fbpx Γυαλί, χρυσός και... δέντρα: Ανατρεπτικές ιδέες για τη νέα Παναγία των Παρισίων [εικόνες] | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΚΟΣΜΟΣ
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ

Γυαλί, χρυσός και... δέντρα: Ανατρεπτικές ιδέες για τη νέα Παναγία των Παρισίων [εικόνες]

H Παναγια των Παρισίων όπως την οραματίζεται Βραζιλιάνος αρχιτέκτονας
04|05|2019 | 12:50
Η πρόταση Βραζιλιάνου αρχιτέκτοντα για την Παναγία των Παρισίων / Φωτογραφία: Instagram/Alexandre-Fantozzi

Μετά τη δέσμευση του Εμανουέλ Μακρόν ότι η κατεστραμμένη Παναγία των Παρισίων θα γίνει πολύ ομορφότερη όταν ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια η ανοικοδόμησή της αρχιτεκτονικά γραφεία καταθέτουν βροχή προτάσεων ελπίζοντας να επικρατήσουν στον σχετικό διεθνή διαγωνισμό.

Ορισμένες είναι πολύ φουτουριστικές, κάποιες ίσως φαντάζουν εξωπραγματικές, αλλά το σίγουρο είναι ότι πολλοί δεν θέλει να ξαναγίνει η Παναγία των Παρισίων όπως ήταν πριν την καταστροφική πυρκαγιά προ δύο εβδομάδων. «Θέλουμε να τολμήσουμε! Όπως κι άλλοι καθεδρικοί η Παναγία των Παρισίων δεν είναι μια άκαμπτη, παγωμένη στο χρόνο πολιτισμική κληρονομιά. Επί αιώνες έχουν επικαλυφθεί διαφορετικά στιλ ανάλογα με το αρχιτεκτονικό ύφος και τις τεχνικές κατασκευής της κάθε εποχής», σχολίασε η Le Monde.

Γυάλινη οροφή με δέντρα από κάτω -σαν θερμοκήπιο- προτείνει το γαλλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Studio NAB
Γυάλινη οροφή με δέντρα από κάτω -σαν θερμοκήπιο- προτείνει το γαλλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Studio NAB / Εικόνα: Studio NAB

Ορισμένες από τις πρώτες προτάσεις κατέθεσε το γαλλικό αρχιτεκτονικό γραφείο NAB. Μια από τις ιδέες του είναι να δημιουργηθεί στη θέση της κατεστραμμένης ξύλινης οροφής, που οι Γάλλοι ονόμαζαν «δάσος» ένα πραγματικό δάσος με δέντρα υπό μία νέα γυάλινη οροφή, όπου θα περιδιαβαίνουν κηπουροί και κληρικοί και στα παρτέρια θα φιγουράρουν κάποια από τα αγάλματα που κοσμούσαν την προηγούμενη στέγη.

Tο εσωτερικό της γυάλινης οροφής με τα δέντρα που προτείνει το γαλλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Studio NAB.
Το εσωτερικό της γυάλινης οροφής με τα δέντρα που προτείνει το γαλλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Studio NAB / Εικόνα: Studio NAB

Και στο νέο, γυάλινο «βέλος» θα βρουν καταφύγιο οι αποικίες των μελισσών, που ζούσαν από το 2013 στη στέγη του σκευοφυλακίου και οι οποίες επέζησαν από την πρόσφατη πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων.

Διάφανη οροφή, εν προκειμένω κρυστάλλινη, που θα φωταγωγείται τη νύχτα οραματίζονται για την Παναγία των Παρισίων και οι Ιταλοί αρχιτέκτονες Ντοριάνα και Μασιμιλιάνος Φουξας, «σύμβολο του εύθραυστου χαρακτήρα της ιστορίας και της πνευματικότητας», όπως είπαν στο περιοδικό Dezeen.

View this post on Instagram

"La Couronne Divine" @yuriytitarev "Our proposal for the restoration of the Notre Dame Cathedral is to use one element that it has the best, the stained glass. Make all the cover in stained glass, including the tower, with transparency to the inner side, through the opening of the vaults, leaving only the structures flying buttresses. In Gothic there is the connection of the earth to the sky, and inside the Cathedral, the natural illumination multiplies in colors through the filter of the cover in stained glass. At night the inner illumination turns into a grandiose retro backlit coverage. A single element used, stained glass. No new architectural features, no intervention elements (redesign), no ego, no artistic aspirations. Only a religious purpose! Whatever the choice of this restoration, may God enlighten the "Notre Dame", preferably in a stained glass cover Amen." Alexandre Fantozzi is not intervention, "redesign", is restoration! It is not competition of better 3d render, it is only idea of restoration project #lacouronnedivine @notredamedeparis @notredameproposal @alexandre_fantozzi @carvalho.juf @aj6studio @morpholio @architizer @adesignersmind @architecture_hunter @designboom @wallpapermag @archdaily @archdailybr @archdigest @architectanddesign @architecturenow @arch.design.daily @archello @notredame @saintgobaingroup @saintgobainbrasil @saintgobainglassbrasil @editoramonolito @carolinedemaigret @antoniospadaro @parisfutur @wazou_75 @seemyparis @vivreparis @labnf @vogueparis @glamurama @gnt @ad_magazine @thecoolhunter_@time #nytimes @babaktafreshi @designmilk @artbasel @artsytecture @instadaconexao @fernandoguerra @parisenespanol #notredame #notredameparis #paris #france #aj6 #aj6studio #morewithless #vitral #stainedglass #vitrail #arquitetura #architecture #architettura #saintgobain #saintgobainbr #glass #verre #lilysafra #restauration #notredesign #restoration #fantozzi #alexandrefantozzi #designer #iluminationdesign #stainedglasswindows #cathedral #parisjetaime

A post shared by Alexandre Fantozzi (@alexandre_fantozzi) on

Στο ίδιο μοτίβο ο Ρώσος αρχιτέκτονας Αλεξάντερ Νερόβνια θέλει να συνδυάσει το γυαλί με παραδοσιακά στοιχεία για την οροφή της Παναγίας των Παρισίων, αλλά οραματίζεται το «βέλος» της κλασικό, χωρίς καινοτομίες. Οι επισκέπτες του καθεδρικού «θα αισθάνονται έτσι ένα ισχυρό δέσιμο με την ιστορία», λέει.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Vizum από τη Μπρατισλάβα, από την άλλη, προτείνει να εξαπολύεται μια δέσμη φωτός από το «βέλος» της Νοτρ Νταμ προς τον ουρανό. Όπως εξηγεί: «την εποχή που επικρατούσε ο γοτθικός ρυθμός οι αρχιτέκτονες ήθελαν να φθάσουν στον ουρανό», αλλά μόνον με τις σημερινές τεχνικές δυνατότητες είναι πλέον εφικτή η σύνδεση ουρανού και Γης.

View this post on Instagram

"La Couronne Divine" @yuriytitarev "Our proposal for the restoration of the Notre Dame Cathedral is to use one element that it has the best, the stained glass. Make all the cover in stained glass, including the tower, with transparency to the inner side, through the opening of the vaults, leaving only the structures flying buttresses. In Gothic there is the connection of the earth to the sky, and inside the Cathedral, the natural illumination multiplies in colors through the filter of the cover in stained glass. At night the inner illumination turns into a grandiose retro backlit coverage. A single element used, stained glass. No new architectural features, no intervention elements (redesign), no ego, no artistic aspirations. Only a religious purpose! Whatever the choice of this restoration, may God enlighten the "Notre Dame", preferably in a stained glass cover Amen." Alexandre Fantozzi is not intervention, "redesign", is restoration! It is not competition of better 3d render, it is only idea of restoration project #lacouronnedivine @notredamedeparis @notredameproposal @alexandre_fantozzi @carvalho.juf @aj6studio @morpholio @architizer @adesignersmind @architecture_hunter @designboom @wallpapermag @archdaily @archdailybr @archdigest @architectanddesign @architecturenow @arch.design.daily @archello @notredame @saintgobaingroup @saintgobainbrasil @saintgobainglassbrasil @editoramonolito @carolinedemaigret @antoniospadaro @parisfutur @wazou_75 @seemyparis @vivreparis @labnf @vogueparis @glamurama @gnt @ad_magazine @thecoolhunter_@time #nytimes @babaktafreshi @designmilk @artbasel @artsytecture @instadaconexao @fernandoguerra @parisenespanol #notredame #notredameparis #paris #france #aj6 #aj6studio #morewithless #vitral #stainedglass #vitrail #arquitetura #architecture #architettura #saintgobain #saintgobainbr #glass #verre #lilysafra #restauration #notredesign #restoration #fantozzi #alexandrefantozzi #designer #iluminationdesign #stainedglasswindows #cathedral #parisjetaime

A post shared by Alexandre Fantozzi (@alexandre_fantozzi) on

Αναφορές στο γοτθικό στυλ περιλαμβάνει και η πρόταση του Βραζιλιάνου Αλεχάντρε Φαντόζι του αρχιτεκτονικού γραφείου ΑJ6. Αλλά αντί για δέσμη φωτός προτείνει να κατασκευαστεί η οροφή της Παναγίας των Παρισίων και το «βέλος» της από χρωματιστό γυαλί, που θα φωταγωγείται τη νύχτα και θα λάμπει σ’ ολόκληρη τη γαλλική πρωτεύουσα.

Η πιο «τολμηρή» ιδέα προέρχεται, πάντως, από έναν Γάλλο αρχιτέκτονα. Ο Ματιέ Λεανέρ προτείνει να τοποθετηθεί μια μόνιμη φλόγα κατασκευασμένη από χρυσό στην οροφή της Παναγίας των Παρισίων, «ώστε να αποτυπώνει την καταστροφή μετατρέποντάς την σε κάλλος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ