Ευρωβουλευτές ζητούν στροφή προς τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές - iefimerida.gr

Ευρωβουλευτές ζητούν στροφή προς τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές

 Υδάτινη οδός στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας
Υδάτινη οδός στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας/ Φωτογραφία Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η στροφή προς τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές είναι απαραίτητη για τη μείωση της οδικής συμφόρησης και των εκπομπών, για τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου συστήματος μεταφορών, αναφέρει η επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το σχέδιο ψηφίσματος σχετικά με τις μελλοντικές αεροπορικές πλωτές μεταφορές (IWT) στην Ευρώπη, που εγκρίθηκε τη Δευτέρα από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού με 44 ψήφους υπέρ και 3 αποχές, σημειώνει ότι οι εσωτερικές πλωτές οδοί αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος των εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ αντιπροσωπεύοντας μόνο το 6,1%, ενώ ο δρόμος έχει μερίδιο 76,3% και ο σιδηρόδρομος 17,6%. Οι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών ζητούν να γίνει μια ουσιαστική στροφή που θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών, στη βελτίωση της ασφάλειας και στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου συστήματος μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο πράσινες, ασφαλείς και ψηφιακές μεταφορές

Το σχέδιο ψηφίσματος προτρέπει να καταστήσει τον τομέα IWT πιο πράσινο και να αναπτύξει εναλλακτικά καύσιμα και μεθόδους προώθησης για τη ναυτιλία. Οι εναλλακτικές λύσεις θα μπορούσαν να γίνουν ευρέως διαθέσιμες, προσιτές και πιο ελκυστικές από τις συμβατικές προωθήσεις μέσω μέτρων, όπως φορολογικά κίνητρα (μείωση ή μηδενικός φορολογικός συντελεστής για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από την ακτή), προσθέτουν.

Η ψηφιοποίηση και η συλλογή δεδομένων μπορούν επίσης να συμβάλουν σε ένα καθαρότερο περιβάλλον και λιγότερη συμφόρηση στα λιμάνια, με αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές από τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές. Επισημαίνοντας την ανάγκη για μια στρατηγική για ψηφιακές και αυτοματοποιημένες τεχνολογίες στο IWT, οι ευρωβουλευτές της επιτροπής σημειώνουν ότι ένα σύγχρονο, συνδεδεμένο και αυτοματοποιημένο σύστημα μεταφοράς πρέπει να επιτευχθεί το αργότερο έως το 2035.

Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές αποτελούν μια ανταγωνιστική εναλλακτική λύση στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Παράλληλα, προσφέρεται ως μια πιο πράσινη λύση, καθώς μιλάμε για μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και λιγότερες εκπομπές θορύβου. Τέλος, θα εξυπηρετήσει στην ασφάλεια των μεταφορών οδηγώντας σε αποσυμφόρηση των οδικών δικτύων και στη μεγαλύτερη κατ’ επέκταση ασφάλεια για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα.

Ταμείο εσωτερικών πλωτών μεταφορών

Για να καταστεί δυνατή η μετάβαση προς έναν κλιματικά ουδέτερο τομέα εσωτερικών πλωτών οδών, απαιτούνται πρόσθετοι πόροι, σημειώνουν οι ευρωβουλευτές. Για να καλυφθεί το κενό χρηματοδότησης που πλησιάζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ, καλούν την Κομισιόν να δημιουργήσει ένα ειδικό ευρωπαϊκό ταμείο εσωτερικών πλωτών μεταφορών στην κατεύθυνση της βιώσιμης μετάβασης. Το Ταμείο θα πρέπει να συμπληρώνει τα υπάρχοντα αποθεματικά κεφάλαια με σημαντικές πρόσθετες χρηματοδοτικές συνεισφορές από ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτικά μέσα, καθώς και ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις. Με απλά λόγια, το μεγαλόπνοο σχέδιο της δίκαιης μετάβασης και της πράσινης οικονομίας, περνάει και από την ενίσχυση του πλωτού δικτύου μεταφορών εσωτερικού, στο οποίο καλείται η Κομισιόν να πάρει μέτρα ενίσχυσης και στήριξης του συγκεκριμένου τομέα, ώστε να καταστεί επενδυτικά ελκυστικός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ψήφισμα για τις πλωτές μεταφορές εσωτερικού, στα κράτη-μέλη της ΕΕ, μένει να ψηφιστεί από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου, πιθανότατα κατά τις εργασίες του Σεπτεμβρίου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ