνας αποκαλύφθηκε ότι 8 πτώματα βρέθηκαν σε κατάσταση «προχωρημένης φθοράς» σε νεκροτομείο των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων του Νότιγχαμ (NUH), που υπάγονται στο NHS,αφού τα νοσοκομεία έμειναν χωρίς χώρο στην κατάψυξη.
Επιθεώρηση του Ιατρικού Κέντρου της Βασίλισσας (QMC) στο Νότιγχαμ από την ρυθμιστική Αρχή Ανθρώπινων Ιστών, διαπίστωσε επίσης ανεπαρκείς ελέγχους ταυτότητας, γεγονός που σήμαινε ότι υπήρχε κίνδυνος να παραδοθούν λάθος σοροί στις οικογένειες.
Το ίδρυμα δήλωσε ότι «λυπάται πραγματικά» που δεν πληροί τα πρότυπα που αναμένονται από αυτό.
Πριν τη δημοσίευση της έκθεσης συνελήφθησαν δύο άτομα ηλικίας 55 και 59 ετών στο πλαίσιο ερευνών για τη λειτουργία του νεκροτομείου ενώ το ίδρυμα έχει ήδη καταβάλει αποζημιώσεις και πρόστιμα.
Οι ερευνητές και οι συγγενείς των θυμάτων της έρευνας ζητούν άμεσες μεταρρυθμίσεις και αυστηρότερους μηχανισμούς προστασίας των ασθενών για να αποτραπεί η επανάληψη αντίστοιχων τραγωδιών στο μέλλον.
Την ίδια ώρα, οι αρμόδιες αρχές διεξάγουν έρευνες και εξετάζουν τις επαγγελματικές ευθύνες του προσωπικού που εμπλέκεται στις υποθέσεις αυτές.