Αυτές οι τρεις ομάδες μαθητών ελληνικών σχολείων κέρδισαν διαγωνισμό -Τα απίστευτα app που έφτιαξαν - iefimerida.gr

Αυτές οι τρεις ομάδες μαθητών ελληνικών σχολείων κέρδισαν διαγωνισμό -Τα απίστευτα app που έφτιαξαν

Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού
Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Τα Ελληνόπουλα εμπνέονται από τις «κρίσεις» της καθημερινότητας, καινοτομούν και μεγαλουργούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας προσφέροντας ελπίδα για το μέλλον.

Ο 5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός “Generation Next” ολοκληρώθηκε με μεγάλους νικητές μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον Αλμυρό Βόλου, την Καλαμάτα και τα Χανιά που βραβεύτηκαν για την ανάπτυξη πρωτότυπων εφαρμογών για την προστασία των δασών, καθώς και την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών εν καιρώ πανδημίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη «μάχη» για την έγκαιρη ανίχνευση πυρκαγιάς

Την πρώτη θέση απέσπασε η ομάδα ex-almyrou IΙ, από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού, η οποία σχεδίασε έναν προηγμένο σταθμό δασικής προστασίας. Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας, με αφορμή τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν πέρυσι στην περιοχή της Μαγνησίας και λαμβάνοντας υπόψη πως η έγκαιρη ανίχνευση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια, αξιοποίησαν την τεχνολογία Arduino, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους Δημήτρη Μαμούρα, και σχεδίασαν έναν καινοτόμο σταθμό.

Το Arduino είναι μια δημοφιλής, εύχρηστη και χαμηλού κόστους πλατφόρμα ανάπτυξης έργων ηλεκτρονικής, αυτοματισμού και ρομποτικής, που χρησιμοποιείται ευρέως για τη δημιουργία πρωτότυπων κατασκευών αλλά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η ομάδα εφοδίασε την κατασκευή της με αισθητήρες θερμοκρασίας, υγρασίας, ανίχνευσης φλόγας και ανίχνευσης καπνού, καθώς επίσης και με κάμερα μέσω της οποίας στέλνεται συνεχώς η εικόνα του δάσους στο διαδίκτυο. Ο σταθμός τοποθετείται στο δάσος και τα μετρούμενα μεγέθη μεταδίδονται απευθείας στο διαδίκτυο σε ιστοσελίδα προσβάσιμη σε όλους ενώ στην περίπτωση υπέρβασης κρίσιμων ορίων, αποστέλλεται email σε προκαθορισμένη διεύθυνση ώστε να υπάρξει άμεση ενημέρωση.

Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού
Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού

Στόχος η δημιουργία ενός δικτύου σταθμών στα δάση

Ο Αποστόλης, υπεύθυνος της μηχανικής κατασκευής, δηλώνει στο iefimerida.gr πολύ χαρούμενος για τη θέση που κατέλαβε η ομάδα του. «Εργαστήκαμε με όρεξη και είναι μια αναγνώριση για εμάς και ένα επιπλέον κίνητρο για να συνεχίσουμε με αντίστοιχες κατασκευές που στοχεύουν σε επίλυση προβλημάτων». Ενώ, ο Αλέξανδρος, υπεύθυνος του ηλεκτρονικού τμήματος της κατασκευής σχολιάζει ότι από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα και τον διαγωνισμό πήρα πολλές ιδέες και γνώσεις για το μέλλον. «Στόχος μας είναι να προβάλουμε στους τοπικούς φορείς τη λειτουργικότητα της κατασκευής μας ώστε να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός δικτύου σταθμών στο δάσος μας. Η αναγνώριση της κατασκευής μας στον διαγωνισμό πιστεύω βοηθά να αναγνωριστεί η χρησιμότητα της κατασκευής μας», λέει από την πλευρά του ο Γιώργος, υπεύθυνος του προγραμματισμού της κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα app για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των ατόμων με αναπηρία

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα Kalamata team 2, η οποία συνδυάζοντας την τεχνολογία Arduino και App Development, σχεδίασε ένα όχημα με σκοπό τη διευκόλυνση της μετακίνησης των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Οι μαθητές Κυριάκος Καράμπελλας, Ιωάννα Μάλαμα, Μελίνα Πολυχρονάκη και Τριαντάφυλλη Θεοδώρου, από το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας, σε συνεργασία με τον Καθηγητή τους Αλέξανδρο Καραβλίδη, δημιούργησαν το «Drive me», ένα αρθρωτό όχημα το οποίο λειτουργεί με τη βοήθεια ενός app.

Οι μαθητές Κυριάκος Καράμπελλας, Ιωάννα Μάλαμα, Μελίνα Πολυχρονάκη και Τριαντάφυλλη Θεοδώρου, από το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας
Οι μαθητές Κυριάκος Καράμπελλας, Ιωάννα Μάλαμα, Μελίνα Πολυχρονάκη και Τριαντάφυλλη Θεοδώρου, από το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας

«Έχοντας ως έμπνευση το ρομποτικό όχημα Rover, το οποίο εξερευνά τον Άρη και τη Σελήνη, στοχεύουμε να προσφέρουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, βοηθώντας τους να συμμετέχουν ισότιμα στην κοινωνική ζωή της πόλης μας», αναφέρουν οι νεαροί μαθητές που συμμετείχαν στην Kalamata team 2 και δηλώνουν πως «η διάκριση αυτή, είναι το αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας με σκοπό την προσφορά στον συνάνθρωπό. «Λέγεται ότι η επιτυχία είναι εξαρτημένη από την προσπάθεια. Προσπαθήσαμε πολύ και δουλέψαμε όλοι μαζί, με πολύ ζήλο, αγάπη, συγκέντρωση, υπομονή και επιμονή. Βάλαμε την «ψυχή μας». Αυτό είναι το μυστικό της δικής μας επιτυχίας!», δηλώνουν στο iefimerida.gr.

Το «Bus Passenger Counter» με στόχο την αποφυγή του συνωστισμού στα μ.μ.μ. εν μέσω πανδημίας

Οι δυσκολίες στη μετακίνηση των κατοίκων των Χανίων λόγω της πανδημίας, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της ομάδας STEM freaks, που κατέκτησε την τρίτη θέση στον διαγωνισμό. Οι μαθητές Γιώργος Δασκαλάκης, Ρομπέρτο Στέρλνιγκ-Ζακυνθινάκης και Αλεξάνδρα Φουντουλάκη από το 6ο Γυμνάσιο Χανίων, λαμβάνοντας υπόψη τη μειωμένη πληρότητα που έχει επιβληθεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και με τη βοήθεια του Kαθηγητή τους Τίτου Σμυρνάκη, δημιούργησαν το «Bus Passenger Counter».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι μαθητές Γιώργος Δασκαλάκης, Ρομπέρτο Στέρλνιγκ-Ζακυνθινάκης και Αλεξάνδρα Φουντουλάκη από το 6ο Γυμνάσιο Χανίων
Οι μαθητές Γιώργος Δασκαλάκης, Ρομπέρτο Στέρλνιγκ-Ζακυνθινάκης και Αλεξάνδρα Φουντουλάκη από το 6ο Γυμνάσιο Χανίων

«Η πανδημία έχει επιφέρει δυσκολίες και καθυστερήσεις στον τρόπο που μετακινούμαστε και για αυτό η δημιουργία του Bus Passenger Counter δίνει στους πολίτες χρήσιμες πληροφορίες για μια ασφαλή και λιγότερο χρονοβόρα μετακίνηση», σχολιάζουν τα μέλη της STEM freaks.

Το “Bus Passenger Counter” είναι μία συσκευή η οποία με τη βοήθεια της τεχνολογίας Arduino, μετράει τον αριθμό των επιβατών που εισέρχονται και εξέρχονται από ένα λεωφορείο δείχνοντάς μας αν υπάρχει συνωστισμός ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του ιού Covid-19. Έτσι, καθώς, ένας επιβάτης περνά μπροστά από τους αισθητήρες, ανάλογα με τη φορά της κίνησής του, η συσκευή προσθέτει ή αφαιρεί αριθμό επιβατών. Τα δεδομένα εμφανίζονται σε μια οθόνη LCD στο ταμπλό του οδηγού και παράλληλα είναι διαθέσιμα και στο επιβατικό κοινό μέσω μιας εφαρμογής που δημιουργήσαμε, με τη βοήθεια της πλατφόρμας του ΜΙΤ, App Inventor. Με τον τρόπο αυτό, έχουμε ενημέρωση ανά πάσα ώρα και στιγμή για τον αριθμό των επιβατών μέσα στο λεωφορείο.

Σε ποιους απευθύνεται το Generation Next και ποιος είναι ο στόχος του

Η Ιφιγένεια Παγωμένου, Senior Project Leader, SciCo, μιλά για το Generation Next, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ενδυναμώνει μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς και βοηθά στην ανάπτυξη των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. «Χρησιμοποιώντας ως μέσο τη STEM εκπαίδευση, τους προσκαλεί να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους μέσω σύγχρονων εργαλείων, να συνεργαστούν για να εντοπίσουν προβλήματα στις τοπικές τους κοινότητες και να δώσουν τις δικές τους πραγματικές λύσεις. Το Generation Next είναι ένα πρόγραμμα του Ιδρύματος Vodafone το οποίο υλοποιείται από το 2017 σε συνεργασία με τoν εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικο Οργανισμό SciCo - Επιστήμη Επικοινωνία και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Περιλαμβάνει ποικιλία δράσεων (Πανελλήνιο Διαγωνισμό, STEM εργαστήρια σε απομακρυσμένες/αποκεντρωμένες περιοχές της χώρας, online μαθήματα για εκπαιδευτικούς, συμμετοχή σε συνέδρια και ημερίδες, διοργάνωση workshops κ.ά.) με στόχο να προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής σε όλους και όλες, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους θέση ή το κοινωνικο-οικονομικό τους υπόβαθρο», τονίζει η κυρία Παγωμένου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ιφιγένεια Παγωμένου, Senior Project Leader, SciCo, μιλά για το Generation Next
Ιφιγένεια Παγωμένου, Senior Project Leader, SciCo, μιλά για το Generation Next

Η κυρία Παγωμένου εμφανίζεται αισιόδοξη για τις ψηφιακές δυνατότητες των Ελληνόπουλων. «Το ότι η τεχνολογία μπαίνει, πλέον, στη ζωή των παιδιών από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους είναι γεγονός. Επομένως νομίζω πως τα πράγματα για τις μελλοντικές γενιές Ελληνόπουλων είναι αισιόδοξα, μιας και η ανάγκη της «ψηφιακής αλλαγής» είναι δεδομένη, επιτακτική και γίνονται ήδη ενέργειες για τη βελτίωση της υφιστάμενης εικόνας», σχολιάζει.
Η πανδημία και η τηλεκπαίδευση επέφεραν δραστική αλλαγή σε ό,τι έχει να κάνει με τον ψηφιακό εγγραματισμό

Παρά τα εμπόδια, το ποσοστό των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών που χρησιμοποιεί Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) είναι αρκετά υψηλό, αλλά χαμηλότερο από το μέσο όρο της ΕΕ. Οι λόγοι για τα παραπάνω, σύμφωνα με την υπεύθυνη της SciCo, μπορούν να αναζητηθούν, μεταξύ άλλων, στην έλλειψη υποδομών, την έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού, τον τεχνολογικό αναλφαβητισμό μεγάλης μερίδας εκπαιδευτικών, τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων που αποτρέπουν την ένταξη της τεχνολογίας σε αυτά κ.ά.

«Από την άλλη πλευρά, τα τελευταία δύο χρόνια, η πανδημία και η τηλεκπαίδευση που επιβλήθηκε λόγω αυτής, επέφερε μια δραστική αλλαγή της παραπάνω εικόνας σε ό,τι έχει να κάνει με τον ψηφιακό εγγραματισμό και τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Εκπαιδευτικοί που δεν ήξεραν να χρησιμοποιούν Η/Υ αναγκάστηκαν όχι μόνο να μάθουν αλλά και να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους με ψηφιακά εργαλεία που κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον για τα παιδιά. Μαθητές και μαθήτριες που χρησιμοποιούσαν τους Η/Υ και τα κινητά τους μόνο για gaming και socializing προσαρμόστηκαν σε νέα δεδομένα και μετέτρεψαν τις συσκευές τους σε εργαλεία μάθησης. Επομένως, η τεχνολογία εντάχθηκε στην εκπαίδευση και ήρθε για να μείνει. Αυτό το βήμα είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη μιας υγιούς σχέσης των παιδιών με την τεχνολογία, τα οποία μαθαίνουν πως να τη χρησιμοποιήσουν με δημιουργικό τρόπο», καταλήγει.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ