Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας επικύρωσε την πειθαρχική απόλυση μιας υπαλλήλου τηλεπωλήσεων, με πάνω από επτά χρόνια προϋπηρεσίας, απορρίπτοντας την προσφυγή της.
Η γυναίκα είχε καταθέσει έφεση κατά της πρωτοβάθμιας απόφασης, και το Ανώτατο Δικαστήριο της Χώρας των Βάσκων έκρινε ότι η εργαζόμενη παραβίασε σοβαρά τα εργασιακά της καθήκοντα.
Η υπάλληλος, που αμειβόταν με 30.615 ευρώ ετησίως, απολύθηκε στις 8 Μαρτίου 2024.
Μείωση απόδοσης και σοβαρές καθυστερήσεις
Η εταιρεία επικαλέστηκε τρεις λόγους: συνεχής μείωση της απόδοσής της, παραβίαση της καλής πίστης και επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις. Σύμφωνα με την εργοδότρια, η παραγωγικότητα της εργαζομένης είχε πέσει σημαντικά τους δύο τελευταίους μήνες, χωρίς να πραγματοποιήσει πωλήσεις παρά τον μεγάλο αριθμό επαφών με πελάτες - κάτι παραπάνω από 1.500 κλήσεις.
Επιπλέον, φέρεται να χρησιμοποιούσε τον εταιρικό υπολογιστή για προσωπικές δραστηριότητες, όπως διαδικτυακά μαθήματα ή αγορές, και να αγνοούσε τις συστάσεις σχετικά με το κάπνισμα στο γραφείο και την καταγραφή παρουσιών.
Δικαστική κρίση και απόρριψη της προσφυγής
Το Εργατικό Δικαστήριο Νο. 4 του Μπιλμπάο είχε ήδη αποφανθεί ότι η απόλυση ήταν νόμιμη, κάτι που επικυρώθηκε και από το Ανώτατο Δικαστήριο.
Το δικαστήριο έκρινε πως η εργαζόμενη δεν κατάφερε να αντικρούσει τα στοιχεία για παρατεταμένη μείωση παραγωγικότητας και παράβαση βασικών επαγγελματικών υποχρεώσεων. Επιπλέον, δεν υπήρχαν ενδείξεις προηγούμενης ανοχής από την εταιρεία στις συμπεριφορές αυτές, ενώ η προσφυγή δεν πληρούσε τις τυπικές προϋποθέσεις για αναθεώρηση της απόφασης.