Ενιαίος ευρωπαϊκός ουρανός: Μείωση των εκπομπών και μείωση των καθυστερήσεων - iefimerida.gr

Ενιαίος ευρωπαϊκός ουρανός: Μείωση των εκπομπών και μείωση των καθυστερήσεων

Πύργος Ελέγχου στην Ολλανδία
Πύργος Ελέγχου στην Ολλανδία/ Φωτογραφία Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι ευρωβουλευτές θέλουν να εκσυγχρονίσουν τη διαχείριση του εναέριου χώρου της ΕΕ, ώστε να καταστεί η ευρωπαϊκή αεροπλοΐα πιο αποτελεσματική και πιο πράσινη.

Η ενημέρωση των κανόνων του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού αναμένεται να βοηθήσει τον τομέα των αερομεταφορών να γίνει πιο αποτελεσματικός, διασφαλίζοντας μικρότερες πτήσεις μέσω πιο «απευθείας» δρομολογίων και μειώνοντας έτσι τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, λένε οι ευρωβουλευτές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρωτοβουλία για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό ξεκίνησε το 1999, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζονταν από μεγάλη αύξηση των πτήσεων και αυξανόμενες καθυστερήσεις που ανέδειξαν την ανάγκη για καλύτερο συντονισμό. Το 2021 μπορεί να καταλάβει κανείς ότι είναι ακόμη μεγαλύτερες οι απαιτήσεις.

Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν τη μεταρρύθμιση των κανόνων για να καταστεί ο εναέριος χώρος της ΕΕ λιγότερο κατακερματισμένος και να βελτιωθεί η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα, θα μειώσει το κόστος και θα ωφελήσει το περιβάλλον.

Επί του παρόντος, οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να μην πετούν απευθείας στο σημείο προσγείωσης, είτε γιατί θέλουν να αποφύγουν την πτήση πάνω από πολιτείες με υψηλότερες χρεώσεις, είτε για να αποφύγουν στρατιωτικές ζώνες ή ακόμα και να κάνουν μεγαλύτερη διαδρομή για να αποφύγουν τον καιρό. Αυτό μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερες πτήσεις και περισσότερες εκπομπές. Ο κατακερματισμός μπορεί επίσης να προκαλέσει καθυστερήσεις λόγω ανεπαρκούς συντονισμού.

Οι ευρωβουλευτές λένε ότι οι κανόνες διαχείρισης του εναέριου χώρου πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω και να προσαρμοστούν στις εξελισσόμενες αγορές, στο νέο ψηφιακό περιβάλλον και στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Πιέζουν για νέους κανόνες που θα βοηθήσουν στην επίτευξη έως και 10% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αποφεύγοντας μεγαλύτερες διαδρομές και προωθώντας καθαρότερες τεχνολογίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θέλουν επίσης να καταστήσουν τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο πιο ανταγωνιστικό και να υποστηρίξουν την επιλογή παρόχων υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και άλλων υπηρεσιών αεροναυτιλίας, όπως υπηρεσιών επικοινωνιών και μετεωρολογικών, μέσω ανταγωνιστικών προσφορών.

Τι ισχύει αυτήν τη στιγμή;

Οι ισχύοντες κανόνες για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό χρονολογούνται από το 2009. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε αναθεώρηση το 2013, η οποία εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο το 2014. Μετά την αποτυχία του Συμβουλίου να καταλήξει σε συμφωνία, η Επιτροπή πρότεινε αναβάθμιση σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία το 2020.

Στις 17 Ιουνίου του 2021, η επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου ενημέρωσε τη θέση της σχετικά με τη μεταρρύθμιση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού και ενέκρινε τη θέση της σχετικά με την επέκταση της εντολής του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ενεργεί ως φορέας αξιολόγησης των επιδόσεων. Μετά την ανακοίνωση της θέσης για επέκταση της εντολής, κατά τη σύνοδο ολομέλειας του Ιουλίου, οι ευρωβουλευτές είναι έτοιμοι για διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ