Ειδική επιτροπή για τα Τέμπη -Οι 3 πρώτες ενέργειες για τη διερεύνηση της τραγωδίας - iefimerida.gr

Ειδική επιτροπή για τα Τέμπη -Οι 3 πρώτες ενέργειες για τη διερεύνηση της τραγωδίας

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, συντρίμμια
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη / Φωτογραφία: AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την πρώτη, επίσημη ανακοίνωσή της εξέδωσε η Ειδική Επιτροπή που συγκροτήθηκε για τη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συγκροτήθηκε με την απόφαση 71651/06-03-2023 (ΦΕΚ Β΄1310/06-03-2023) του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε στα Τέμπη στις 28-02-2023, συνεδρίασε στις 06-03-2023 και αποφάσισε:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α) Να ζητήσει την άμεση παροχή στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς για το δυστύχημα των Τεμπών.

Β) Να καλέσει στελέχη και υπαλλήλους των εμπλεκομένων φορέων για παροχή στοιχείων και διευκρίνιση ενεργειών ή παραλείψεων αναφορικά με τα συστημικά προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Γ) Να συνεκτιμήσει και να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν και να καταθέσει το Πόρισμά της  στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται και προτάσεις της για την άρση των προβλημάτων και δυσλειτουργιών που θα εντοπιστούν.

Την επιστολή υπογράφειο ο πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Ιωάννης -  Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Υπενθυμίζεται ότι από την αρχική σύνθεση της επιτροπής παραιτήθηκε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.

«Θα μπορούσε να έχει αποτραπεί»

Για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η επιστημονική ανάλυση των στοιχείων για την τραγωδία των Τεμπών, μίλησε την Κυριακή στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Βασίλης Προφυλλίδης, μέλος της επιτροπής για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη Βασίλης Προφυλλίδης, μιλώντας την Κυριακή στην εκπομπή Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά είπε ότι «θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία».

«Στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να μπω, ωστόσο ως καθηγητής τα επιστημονικά βιβλία του οποίου τα διαβάζουν σε όλο τον κόσμο μπορώ να μιλήσω και να πω ότι ο βαθμός υποκειμενικότητας είναι από πολύ μικρός ως μηδενικός. Επομένως η ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια» είπε ο κ. Προφυλλίδης και πρόσθεσε:

«Από την πλευρά μου θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί».

Ερωτηθείς για το αν ήταν εφικτό το ενδεχόμενο τα δύο τρένα να είχαν σταματήσει απάντησε: «Ο σιδηρόδρομος είναι βαρύ σύστημα και έχει μεγάλη απόσταση πέδησης ανάλογα με την ταχύτητα. Με αυτά που ακούω για την ταχύτητες των τρένων, το μεν επιβατικό τρένο χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 μέτρα και μέχρι 1.500 μέτρα, γιατί η πέδηση δεν είναι αυτόματη και απόλυτη, το άλλο θα χρειαζόταν περί τα 500 μέτρα. Επομένως ακόμη και σε απόσταση 3 χλμ το ένα απέναντι στο άλλο θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο καθηγητής είπε ότι από τη δεκαετία του 1980 που αποφασίστηκε η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη κυρίαρχο στοιχείο ήταν η ασφάλεια.

Τέμπη-Προφυλλίδης: Θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης

Για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη είπε ότι θα έπρεπε να έχει ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι «θα ψάξουμε μια προς μια τις συμβάσεις για να δούμε αν ισχύει αυτό».

Ο κ. Προφυλλίδης τόνισε ότι, αν από την αρχή υπήρχαν ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, κάθε σύμβαση θα ήταν υποχρεωμένη να συμμορφώνεται προς αυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θα καταβληθεί από μέρος μου κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία» είπε ο κ. Προφυλλίδης και συμπλήρωσε: «Η εντολή που έχουμε από την Πολιτεία είναι να κάνουμε ένα πρακτικό, το οποίο με αφετηρία τις λεπτομέρειες που οδήγησαν σε αυτό το γεγονός θα αναζητήσει τις αιτίες που μας έφεραν εδώ».

Χαρακτήρισε, τέλος, ως ουσία της υπόθεσης το σχόλιο του δημοσιογράφου ότι ένας άπειρος σταθμάρχης διοικούσε έναν τόσο κεντρικό σταθμό σαν αυτόν της Λάρισας.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Προφυλλίδης, μιλώντας αργότερα στην ΕΡΤ, υποστήριξε ότι η Επιτροπή θα διεξάγει την έρευνά της σήμερα, όπως ακριβώς θα έκανε αν πρωθυπουργός ήταν ο Αλέξης Τσίπρας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ