Ρύπανση από αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές: Γιατί η Ευρώπη πρέπει να δράσει άμεσα - iefimerida.gr

Ρύπανση από αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές: Γιατί η Ευρώπη πρέπει να δράσει άμεσα

H ρύπανση από τις αναέριες και θαλάσσιες μεταφορές αποτελεί πρόκληση για τον κλιματικό αγώνα της ΕΕ
H ρύπανση από τις αναέριες και θαλάσσιες μεταφορές αποτελεί πρόκληση για τον κλιματικό αγώνα της ΕΕ/ Φωτογραφία Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η ρύπανση από τις θαλάσσιες και ενάεριες μεταφορές έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας σημαντική επιβάρυνση για το περιβάλλον και καθιστώντας τον αγώνα της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα ακόμα πιο δύσκολο.

Η ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου πραγματοποιεί σήμερα μία ιστορική συνεδρίαση για το «Fit for 55», το νομοθετικό πακέτο της ΕΕ για το κλίμα. Από το πρωί, οι ευρωβουλευτές στο Στρασβούργο συζητούν γύρω από τις οκτώ προτάσεις που αποτελούν το μέσο για την υλοποίηση των στόχων του «Fit for 55» για το κλίμα που τίθενται προς ψήφιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων στις θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές αποτελεί ένα από τα σημεία κλειδιά για την επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας.

Οι αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 4% μόνο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ. Ωστόσο οι ρύποι που εκπέμπονται κατά τις διεθνείς μεταφορές από αέρα και θάλασσα αυξάνονται ταχύτατα και συμβάλλουν άμεσα στην αλλαγή του κλίματος.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κυκλοφορίας εξαιτίας του μεγάλου αριθμού επιβατών και του εμπορίου. Οι τομείς αυτοί έγιναν πρόσφατα μέρος των προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επεξεργάζεται νέες προτάσεις για την μείωση των εκπομπών που προέρχονται από τα πλοία και τα αεροπλάνα, στο πλαίσια των προσπαθειών περιορισμού των εκπομπών κατά 55% έως το 2030 και επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Στις προτάσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται η συμπερίληψη των θαλάσσιων μεταφορών στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της ΕΕ (ΣΕΔΕ), η αναθεώρηση του συστήματος για την αεροπορία και προτάσεις για πιο βιώσιμα καύσιμα για αεροπλάνα και πλοία.

Οι ταχύτερα αυξανόμενες πηγές εκπομπών αερίων θερμοκηπίου

Το 2019, οι εκπομπές από τις διεθνείς αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές είχαν ήδη αυξηθεί κατά 146% και 34% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Πρόκειται για την ταχύτερη αύξηση σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών - ο μόνος τομέας στον οποίο οι εκπομπές είχαν ανοδική πορεία από το 1990.

Το 2020, οι εκπομπές και των δύο αυτών τομέων κατέγραψαν σημαντική μείωση λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορονοϊού. Ωστόσο, πρόκειται για προσωρινή πτώση καθώς οι εκπομπές αναμένεται να ξαναβρούν την ανοδική τους πορεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εναέρια και θαλάσσια κυκλοφορία

Το 2020, ο αριθμός επιβατών αεροπορικών μεταφορών μειώθηκε κατά 73,3% σε σχέση με το 2019. Με την άρση, ωστόσο, των περιορισμών Covid-19, ο αριθμός άρχισε και πάλι να αυξάνεται.

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι δίνουν μεγάλη προσοχή στο αποτύπωμα άνθρακα κατά τη μεταφοράς τους. Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου πάνω από ένας στους δέκα, ισχυρίζεται ότι δίνει ιδιαίτερη σημασία στο αποτύπωμα άνθρακα των μεταφορών του.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ