Τι κοινό θα μπορούσε να έχει ένας θρύλος του μπάσκετ και ένα αμούστακο παιδί που αρέσκεται να τρέχει σε πίστες με αυτοκίνητο;
Την απάντηση δίνει ο Θωμάς Κρασώνης ο οποίος μόλις στα 23 του χρόνια κατάφερε να γίνει ο πρώτος Έλληνας που κατακτά τον τίτλο του πρωταθλητή Ευρώπης στην κατηγορία OPEN του NASCAR Euro Series!
Ο λόγος που έχει το νούμερο «13» στο αυτοκίνητό του
«Στο αυτοκίνητό μου έχω τον αριθμό 13 και κάποιοι νομίζουν ότι είναι για τον Παναθηναϊκό, αλλά είναι μόνο ως τιμή για τον Δημήτρη Διαμαντίδη. Από μικρός με πήγαινε ο πατέρας μου να τον δω και ήθελα να γίνω σαν αυτόν. Να κερδίζω πρωταθλήματα, παρόλο που δεν έπαιξα μπάσκετ. Μου αρέσει το mentality που έχει και η φιλοσοφία του και θέλω να γίνω σαν αυτόν», λέει στο iefimerida, εξηγώντας τον λόγο που το αυτοκίνητό του στις πλαϊνές πόρτες, αλλά και σε άλλα σημεία του αμαξώματος έχει τον αριθμό 13.
«Μέχρι σήμερα δεν τον έχω γνωρίσει, αλλά ξέρω τον Θοδωρή Παπαλουκά που βλέπει τους αγώνες μου. Μάλιστα μου είχε πει να βάλω τον αριθμό 4 αλλά του είπα ότι αυτό δεν μπορώ», προσθέτει χαριτολογώντας.

Την περασμένη Κυριακή στο Βέλγιο ο 23χρονος αθλητής του μηχανοκίνητου αθλητισμού κατάφερε αυτό που κανείς άλλος Έλληνας δεν έχει καταφέρει. Να γίνει πρωταθλητής στην κατηγορία NASCAR Euro Series. Η αρχή είχε γίνει ήδη από τις 31 Αυγούστου στην πίστα Μοστ της Τσεχίας όπου ανέβηκε για πρώτη φορά στην κορυφή της βαθμολογίας και παρέμεινε μέχρι τέλος. Είχε προηγηθεί βέβαια η πρώτη του νίκη στις 12 Απριλίου στην Βαλένθια.
«Είναι ένα πάρα πολύ ιδιαίτερο συναίσθημα που νιώθω μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Γιατί δεν υπήρχε πριν κάποιο παράδειγμα Έλληνα αθλητή που να πω ότι πρέπει να τα καταφέρω και εγώ. Ήταν μια νίκη πρωτόγνωρη που δε θα κρύψω όταν τελείωσε βούρκωσα. Όταν τελείωσαν οι αγώνες ένιωσα ένα βάρος να φεύγει από πάνω μου, μια ανακούφιση για τον στόχο που είχα βάλει και πέτυχα». Από την πλευρά του ο πατέρας του Θωμά, Άγγελος Κρασώνης μιλώντας στο iefimerida εξήγησε ότι: «η προσπάθεια ξεκίνησε πολλά χρόνια πίσω. Δεν ήταν φωτοβολίδα. Έχει υπάρξει ένα πλάνο από τότε που ήταν μικρός σιγά σιγά με τα καρτ μετά στα αυτοκίνητα όταν μπήκε στα 14 και πήγαμε στην Αγγλία. Απλά θεωρώ ότι είναι μια τεράστια επιτυχία γιατί ξεκίνησε από μια χώρα που δεν έχει αγώνες ταχύτητες δεν είμαστε παραδοσιακοί στην ταχύτητα και σε πίστα δεν νομίζω ότι έχουμε κάποια μεγάλη επιτυχία. Και το να πάρεις το πρωτάθλημα είναι πολύ σημαντικό. Μακάρι να ασχοληθούν και άλλα παιδιά, να βγουν προς τα έξω».
Η αρχή της καριέρας του
Σε ηλικία περίπου 5 ετών έχοντας μαζί του τον πατέρα του Άγγελο ξεκίνησαν στα καρτ. Η πρώτη φορά μου ήταν σε καρτ στην Αγία Μαρίνα. «Είχα τρελαθεί με το συναίσθημα, να είσαι 5 ετών και να οδηγείς».
Το ταλέντο και η δεξιοτεχνία στους αγώνες καρτ, τον οδήγησαν σε μια επιτυχημένη καριέρα καρτ, αγωνιζόμενος στο Εθνικό Πρωτάθλημα Ελλάδας από το 2009 έως το 2011 και στο World Karting Series το 2011-2012. Στη συνέχεια, ο Θωμάς Κρασώνης συμμετείχε στο Rhein-Main Germany Kart Cup το 2013-2014 και κατέλαβε την 3η θέση στη συνολική βαθμολογία του Winterpokal Kerpen Germany ADAC German Championship του 2015, πριν μεταπηδήσει στους αγώνες αυτοκινήτων.

«Μετά τα κάρτ έπρεπε να επιλέξω ανάμεσα σε μονοθέσια ή αυτοκίνητο. Λόγω και οικονομικών περιορισμών επέλεξα το αυτοκίνητο», λέει.
Έτσι, το 2016 έκανε μια επιτυχημένη μετάβαση από τους αγώνες καρτ στους αγώνες αυτοκινήτων, συμμετέχοντας στο Junior Saloon Car Championship, αγωνιζόμενος στις πιο διάσημες πίστες αγώνων του Ηνωμένου Βασιλείου και τερματίζοντας 6ος το 2017 στη συνολική βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Μετά από δύο χρόνια αγώνων στην Αγγλία, το 2016 και το 2017, ο 23χρονος πρωταθλητής συμμετείχε στο Mini John Cooper Works Italian Cup του 2018, γνωστό και ως Mini Challenge Italy, τερματίζοντας στην 4η θέση του πρωταθλήματος μέσα από πολύ έντονες μάχες και πολυάριθμες θέσεις στο βάθρο.
Το 2019, έκανε τη μετάβαση σε «αυτοκίνητα εργοστασιακής κατασκευής» με κινητήρα V8, συμμετέχοντας στον επίσημο αγώνα NASCAR της Ευρώπης το NASCAR WHELEN Euro Series. Το 2020, αρκετοί αγώνες παγκοσμίως αναστάλθηκαν λόγω της πανδημίας Covid-19. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Θωμάς Κρασώνης επικεντρώθηκε στην σωματική διάπλαση αλλά και στην ακαδημαϊκή του εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο, όπου σπούδασε Αθλητική Επιστήμη και Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Hanze στο Χρόνινγκεν της Ολλανδίας.

Το 2021 ο Θωμάς αγωνίστηκε στην κατηγορία NASCAR WHELEN Euro Series Championship Elite 2, με την Academy Motorsport, ως συμπαίκτης του Jacques Villeneuve, Παγκόσμιου Πρωταθλητή της F1 και θρύλου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 2022, ο Έλληνας πρωταθλητής ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία του EuroNASCAR, το Πρωτάθλημα EuroNASCAR PRO, αγωνιζόμενος και στις δύο κατηγορίες πρωταθλήματος ταυτόχρονα. Στην αρχή της αγωνιστικής σεζόν του 2023, έγινε ο πρώτος Έλληνας επαγγελματίας οδηγός αγώνων στην ιστορία, ξεκινώντας ένα νέο κεφάλαιο στην αγωνιστική του καριέρα και αγωνιζόμενος επιλεκτικά στις ΗΠΑ και στη σειρά Speedweeks, μέρος του Πρωταθλήματος NASCAR USA, σε οβάλ πίστες, προκειμένου να αποκτήσει εμπειρία και να ανέβει την ιεραρχία του NASCAR USA.
Ταυτόχρονα, συνέχισε να αγωνίζεται στην Ευρώπη στο EuroNASCAR με την ομάδα Marko Stipp Motorsport. Για την αγωνιστική σεζόν του 2024, αγωνίστηκε επιλεκτικά στις ΗΠΑ, στο World Series of Asphalt και στη σειρά V8 Oval, μέρος του Πρωταθλήματος NASCAR USA, και μετά από πολλές σκληρές μάχες στην Ευρώπη κατέλαβε την 3η θέση στην κατάταξη του EuroNASCAR 2 και την 8η θέση στο Πρωτάθλημα EuroNASCAR PRO. Μετά από μια επιτυχημένη σεζόν το 2024, υπέγραψε με την ομάδα PK Carsport για το NASCAR Euro Series του 2025 για να αγωνιστεί τόσο στο πρωτάθλημα PRO όσο και στο OPEN.

Τον Απρίλιο του 2025 κέρδισε για πρώτη φορά το NASCAR Euro Series, κερδίζοντας στη Βαλένθια της Ισπανίας στην πίστα Ricardo Tormo στην κατηγορία OPEN. Ο Θωμάς δεν επαναπαύεται στην μεγάλη του επιτυχία και ετοιμάζεται για τον επόμενο μεγάλο στόχο του.
«Στόχος μου είναι ο τίτλος στην κατηγορία PRO ή τουλάχιστον να είμαι μεταξύ των τριών κορυφαίων οδηγών που θα παλέψουν για το πρωτάθλημα. Αυτός είναι ο άμεσος μελλοντικός στόχος. Μακροπρόθεσμα όμως και μεγάλος στόχος αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα NASCAR στην Αμερική. Που είναι ένα από τα τέσσερα κορυφαία στον κόσμο. Θέλω να πάω εκεί με συμβόλαιο και όχι απλά να αγωνιστώ σε έναν με δυο αγώνες», θα πει στο iefimerida.


