Θεσσαλονίκη: Μέσα στο εργαστήριο χειροποίητων χαρταετών -Με οδηγίες σε QR Code για το πέταγμα [εικόνες] - iefimerida.gr

Θεσσαλονίκη: Μέσα στο εργαστήριο χειροποίητων χαρταετών -Με οδηγίες σε QR Code για το πέταγμα [εικόνες]

Εργαστήρι χαρταετών στη Θεσσαλονικη
Εργαστήρι χαρταετών στη Θεσσαλονικη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Χρώματα, σπάγκοι και ουρές κατακλύζουν το εργαστήριο του Νίκου Καρανικόλα στις Συκιές Θεσσαλονίκης, εκεί όπου σχεδόν εδώ και μισό αιώνα κατασκευάζονται χαρταετοί.

Καθώς το ρολόι μετράει αντίστροφα για την Καθαρά Δευτέρα, τα τελευταία υλικά δένονται με μαεστρία για να είναι έτοιμες οι παραγγελίες κυριολεκτικά στο …νήμα (του χρόνου).

Πάνω από 80.000 χαρταετοί από το συγκεκριμένο εργαστήριο ετοιμάζονται για …απογείωση, με τον κ. Καρανικόλα να εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως για φέτος έχει ξεπουλήσει. Όσοι πάντως πρόλαβαν να παραγγείλουν τον δικό τους χαρταετό θα έχουν και τη βοήθεια της …τεχνολογίας αφού ο κατασκευαστής φρόντισε ώστε τόσο οι αρχάριοι όσο και αυτοί που δεν τα πήγαν καλά τα προηγούμενα χρόνια, να βρουν λύσεις μέσα από το κινητό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
χαρταετοι
Κατά μέσο όρο το εργαστήρι παράγει 250 την ημέρα, χρησιμοποιώντας λεύκα για τον σκελετό τους, ένα ελαφρύ και εύκαμπτο ξύλο. Το σώμα τους φτιάχνεται από πλαστικό, ενώ τον τελευταίο καιρό η εταιρεία έχει στραφεί προς τα βιοδιασπώμενα υλικά

Οδηγίες για το πέταγμα του χαρταετού

«Είχαμε παράπονα από καταναλωτές που δεν κατάφερναν να κάνουν πτήσεις οι χαρταετοί τους και το πρόβλημα εντοπίζονταν στα ζύγια, δηλαδή στο τιμόνι του χαρταετού», εξηγεί ο κ. Καρανικόλας και σημειώνει ότι, κάπως έτσι, ήρθε η ιδέα για οδηγίες μέσω ηλεκτρονικού …χάρτη πτήσης.

«Μαζί με τον χαρταετό βάζουμε και οδηγίες πτήσης ώστε αν δεν τα καταφέρει ο χειριστής, να έχει στη διάθεσή του ένα QR Code, που να τον παραπέμπει σε ένα βίντεο πολύ σύντομο και περιεκτικό και να δει πώς θα πετάξει το χαρταετό. Πρόκειται για απλές οδηγίες και βίντεο με όλες τις κινήσεις, ώστε να μην μπερδεύεται ο κόσμος, και τις οποίες μπορεί να τις δει στο κινητό του ενώ βρίσκεται σε κάποια πλαγιά», σημειώνει ο κ. Καρανικόλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λέει, στόχος είναι να πετάξουν ψηλά όλοι οι χαρταετοί του και στον αντίποδα να μείνουν σε …χαμηλές πτήσεις οι τιμές τους, με δεδομένες τις ανατιμήσεις σε υλικά που χρησιμοποιεί για την κατασκευή τους. «Με το ξύλο και το πλαστικό να έχουν "απογειωθεί", όπως και το χαρτί -περίπου στο 70% σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές- και με δεδομένο ότι από πέρυσι ετοιμαζόμαστε για τη φετινή σεζόν, προσπαθήσαμε πολύ να απορροφήσουμε εμείς την αύξηση στο κόστος κατασκευής. Η τιμή φέτος παραμένει σχεδόν σταθερή και κυμαίνεται από 5 έως 10 ευρώ και η αύξηση που θα φτάσει στον καταναλωτή είναι τριάντα με εξήντα λεπτά», τονίζει ο Θεσσαλονικιός κατασκευαστής.

ξυλα
Η φετινή παραγωγή είναι η μεγαλύτερη εδώ και χρόνια, χάρις στην ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση και άρχισε να σχεδιάζεται αμέσως μετά την περυσινή Καθαρά Δευτέρα

Πάνω από ένα εκατομμύριο χαρταετοί στην πορεία των χρόνων

Η οικογενειακή επιχείρηση του Νίκου Καρανικόλα είναι -όπως μας διαβεβαιώνει ο ίδιος- η μοναδική στην Ελλάδα που κατασκευάζει με κάθετη παραγωγή χιλιάδες χαρταετούς. Κατά μέσο όρο παράγει 250 την ημέρα, χρησιμοποιώντας λεύκα για τον σκελετό τους, ένα ελαφρύ και εύκαμπτο ξύλο. Το σώμα τους φτιάχνεται από πλαστικό, ενώ τον τελευταίο καιρό η εταιρεία έχει στραφεί προς τα βιοδιασπώμενα υλικά. Οι χαρταετοί διατίθενται σε όλα τα μεγάλα καταστήματα πανελλαδικά, ενώ ξεκίνησαν και οι εξαγωγές σε ευρωπαϊκές χώρες. Με μισό αιώνα λειτουργίας, ο αριθμός των χαρταετών τους που ανέβηκαν ψηλά στον ουρανό ξεπερνά το ένα εκατομμύριο! «Φέτος, οι χαρταετοί μας από τη Θεσσαλονίκη θα πετάξουν και στο Λονδίνο και τη Γερμανία. Υπάρχουν αρκετοί Έλληνες που ζουν εκεί και θέλουν να τηρήσουν το έθιμο και στην Αγγλία πετούν χαρταετό την ήμερα του Πάσχα», σημειώνει.

Η φετινή παραγωγή είναι η μεγαλύτερη εδώ και χρόνια, χάρις στην ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση και άρχισε να σχεδιάζεται αμέσως μετά την περυσινή Καθαρά Δευτέρα, αφού η προεργασία είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς, σε αρκετές περιπτώσεις, χρειάζεται, πέρα από τα μηχανήματα, και το ανθρώπινο χέρι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Νίκος Καρανικόλας έμαθε την τέχνη του χαρταετού από μικρός, όταν και μπαινόβγαινε στο εργαστήρι του πατέρα του κι έτσι μπήκε το «μικρόβιο» μέσα του. Αν και σπούδασε γυμναστής, από το 2000 μπήκε για τα καλά στην επιχείρηση και το 2014 πήρε τα ηνία της, έχοντας όμως πάντα δίπλα του τον πατέρα του, που του μεταλαμπάδευσε τις γνώσεις.

Όσο για μυστικά του πετάγματος; Αυτά σίγουρα είναι ο καλός άνεμος, η σωστή επιλογή τοποθεσίας, η υπομονή, οι σωστές κινήσεις και τώρα πια και μια κρυφή ματιά στο κινητό για τις κατάλληλες οδηγίες πτήσης!

Μεσα στο εργαστήρι του Νίκου Καρανικόλα
Μεσα στο εργαστήρι του Νίκου Καρανικόλα

*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καρανικόλας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ