Μετά από επτά δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας, ο Πειραιάς αποχαιρετά σταδιακά τα τρόλεϊ.
Το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου, στην Ακτή Μιαούλη, τα συνεργεία έκοψαν το πρώτο καλώδιο, σηματοδοτώντας την έναρξη της διαδικασίας απόσυρσης του δικτύου.
Η αποξήλωση αφορά πάνω από το 70% των γραμμών ηλεκτροδότησης στην περιοχή, ενώ από σήμερα οι γραμμές 17 και 20 θα εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά από ηλεκτρικά λεωφορεία. Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο βήμα του σχεδίου εκσυγχρονισμού των αστικών μεταφορών που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Κυρανάκης: Νέο κεφάλαιο στις μετακινήσεις -Μώραλης: «Ουσιαστική οικονομία για το κράτος και τους πολίτες»
«Η καθαρή ενέργεια που παρείχαν για δεκαετίες τα τρόλεϊ μπορεί πλέον να προσφερθεί πιο αποδοτικά από τα ηλεκτρικά λεωφορεία», υπογράμμισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τονίζοντας ότι η μετάβαση σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για τις μετακινήσεις στην πόλη.
Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, έκανε λόγο για «ουσιαστική οικονομία για το κράτος και τους πολίτες», αλλά και για μια παρέμβαση που «αναβαθμίζει αισθητικά τον αστικό χώρο», χάρη στην απομάκρυνση των εναέριων καλωδίων.
Από τα τρόλεϊ στα ηλεκτρικά λεωφορεία: Οικονομικά και λειτουργικά οφέλη
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, το κόστος ανά χιλιόμετρο για τα τρόλεϊ ανέρχεται σε 5,5 ευρώ, ενώ στα ηλεκτρικά λεωφορεία πέφτει στα 2,5 ευρώ. Η συνολική εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους υπολογίζεται σε άνω του 50%, ενώ επιπλέον 20 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν από τη συντήρηση και την αντικατάσταση του παλιού δικτύου.
Με την ολοκλήρωση της αποξήλωσης στον Πειραιά, ανοίγει επίσης ο δρόμος για τη διέλευση του τραμ μέχρι τον τερματικό σταθμό μπροστά στο λιμάνι, βελτιώνοντας τη σύνδεση με τα μέσα σταθερής τροχιάς.