Ευρωκοινοβούλιο: Φιλόδοξοι στόχοι για τις αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ- Αεροπλάνα με βιώσιμα καύσιμα - iefimerida.gr

Ευρωκοινοβούλιο: Φιλόδοξοι στόχοι για τις αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ- Αεροπλάνα με βιώσιμα καύσιμα

Αεροπλάνα
Αεροπλάνα/ Φωτογραφία Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η επιτροπή μεταφορών και τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου ετοίμασε σχέδιο στόχων για την πράσινη μετάβαση στις αεροπορικές μεταφορές, με βιώσιμα καύσιμα για τα αεροπλάνα.

Η αεροπορία της ΕΕ θα πρέπει σταδιακά να στραφεί σε βιώσιμα καύσιμα, όπως συνθετικά καύσιμα, το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή ακόμα και υδρογόνο, για να βοηθήσει την ΕΕ να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050, κατέληξαν οι ευρωβουλευτές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ευρωβουλευτές της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού ενέκριναν σχέδιο διαπραγματευτικής εντολής για τους αεροπορικούς κανόνες ReFuelEU με 25 ψήφους υπέρ, έξι κατά και τρεις αποχές τη Δευτέρα. Το κείμενο που εγκρίθηκε στοχεύει να αυξήσει την απορρόφηση βιώσιμων καυσίμων από τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών και τα αεροδρόμια της ΕΕ, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές από τις αερομεταφορές και να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.

Πιο βιώσιμες επιλογές καυσίμων για αεροπλάνα

Οι ευρωβουλευτές τροποποίησαν τον προτεινόμενο ορισμό του βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου, έναν όρο που καλύπτει συνθετικά καύσιμα ή ορισμένα βιοκαύσιμα, που παράγονται από γεωργικά ή δασικά υπολείμματα, φύκια, βιολογικά απόβλητα ή χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.

Συμπεριέλαβαν στον ορισμό τους ανακυκλώσιμα καύσιμα άνθρακα που παράγονται από αέρια επεξεργασίας αποβλήτων και καυσαέρια που προέρχονται από τη διαδικασία παραγωγής σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Πρότειναν επίσης ορισμένα βιοκαύσιμα, που παράγονται από ζωικά λίπη ή αποστάγματα, που θα χρησιμοποιηθούν στο μείγμα καυσίμων των αερομεταφορών για περιορισμένο χρονικό διάστημα (μέχρι το 2034).

Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές απέκλεισαν τα καύσιμα με βάση τις καλλιέργειες ζωοτροφών και τροφίμων, καθώς και αυτά που προέρχονται από φοινικέλαιο, επειδή δεν ευθυγραμμίζονται με τα κριτήρια βιωσιμότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια

Η επιτροπή Μεταφορών περιέλαβε επίσης την ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και το υδρογόνο ως μέρος ενός βιώσιμου μείγματος καυσίμων, καθώς και τα δύο είναι πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να συμβάλουν σταδιακά στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές. Σύμφωνα με το σχέδιο κανόνων, τα αεροδρόμια της ΕΕ θα πρέπει να διευκολύνουν την πρόσβαση των φορέων εκμετάλλευσης αεροσκαφών σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένης της υποδομής για ανεφοδιασμό με υδρογόνο και την ηλεκτρική επαναφόρτιση.

Χρονοδιάγραμμα

Οι ευρωβουλευτές αύξησαν την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ελάχιστο μερίδιο βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου που θα πρέπει να διατίθεται στα αεροδρόμια της ΕΕ. Από το 2025, το μερίδιο αυτό θα πρέπει να είναι 2%, αυξανόμενο σε 37% το 2040 και 85% έως το 2050, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου στο συνολικό μείγμα καυσίμων. Η Κομισιόν είχε προτείνει αντίστοιχα 32 και 63%.

Νέο ταμείο

Οι ευρωβουλευτές στον τομέα των μεταφορών πρότειναν τη δημιουργία ενός Ταμείου Αειφόρου Αεροπορίας από το 2023 έως το 2050 για να επιταχυνθεί η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του κλάδου των αερομεταφορών και να υποστηριχθούν οι επενδύσεις σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, καινοτόμες τεχνολογίες πρόωσης αεροσκαφών ακόμα και η έρευνα για νέους κινητήρες. Το Ταμείο θα ενισχυθεί από τις κυρώσεις που θα προκύψουν από την επιβολή αυτών των κανόνων και από το 50% των εσόδων από τον πλειστηριασμό δικαιωμάτων εκπομπής αεροπορικών μεταφορών στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ.

13,4% των συνολικών εκπομπών CO2 η πολιτική αεροπορία

Η πολιτική αεροπορία αντιπροσωπεύει το 13,4% των συνολικών εκπομπών CO2 από τις μεταφορές της ΕΕ. Η πρωτοβουλία ReFuelEU Aviation αποτελεί μέρος του πακέτου «Fit for 55 in 2030», το οποίο είναι το σχέδιο της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Νόμο για το Κλίμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις το Κοινοβούλιο ως σύνολο εγκρίνει αυτό το σχέδιο διαπραγματευτικής θέσης στη σύνοδο ολομέλειας του Ιουλίου, οι ευρωβουλευτές θα είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν συνομιλίες με τις κυβερνήσεις της ΕΕ για την τελική μορφή της νομοθεσίας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ