Θύμα διαδικτυακής απάτης περιγράφει στο iefimerida: Πώς μέσα σε λίγα λεπτά μου άρπαξαν 3.000 ευρώ | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

Θύμα διαδικτυακής απάτης περιγράφει στο iefimerida: Πώς μέσα σε λίγα λεπτά μου άρπαξαν 3.000 ευρώ

Ηλεκτρονικό εμπόριο
Φωτογραφία: Shutterstock
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Μετά τον τραγουδιστή Ηλία Βρεττό, που έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης, αφού άγνωστοι κατάφεραν να τον ξεγελάσουν και να του κλέψουν χρηματικό ποσό από τον τραπεζικό λογαριασμό του, «βροχή» πέφτουν οι μηνύσεις πολιτών που δέχτηκαν επίθεση ηλεκτρονικού «ψαρέματος» ή αλλιώς «phishing», όπως λέγεται διεθνώς.

Το iefimerida.gr αποκαλύπτει τη μήνυση που υπέβαλλε Ελληνίδα, η οποία ζει και εργάζεται στη Γαλλία, μέσα από την οποία αποκαλύπτεται ο τρόπος δράσης των κυκλωμάτων που καταφέρνουν να «θησαυρίζουν», υφαρπάζοντας χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς, με ένα απλό …sms!

Πώς με ένα sms επιτήδειοι έκλεψαν χιλιάδες ευρώ

Η E.N. περιγράφει το σοκ που υπέστη όταν διαπίστωσε ότι χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό της είχαν κάνει «φτερά». Η ίδια βρισκόταν σε σύσκεψη στη δουλειά της στη Γαλλία, όπου διαμένει για επαγγελματικούς λόγους τους τελευταίους μήνες, όταν στις 23/2/2021 δέχτηκε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα (sms) στο κινητό της τηλέφωνο από την Τράπεζα, στην οποία διατηρεί λογαριασμό, ότι πραγματοποιήθηκε συναλλαγή από τον λογαριασμό της ύψους 3.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πάτησα πάνω στη ηλεκτρονική διεύθυνση που αναγραφόταν στο ηλεκτρονικό μήνυμα για να διαπιστώσω τι ακριβώς συμβαίνει με τη συγκεκριμένη συναλλαγή την οποία δε πραγματοποίησα ουδέποτε και γενικώς δεν είχα καμία γνώση. Εισήλθα στην ανωτέρω διεύθυνση και αντιλήφθηκα ότι η τράπεζα μου ζητάει τους κωδικούς μου για να μπορέσει να δει την ύποπτη κίνηση. Εκείνη την ώρα θολωμένη και μέσα στο πανικό μου να εξακριβώσω τι ακριβώς συνέβη, δίνω τους κωδικούς μου, Λίγα λεπτά αργότερα δέχτηκα τηλέφωνο από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ότι κάτι ύποπτο έχει συμβεί με ένα έμβασμα», αναφέρει στην αρχή της μήνυσης της που έχει υποβάλλει κατά αγνώστων.

Η παράνομη αποστολή εμβάσματος στην …Πολωνία

Στη συνέχεια ακολούθησε τη διαδικασία απενεργοποίησης της κάρτας, αλλαγή κωδικών και κατάργηση του εμβάσματος το οποίο όμως δεν κατέστη εφικτό. Ενημέρωσε όλα τα αρμόδια ασφάλειας της Τράπεζας για το περιστατικό τηλεφωνικά αλλά και εγγράφως. «Είναι πασιφανές ότι έπεσα θύμα ηλεκτρονικής απάτης μέσω παράνομης αποστολής εμβάσματος στην Πολωνία χωρίς την άδεια και συγκατάθεση μου προς άγνωστο προς εμένα τραπεζικό κατάστημα και αποδοχέα χωρίς να έχω ουδεμία επαφή και σχέση έχω με τη συγκεκριμένη χώρα που να δικαιολογεί την εν λόγω συναλλαγή», λέει περιγράφοντας στη συνέχεια τις αλλεπάλληλες τηλεφωνικές κλήσεις στο κινητό της τηλέφωνο από το τμήμα ασφαλείας της τραπέζης Πειραιώς.

«Άμεσα έκανα ηλεκτρονική καταγγελία στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος και στις αρμόδιες αρχές της Γαλλίας. Ο υπάλληλος του τμήματος της Τράπεζας που επικοινώνησε μαζί μου επειγόντως πραγματοποιώντας αλλεπάλληλες κλήσεις μου ζήτησε 15 ευρώ προκειμένου να διευθετήσει ένα κενό ασφαλείας του ηλέκτρονικού συστήματος της τράπεζας και με διαβεβαίωσε ότι όλα θα πάνε καλά. Το πρωί της 24/02/2021 δέχτηκα τηλεφωνική από μια υπάλληλο της τράπεζας που με ενημέρωσε ότι τα λεφτά από τον τραπεζικό μου λογαριασμό επί της ουσίας έχουν κλαπεί οριστικά», γράφει στη μήνυσή της η Ε.Ν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις 16/3/2021, όπως λέει, έλαβε απάντηση από την Τράπεζα με την οποία ενημερώθηκε εγγράφως ότι υπήρξε εντοπισμός ολοκληρωμένης συναλλαγής εξερχόμενης εντολής από το λογαριασμό μου ποσού 3.000 ευρώ προς την τράπεζα του εξωτερικού SANTANDERBANKPOLSKAS.A. με επωνυμία εντολέα την ίδια και επωνυμία δικαιούχου OLEKSANDRCHABAN. Είχε πέσει θύμα εξαπάτησης μέσω phishing sms και ότι η προσπάθεια ακύρωσης του εμβάσματος δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί.

Οι ηλεκτρονικές απάτες έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας

Η δικηγόρος, Ανθούλα Ανάσογλου επιβεβαιώνει ότι «οι ηλεκτρονικές απάτες έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας την περίοδο της Covid-19 από επιτήδειους οι οποίοι στέλνουν μηνύματα «κλωνοποιώντας» site τραπεζών και καλούν τα ανυποψίαστα θύματα να ανταποκριθούν στο μήνυμα βάζοντας τους προσωπικούς τους κωδικούς».



Η δικηγόρος, Ανθούλα Ανάσογλου
Η δικηγόρος, Ανθούλα Ανάσογλου

Η γνωστή δικηγόρος κάνει λόγο για κενά ασφαλείας. «Είναι φανερή η απουσία των εποπτικών αρχών στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες δίνουν έδαφος σε επιτήδειους να χρησιμοποιούν τα δίκτυα τους μέσα από περιέργους αριθμούς και να «ψαρεύουν» τα θύματά τους. Είναι απορίας άξιον πως οι απατεώνες έχουν πρόσβαση στους αριθμούς κινητής τηλεφωνίας των θυμάτων και έχουν απόλυτη γνώση των τραπεζών στις οποίες έχουν καταθέσεις. Αυτά τα κενά ασφαλείας προσπάθησε να καλύψει η ελληνική αστυνομία με ανακοινώσεις αλλά είναι φανερό ότι δεν αρκούν και χρειάζεται μία ουσιαστική και βαθιά έρευνα και στις ασφαλιστικές δικλείδες των τραπεζών αλλά και στην πρόσβαση στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας», σχολιάζει η γνωστή δικηγόρος που έχει χειριστεί πολυάριθμες ανάλογες υποθέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται πάντως ότι οι τράπεζες ενημερώνουν συνεχώς τους πελάτες τους, ότι «δεν θα τους ζητήσουν ποτέ και με κανέναν τρόπο τους κωδικούς τους και τα προσωπικά τους δεδομένα, μέσω email ή μέσω sms».

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ