Τέμπη: Κανείς δεν ενημέρωσε τον μηχανοδηγό ότι άλλαξε γραμμή -Πέρασε με 90 χλμ., θα μπορούσε να εκτροχιαστεί - iefimerida.gr

Τέμπη: Κανείς δεν ενημέρωσε τον μηχανοδηγό ότι άλλαξε γραμμή -Πέρασε με 90 χλμ., θα μπορούσε να εκτροχιαστεί

«Ψαλίδι» σε γραμμές τρένου
«Ψαλίδι» σε γραμμές τρένου / Φωτογραφία: Konstantinos Tsakalidis / SOOC
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μια νέα αποκάλυψη όσον αφορά τις συνθήκες που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Χρήστου Νικολαΐδη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, η μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία, που συγκρούστηκε λίγο προτού εισέλθει στην κοιλάδα των Τεμπών με τρένο που μετέφερε εμπορεύματα, θα μπορούσε ακόμη και να είχε εκτροχιαστεί αρκετά νωρίτερα πριν από την τραγωδία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ανέφερε ο ρεπόρτερ, αυτό που περιλαμβάνεται στην υπό διαμόρφωση δικογραφία είναι πως η επιβατική αμαξοστοιχία πέρασε με 90 χλμ./ώρα, βγαίνοντας από τον σταθμό της Λάρισας, όταν έγινε η αλλαγή γραμμής.

Τα τρένα περνούν από αυτά τα σημεία με μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ./ώρα. Ωστόσο, κανείς δεν ενημέρωσε τον μηχανοδηγό ότι πρόκειται να περάσει από ένα «ψαλίδι». Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι, λόγω της μεγαλύτερης από την προβλεπόμενη ταχύτητας, θα μπορούσε ο συρμός να είχε εκτροχιαστεί αρκετά νωρίτερα, πριν φτάσει στο μοιραίο σημείο των Τεμπών, όπου συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βίντεο-ντοκουμέντο λίγο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη -«Φλασάρει το κλειδί», είπε ο σταθμάρχης

Ένα συγκλονιστικό βίντεο-ντοκουμέντο, λίγα λεπτά πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, έφερε στο φως της δημοσιότητας το Mega. Πρόκειται για υλικό από κάμερα ασφαλείας του τρένου του προαστιακού προς Λάρισα, της αμαξοστοιχίας δηλαδή που έφυγε πριν έρθει το μοιραίο Intercity από την Αθήνα.

Στο βίντεο ακούγεται ο χειριστής του προαστιακού να έχει λάβει εντολή να κάνει οπισθοπορεία και συνομιλεί με τον σταθμάρχη της Λάρισας, ρωτώντας «γιατί;».

Ώρα 22:48 28/02/2023:

  • Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία;

Ο μηχανοδηγός του προαστιακού δεν παίρνει απάντηση και ξαναρωτάει:

  • Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε οπισθοπορεία; Για να ενημερώσω την υπηρεσία μου.

Λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο όπου βρισκόταν ο προαστιακός είναι το μοιραίο κλειδί 118.

Το τρένο που φαίνεται, ο προαστιακός 2597, έχει έρθει με κατεύθυνση τη Λάρισα και φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα που ο σταθμάρχης για να το αντιμετωπίσει έχει ζητήσει από τον μηχανοδηγό του 2597 να περιμένει. Το μοιραίο Intercity με προορισμό τη Θεσσαλονίκη ακολουθούσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δίχως να λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ρωτά εκ νέου:

  • Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον προϊστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας;

Σε αυτό το σημείο ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρισε ένα κλειδί». Αυτό σημαίνει ότι ο σταθμάρχης βλέπει κάποιο πρόβλημα στην οθόνη του, κάτι να αναβοσβήνει στον πίνακα ελέγχου.

Ο μηχανοδηγός του προαστιακού τότε απαντά «Καλώς, ευχαριστώ πολύ» και συνεχίζει την πορεία του.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ