Τα απίστευτα σπίτια των καλλιτεχνών στην Αίγινα -Ονειρικά νεοκλασικά, σύγχρονες κατοικίες που γίνονται ένα με το τοπίο - iefimerida.gr

Τα απίστευτα σπίτια των καλλιτεχνών στην Αίγινα -Ονειρικά νεοκλασικά, σύγχρονες κατοικίες που γίνονται ένα με το τοπίο

Το σπίτι της γλύπτριας Helen Mudie, στην Αίγινα/© Φωτό  Ιωάννα Νικολαρεΐζη
Το σπίτι της γλύπτριας Helen Mudie, στην Αίγινα /© Φωτό: Ιωάννα Νικολαρεΐζη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μόλις σε μία ώρα από τον Πειραιά προσεγγίζει ο επισκέπτης το λιμάνι της Αίγινας. Ένα παρεξηγημένο νησί, που γεμίζει, όλο τον χρόνο, με ορδές επισκεπτών, οι οποίοι καταφθάνουν για φθηνό ή θρησκευτικό τουρισμό.

Κείμενο: Αθηνά Γκιόκα

Φωτογραφίες: © Ιωάννα Νικολαρεΐζη -Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου και των φωτογραφιών του παρόντος

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη εικόνα της Αίγινας είναι μια ημικυκλική αλληλουχία νεοκλασικών διώροφων σπιτιών, πασπαλισμένων με ώχρα. Η πόλη σφύζει από ζωντάνια. Καφέ, ταβέρνες, μικρομάγαζα, παραδοσιακά παντοπωλεία, ψαραγορά, κουτούκια, γραφικά σοκάκια, συνθέτουν την καθημερινή ζωή της.

Αλλά αν ο επισκέπτης ψάξει λίγο πιο βαθιά, θα ανακαλύψει ότι στην Αίγινα είναι πανταχού παρούσα η Τέχνη. Σε αυτό το εύφορο και φωτεινό τοπίο, στην Ελλάδα του '60, λαμπροί ζωγράφοι και γλύπτες, όπως ο Γιάννης Μόραλης, Νίκος Νικολάου και Χρήστος Καπράλος, αλλά και πρωτοπόροι αρχιτέκτονες, όπως οι Δ. Πικιώνης, Κ. Δεκαβάλλας, Ά. Κωνσταντινίδης, ο Βασίλης Γρηγοριάδης, ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης, επέλεξαν την Αίγινα κάποια στιγμή της ζωής τους, ως καταφύγιο για βαθιά περισυλλογή και δημιουργικότητα. Τα σπίτια τους κοσμούν το νησί.

Αλλά και σήμερα, η Αίγινα, με το πλεονέκτημα της εγγύτητας στην Αθήνα, έχει γίνει τόπος μόνιμης κατοικίας για Αθηναίους και ξένους. Επιχειρηματίες, διπλωμάτες, διάσημοι καλλιτέχνες και ηθοποιοί ανακάλυψαν την νοσταλγική και αυθεντική Αίγινα, χτίζοντας ή αναπαλαιώνοντας αρχοντικά και υψηλής αισθητικής κατοικίες, σε όλα τα σημεία του νησιού.

Δύο γυναίκες, η δημοσιογράφος και ειδική σε θέματα εσωτερικής διακόσμησης, Αθηνά Γκιόκα, και η διάσημη φωτογράφος εσωτερικών χώρων και αρχιτεκτονικής, Ιωάννα Νικολαρεΐζη, ανέλαβαν να αποτυπώσουν σε ένα λεύκωμα, τα σπίτια υψηλής αισθητικής της Αίγινας, στα οποία κατοικούν σήμερα καλλιτέχνες, ζωγράφοι και άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης, με τίτλο «Αίγινα, Σπίτια και Άνθρωποι», Εκδόσεις Άτων, 2015 (Στο βιβλιοπωλείο «Επί Λέξει», Ακαδημίας 32, Αθήνα και στο βιβλιοπωλείο «Λυχνάρι» Αίγινας και στο Κέντρο Τύπου στην πόλη της Αίγινας).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το λεύκωμα Αίγινα, Σπίτια και Άνθρωποι των Αθηνά Γκιόκα, Ιωάννας Νικολαρεΐζη, Εκδόσεις ΑΤΩΝ, 2015
Το λεύκωμα Αίγινα, Σπίτια και Άνθρωποι των Αθηνά Γκιόκα, Ιωάννας Νικολαρεΐζη, Εκδόσεις ΑΤΩΝ, 2015

Δείτε παρακάτω μερικές από τις μοναδικές κατοικίες καλλιτεχνών και εικαστικών, οι οποίοι μας ξεναγούν στο χώρο τους.

Ελένη Καλλιγά-Μαΐλλη -Ιδιοκτήτρια γκαλερί Σκουφά

Η σχέση της με την Αίγινα και την τέχνη ξεκινά από τον πατέρα της, Γιάννη Μαΐλλη, δικηγόρο και φωτογράφο. Είναι ιδιοκτήτρια της γκαλερί Σκουφά,-συνεχιστής ο γιός της Γιάννης Καλλιγάς- και θυμάται ότι η αυλή της, στην καρδιά της πόλης, υπήρξε «υπαίθρια» γκαλερί για έργα του Γ. Μόραλη, Σ. Βασιλείου και τόπος συνάντησης διανοούμενων. Η κατοικία είναι εξαίρετο δείγμα νεοκλασικού ρυθμού με χρωματιστούς τοίχους σε ώχρα, βαθύ κόκκινο από πατητό σοβά, οροφές με υπολείμματα διακοσμητικής ζωγραφικής και περήφανα ακροκέραμα στη στέγη.

Επειδή οι επεμβάσεις είναι ελάχιστες και τα παλαιά έπιπλα, γλυπτά, πιθάρια, γκραβούρες και φωτογραφίες του πατέρα της είναι αμετακίνητα χρόνια, οι χώροι μοιάζουν σχεδόν μουσειακοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Λιθογραφίες με θέμα την «Οδύσσεια» στη λιτή κρεβατοκάμαρα της κατοικίας της Ελένης Καλλιγά-Μαΐλλη
Λιθογραφίες με θέμα την «Οδύσσεια» στη λιτή κρεβατοκάμαρα της κατοικίας της Ελένης Καλλιγά-Μαΐλλη
Το όμορφο νεοκλασικό κτήριο σε κεντρική οδό της Αίγινας ανήκει στην Ελένη Καλλιγά-Μαΐλλη, ιδιοκτήτρια της γκαλερί «Σκουφά»
Το όμορφο νεοκλασικό κτήριο σε κεντρική οδό της Αίγινας ανήκει στην Ελένη Καλλιγά-Μαΐλλη, ιδιοκτήτρια της γκαλερί «Σκουφά»
Άποψη από το σαλόνι του σπιτιού. Οι φωτογραφίες του Γιάννη Μαΐλλη, βασικό εικαστικό στοιχείο στον μονοχώρο με την ανάμικτη επίπλωση εποχών και στυλ
Άποψη από το σαλόνι του σπιτιού. Οι φωτογραφίες του Γιάννη Μαΐλλη, βασικό εικαστικό στοιχείο στον μονοχώρο με την ανάμικτη επίπλωση εποχών και στυλ
Γαλήνιο σκηνικό με τον νησιώτικο καναπέ στη σκεπαστή βεράντα, με φόντο την ώχρα με θαλασσινά στοιχεία
Γαλήνιο σκηνικό με τον νησιώτικο καναπέ στη σκεπαστή βεράντα, με φόντο την ώχρα με θαλασσινά στοιχεία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειρήνη Βουρλούμη -Ζωγράφος

Το μότο της Ειρήνης Βουρλούμη είναι «Η ζωγραφική είναι δουλειά, η ζωή τέχνη». Η έφεση της στη ζωγραφική ίσως να μεταδόθηκε από τον ζωγράφο πατέρα της Ανδρέα Βουρλούμη, η τέχνη της εξελίχθηκε σε έντονα εξπρεσιονιστική. Εκρηκτικά χρώματα και γεωμετρικά σχήματα σε μεγάλους καμβάδες βρίσκονται αναρτημένα στους πολύχρωμους τοίχους του σπιτιού της στις παρυφές της πόλης της Αίγινας. Η διακόσμηση είναι ενστικτώδης χωρίς να ακολουθεί αισθητικούς κανόνες, με τη δεύτερη ματιά όμως επικρατεί απόλυτη τάξη και οργάνωση που γαληνεύει το εικαστικό σύμπαν της Ειρήνης.

Ανοίγοντας τη χρωματιστή πόρτα του σπιτιού της Ειρήνης Βουρλούμη γίνεται αμέσως αισθητή μια ανεπιτήδευτη ατμόσφαιρα
Ανοίγοντας τη χρωματιστή πόρτα του σπιτιού της Ειρήνης Βουρλούμη γίνεται αμέσως αισθητή μια ανεπιτήδευτη ατμόσφαιρα
Οι τοίχοι μοιάζουν σαν τεράστιο πασπαρτού για τα έργα της ζωγράφου. Τολμηρό μπορντό στο σαλόνι, χαρούμενο τιρκουάζ της Καραϊβικής θάλασσας στην κουζίνα, ψυχρό κίτρινο και λευκό στα υπνοδωμάτια
Οι τοίχοι μοιάζουν σαν τεράστιο πασπαρτού για τα έργα της ζωγράφου. Τολμηρό μπορντό στο σαλόνι, χαρούμενο τιρκουάζ της Καραϊβικής θάλασσας στην κουζίνα, ψυχρό κίτρινο και λευκό στα υπνοδωμάτια
Έκρηξη χρωμάτων και ιδεών στο σαλόνι, με φλοράλ και γραμμικά υφάσματα, βιενέζικες καρέκλες και κυρίως έργα τέχνης της Ειρήνης Βουρλούμη αποκαλύπτουν την αισιόδοξη προσωπικότητά της
Έκρηξη χρωμάτων και ιδεών στο σαλόνι, με φλοράλ και γραμμικά υφάσματα, βιενέζικες καρέκλες και κυρίως έργα τέχνης της Ειρήνης Βουρλούμη αποκαλύπτουν την αισιόδοξη προσωπικότητά της
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η εικαστικός Ειρήνη Βουρλούμη στον πλουμιστό κήπο της, που περικλείει την πολύπλευρη προσωπικότητά της
Η εικαστικός Ειρήνη Βουρλούμη στον πλουμιστό κήπο της, που περικλείει την πολύπλευρη προσωπικότητά της

Μαρία Φακίδη -Φωτογράφος

Το σπίτι της είναι μια γωνιά μικρού παραδείσου στην καρδιά της πόλης της Αίγινας. Το ταξιδιωτικό παρελθόν της Μαρίας Φακίδη είναι πανταχού παρόν. Ένα μισογκρεμισμένο κτίσμα αναγεννάται με ευρηματικές αρχιτεκτονικές λύσεις αναβαθμίζοντας τα παραδοσιακά στοιχεία μαζί με σύγχρονη τέχνη και τεχνολογία. Η εκλεκτική ατμόσφαιρα επιτυγχάνεται με ανάμεικτου στυλ αντικείμενα, κιλίμια από τα ταξίδια της και την φροντισμένη κατάφυτη αυλή. Μια petite όαση.

Ένας μικροσκοπικός, μαγικός κόσμος στο κέντρο της Αίγινας. Το σπίτι της Μαρίας Φακίδη εντυπωσιάζει με την ισορροπία μεταξύ της οικονομίας χώρων και της fusion αισθητικής
Ένας μικροσκοπικός, μαγικός κόσμος στο κέντρο της Αίγινας. Το σπίτι της Μαρίας Φακίδη εντυπωσιάζει με την ισορροπία μεταξύ της οικονομίας χώρων και της fusion αισθητικής
Η αυλή είναι φυτώριο λουλουδιών και σκέψεων. Εδώ απομονώνεται, σκέφτεται, γράφει ή δέχεται φίλους η φωτογράφος
Η αυλή είναι φυτώριο λουλουδιών και σκέψεων. Εδώ απομονώνεται, σκέφτεται, γράφει ή δέχεται φίλους η φωτογράφος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Χρώμα και δυναμισμός στην κουζίνα με το design τραπέζι από την Ιταλία
Χρώμα και δυναμισμός στην κουζίνα με το design τραπέζι από την Ιταλία

Χρήστος Καπράλος -Γλύπτης

Η ακινησία του χρόνου στην οικία Χ. Καπράλου στα παραλιακά Πλακάκια, σε μεταφέρει άμεσα στο μυαλό και την προσωπική του ζωή. Αγαπημένο του χρώμα το λουλακί, αφοσιωμένος στην τέχνη και τους φίλους του, ολιγαρκής. Στο προαύλιο λαμπυρίζουν κάτω από τον δυνατό ήλιο τα χαρακτηριστικά μαρμάρινα γλυπτά ανάμεσα στις πικροδάφνες και τις ελιές. Από το 1963 έως τον θάνατο του το 1993 είχε στήσει εδώ το εργαστήριο του που πλέον από το 2008 εκτός από Μουσείο Χρήστου Καπράλου, αποτελεί παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης.

Η κατοικία του γλύπτη Χρήστου Καπράλου, σήμερα επισκέψιμο Μουσείο, στην περιοχή Πλακάκια της Αίγινας. Σικελιανός και Καπράλος στο ασπρόμαυρο πορτρέτο
Η κατοικία του γλύπτη Χρήστου Καπράλου, σήμερα επισκέψιμο Μουσείο, στην περιοχή Πλακάκια της Αίγινας. Σικελιανός και Καπράλος στο ασπρόμαυρο πορτρέτο
Η δημιουργική αύρα παραμένει ανέπαφη στο Μουσείο Καπράλου. Ξύλα και πέτρα μετουσιωμένα σε γλυπτά είναι πανταχού παρόντα
Η δημιουργική αύρα παραμένει ανέπαφη στο Μουσείο Καπράλου. Ξύλα και πέτρα μετουσιωμένα σε γλυπτά είναι πανταχού παρόντα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ορειχάλκινη φιγούρα της «Μάνας» κοσμεί τον χώρο μπροστά στο Μουσείο Καπράλου
Η ορειχάλκινη φιγούρα της «Μάνας» κοσμεί τον χώρο μπροστά στο Μουσείο Καπράλου
Λουλακί τοίχος, ασκητικά έπιπλα και γλυπτά κάνουν μοναδικό το σαλόνι που έμεινε ανέπαφο
Λουλακί τοίχος, ασκητικά έπιπλα και γλυπτά κάνουν μοναδικό το σαλόνι που έμεινε ανέπαφο

Θεοδώρα Χωραφά -Κεραμίστρια

Το σπίτι της οικογένειας Χωραφά-Coulon ξεπροβάλλει μέσα από την πλούσια βλάστηση της περιοχής Περιβόλα σαν γαλλική αγροικία. Όσο πλουμιστή είναι η εξωτερική όψη, τόσο σπαρτιάτικη η εσωτερική. Η κεραμίστρια, μια έντονη προσωπικότητα ήπιων τόνων, δημιούργησε μαζί με τον Γάλλο σύζυγό της Henri-Paul ενα πολυπολιτισμικό περιβάλλον με έμφαση στα γνήσια υλικά οπως ξύλο, βαμβάκι, κεραμικά σκεύη. Στο εργαστήριο της παραδίπλα πλάθει με τα ικανά χέρια της κεραμικά-γλυπτά αφαιρετικών και οργανικών σχημάτων και διδάσκει τα μυστικά της τέχνης της στη νεότερη γενιά.

Η οικογένεια Χωραφά-Κουλόν έχει βαθιές ρίζες στον πολιτισμό και αυτό αντανακλάται στην κοινωνική και πολιτιστική συνείδησή τους
Η οικογένεια Χωραφά-Κουλόν έχει βαθιές ρίζες στον πολιτισμό και αυτό αντανακλάται στην κοινωνική και πολιτιστική συνείδησή τους
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το ροζ σπίτι με τα πράσινα παντζούρια, που μοιάζει με ιμπρεσιονιστικό πίνακα, στο εσωτερικό έχει μια λιτή διακόσμηση
Το ροζ σπίτι με τα πράσινα παντζούρια, που μοιάζει με ιμπρεσιονιστικό πίνακα, στο εσωτερικό έχει μια λιτή διακόσμηση
Ένα υπέροχο κομμάτι γης με ένα παλιό κτίσμα ανήκε στην οικογένεια της κεραμίστριας Θεοδώρας Χωραφά. Με τον Γάλλο σύζυγό της Ενρί-Πωλ Κουλόν αποπεράτωσαν την κατοικία που έχει έναν αέρα Προβηγκίας
Ένα υπέροχο κομμάτι γης με ένα παλιό κτίσμα ανήκε στην οικογένεια της κεραμίστριας Θεοδώρας Χωραφά. Με τον Γάλλο σύζυγό της Ενρί-Πωλ Κουλόν αποπεράτωσαν την κατοικία που έχει έναν αέρα Προβηγκίας
Η Θεοδώρα Χωραφά στο εργαστήριό της παράγει γλυπτά οργανικών σχημάτων, έργα εμπνευσμένης εσωτερικότητας και ακούραστων χεριών
Η Θεοδώρα Χωραφά στο εργαστήριό της παράγει γλυπτά οργανικών σχημάτων, έργα εμπνευσμένης εσωτερικότητας και ακούραστων χεριών
Κεραμικές κούπες της κεραμίστριας. Η Θεοδώρα Χωραφά μαγειρεύει και σερβίρει στα κεραμικά της σκεύη την παραγωγή της βιολογικής καλλιέργειας του Ενρί-Πωλ
Κεραμικές κούπες της κεραμίστριας. Η Θεοδώρα Χωραφά μαγειρεύει και σερβίρει στα κεραμικά της σκεύη την παραγωγή της βιολογικής καλλιέργειας του Ενρί-Πωλ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νίκος Νικολάου -Ζωγράφος

Σημαίνουσα προσωπικότητα της ‘Γενιάς του 30’, χτίζει το 1965 μαζί με την σύζυγό του Αγγέλα Ζουμπουλάκη, τμηματικά το πέτρινο σπίτι-ατελιέ του στα Πλακάκια. Δωρικό κι επίπεδο χάνεται μέσα στις ελιές, τα πουρνάρια και τις συκιές δίπλα στη θάλασσα. Ο ανιψιός του και αρχιτέκτονας Θοδωρής Ζουμπουλάκης ανακαίνισε τα διάσπαρτα στο κτήμα κτίσματα σε ξενώνα (https://el.nikolaouresidence.gr) διαιωνίζοντας τη ζωή και τη γόνιμη ενέργεια των χώρων όπως τους έπλασε με τα ίδια του χέρια ο ζωγράφος.

Το σπίτι του Νίκου Νικολάου είναι απλό, εμπνευσμένο από την αγαπημένη του φύση που συχνά συναντάμε στα έργα του
Το σπίτι του Νίκου Νικολάου είναι απλό, εμπνευσμένο από την αγαπημένη του φύση που συχνά συναντάμε στα έργα του
Το ιστορικό σπίτι του Νίκου Νικολάου είναι σήμερα ξενώνας και δέχεται επισκέπτες
Το ιστορικό σπίτι του Νίκου Νικολάου είναι σήμερα ξενώνας και δέχεται επισκέπτες
Καλλιτέχνης της «γενιάς του '30», ο Νικολάου οραματίστηκε το σπίτι-ατελιέ και ξεκίνησε να το χτίζει το 1965
Καλλιτέχνης της «γενιάς του '30», ο Νικολάου οραματίστηκε το σπίτι-ατελιέ και ξεκίνησε να το χτίζει το 1965
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από το σπίτι αυτό πέρασαν προσωπικότητες όπως ο γείτονάς του Μόραλης, ο Μολφέσης, ο Καπράλος αλλά και ο Τσαρούχης, ο Ελύτης, ο Χατζιδάκις
Από το σπίτι αυτό πέρασαν προσωπικότητες όπως ο γείτονάς του Μόραλης, ο Μολφέσης, ο Καπράλος αλλά και ο Τσαρούχης, ο Ελύτης, ο Χατζιδάκις
Ο σημερινός ιδιοκτήτης του σπιτιού, πρώτος ανιψιός της γυναίκας του Αγγέλας, ο αρχιτέκτονας Θοδωρής Ζουμπουλάκης ονειρεύεται να το αναστήσει ως αναπόσπαστο στοιχείο της ιστορίας της Αίγινας
Ο σημερινός ιδιοκτήτης του σπιτιού, πρώτος ανιψιός της γυναίκας του Αγγέλας, ο αρχιτέκτονας Θοδωρής Ζουμπουλάκης ονειρεύεται να το αναστήσει ως αναπόσπαστο στοιχείο της ιστορίας της Αίγινας

Helen Mudie-Ιωαννίδου -Γλύπτρια

Οικολογία, βουδιστική γαλήνη και κυβιστική αρχιτεκτονική συνθέτουν την απόλυτη αρμονία στο σπίτι της γλύπτριας και του συζύγου της Κώστα. Τα τεράστια ανοίγματα καλωσορίζουν τον ήλιο και η θάλασσα του Μαραθώνα μοιάζει με πίνακα. Όμως η Helen πλάθει ανθρώπινα σώματα στο υπόγειο εργαστήριο της. Εκεί συγκεντρώνεται και δημιουργεί, πάνω χαιρετά τη ζωή

Ο Κώστας Ιωαννίδης επιμελήθηκε τον σχεδιασμό και την κατασκευή του σπιτιού, με θέα τη θάλασσα της περιοχής Μαραθώνα
Ο Κώστας Ιωαννίδης επιμελήθηκε τον σχεδιασμό και την κατασκευή του σπιτιού, με θέα τη θάλασσα της περιοχής Μαραθώνα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ασσύμετρες πέτρες, ξύλο και ήπια βλάστηση περιβάλλουν το κυβιστικό σπίτι
Ασσύμετρες πέτρες, ξύλο και ήπια βλάστηση περιβάλλουν το κυβιστικό σπίτι
Γλυπτό της Έλεν Μούντι-Ιωαννίδου στον κήπο
Γλυπτό της Έλεν Μούντι-Ιωαννίδου στον κήπο
Η Έλεν Μούντι με γλυπτό της
Η Έλεν Μούντι με γλυπτό της

Δέσποινα Γερουλάνου-Μέλος Διοικητικής Επιτροπής Μουσείου Μπενάκη και Πρόεδρος Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνας

Το μεράκι, η τεχνογνωσία και η μποέμ διάθεση μεταμόρφωσαν ένα ουδέτερο κτίσμα του '70 σε ένα ευχάριστο εξοχικό σπίτι. Συλλέχθηκαν υπομονετικά σπάνια (αυθεντικά τσιμεντοπλακάκια, πόρτες, κ.ά.) και ειδικά (δούγιες βαρελιών, μαρμαρόπλακες κ.ά.) υλικά ώστε να «μυρίσει παρελθόν» η παραλιακή κατοικία. Η Δέσποινα δίνει τον τόνο-απλότητα και φιλοξενία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με υλικά από μάντρες και ξεχασμένες τεχνικές, οι ιδιοκτήτες έκαναν ένα σπίτι του ΄70 να μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί
Με υλικά από μάντρες και ξεχασμένες τεχνικές, οι ιδιοκτήτες έκαναν ένα σπίτι του ΄70 να μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί
 Στο εσωτερικό του σπιτιού εντυπωσιάζουν τα τσιμεντοπλακάκια που μοιάζουν με χρωματιστά χαλιά
Στο εσωτερικό του σπιτιού εντυπωσιάζουν τα τσιμεντοπλακάκια που μοιάζουν με χρωματιστά χαλιά
Ανάμεσα σε ελιές, πεύκα και φραγκοσυκιές, με θέα τη δύση, το σπίτι μεταδίδει ένα άρωμα οικείου
Ανάμεσα σε ελιές, πεύκα και φραγκοσυκιές, με θέα τη δύση, το σπίτι μεταδίδει ένα άρωμα οικείου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ελένη Μυλωνά- Ζωγράφος

Αν και η εικαστικός Ελένη Μυλωνά μοιράζει τη ζωή της σε εξάμηνες διαμονές σε Νέα Υόρκη και Αίγινα, το εντυπωσιακό σπίτι-ατελιέ της στις Καμάρες, μοιάζει να είναι σε πλήρη ενέργεια. Ένα loft με θέα μέσα από τα μεγάλα ανοίγματα στον Αργοσαρωρικό, έργο του αρχιτέκτονα Φίλιππου Φωτιάδη, εντυπωσιάζει με την αφαιρετική και λειτουργική αρχιτεκτονική του.

Η γνωστή εικαστικός Ελένη Μυλωνά χειμώνα και άνοιξη ζει και εργάζεται στο στούντιό της στη Νέα Υόρκη, ενώ καλοκαίρι και φθινόπωρο αναδομεί την εσωτερική της γαλήνη στην Αίγινα
Η γνωστή εικαστικός Ελένη Μυλωνά χειμώνα και άνοιξη ζει και εργάζεται στο στούντιό της στη Νέα Υόρκη, ενώ καλοκαίρι και φθινόπωρο αναδομεί την εσωτερική της γαλήνη στην Αίγινα
Πρόκειται για ένα loft, ένα μονόχωρο κτίσμα με εμφανές μπετόν για οροφή, σκουρόχρωμη τσιμεντοκονία για δάπεδο και τεράστια ανοίγματα
Πρόκειται για ένα loft, ένα μονόχωρο κτίσμα με εμφανές μπετόν για οροφή, σκουρόχρωμη τσιμεντοκονία για δάπεδο και τεράστια ανοίγματα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η καλλιτέχνις με έργα της
Η καλλιτέχνις με έργα της

Γιάννης Μόραλης -Ζωγράφος

Η Οδός Γιάννη Μόραλη από τον παραλιακό δρόμο στα Πλακάκια οδηγεί στο σπίτι της κορυφαίας προσωπικότητας της Γενιάς του '30, που έχτισε το καλλιτεχνικό του καταφύγιο σχεδόν ταυτόχρονα με τους καρδιακούς του φίλους Ν. Νικολάου και Χ. Καπράλο. Χαρακτηριστικό κτίσμα του Άρη Κωνσταντινίδη, καδράρει μέσα από τα κυβιστικά ανοίγματα τη φύση και με τις λιτές γραμμές αφήνει ελευθερία στο πνεύμα για δημιουργία.

Δύο σημαντικές προσωπικότητες συνέπραξαν στο να δημιουργηθεί αυτό το σπίτι, το γνωστότερο της Αίγινας: το σύμβολο της μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής, Άρης Κωνσταντινίδης και ο ζωγράφος Γιάννης Μόραλης
Δύο σημαντικές προσωπικότητες συνέπραξαν στο να δημιουργηθεί αυτό το σπίτι, το γνωστότερο της Αίγινας: το σύμβολο της μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής, Άρης Κωνσταντινίδης και ο ζωγράφος Γιάννης Μόραλης
Στο κέντρο του σπιτιού εντυπωσιάζει το απέριττο εργαστήριο με την υψηλή οροφή και τα ευμεγέθη ανοίγματα
Στο κέντρο του σπιτιού εντυπωσιάζει το απέριττο εργαστήριο με την υψηλή οροφή και τα ευμεγέθη ανοίγματα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα χρώματα σε σκόνη και τα πινέλα στα βάζα, η ξεχασμένη αλληλογραφία, τα βιβλία, η αγαπημένη μουσική του ζωγράφου σε δίσκους, είναι τα ίχνη ανάμνησης του Γιάννη Μόραλη, του επίτιμου «Δημότη της Αίγινας»
Τα χρώματα σε σκόνη και τα πινέλα στα βάζα, η ξεχασμένη αλληλογραφία, τα βιβλία, η αγαπημένη μουσική του ζωγράφου σε δίσκους, είναι τα ίχνη ανάμνησης του Γιάννη Μόραλη, του επίτιμου «Δημότη της Αίγινας»

Κατερίνα Γιάννακα -Κεραμίστρια & ζωγράφος

Ένα ηφαίστειο δημιουργίας και ζωντάνιας είναι το σπίτι και το ξέχωρο εργαστήριο της Κατερίνας Γιάννακα στην Κυψέλη. Πώς χωράνε τόσα χρώματα, πίνακες να γεμίζουν τους τοίχους, αμέτρητα δικά της κεραμικά, συλλογές επίπλων και αντικειμένων μαζί με τα αγαπημένα της κατοικίδια; Αποκλειστικά και μόνο με την αστείρευτη ενέργεια και το ταλέντο της.

Η βραβευμένη καλλιτέχνις Κατερίνα Γιάννακα είναι γνωστή για τη γόνιμη κεραμική και ζωγραφική της τέχνη
Η βραβευμένη καλλιτέχνις Κατερίνα Γιάννακα είναι γνωστή για τη γόνιμη κεραμική και ζωγραφική της τέχνη
Στο πορτοκαλόχρωμο σπίτι της με τον οργιώδη κήπο, στην Κυψέλη, η καλλιτέχνις εκφράζει τη δημιουργικότητα και τη φιλοζωία της
Στο πορτοκαλόχρωμο σπίτι της με τον οργιώδη κήπο, στην Κυψέλη, η καλλιτέχνις εκφράζει τη δημιουργικότητα και τη φιλοζωία της
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κεραμικά της Κατερίνας Γιάννακα, σε καθημερινή χρήση
Κεραμικά της Κατερίνας Γιάννακα, σε καθημερινή χρήση
Η ζωγράφος και κεραμίστρια Κατερίνα Γιάννακα
Η ζωγράφος και κεραμίστρια Κατερίνα Γιάννακα
Οι κρεβατοκάμαρες απολαμβάνουν τη γήινη ηρεμία του ισογείου, ενώ το σαλόνι, η κουζίνα και ο οντάς βρίσκονται στον πάνω όροφο
Οι κρεβατοκάμαρες απολαμβάνουν τη γήινη ηρεμία του ισογείου, ενώ το σαλόνι, η κουζίνα και ο οντάς βρίσκονται στον πάνω όροφο

Μαργαρίτα Εκκλησιάρχου -Κεραμίστρια

Ένας διάλογος σκληρού και μαλακού στοιχείου χαρακτηρίζει της κατοικία που ατενίζει την θάλασσα από τα Βροχεία. Ο αρχιτέκτονας Στέλιος Πανταβός την σχεδίασε με αυστηρές γραμμές και αιγινήτικη πέτρα, η Μαργαρίτα όμως ην εξόπλισε με ταξιδιωτικά ενθύμια, γλυκά χρώματα και τις λεπτεπίλεπτες κεραμικές δημιουργίες της που πλάθει στο ξέχωρο ατελιέ. Ένα γαλήνιο, μεσογειακό γιν-γιανγκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η διαδρομή προς την πέτρινη κατοικία της κεραμίστριας Μαργαρίτας Εκκλησιάρχου είναι δαιδαλώδης και ανηφορική, αλλά ο χώρος αποτελεί μια μελετημένη εστία για μια εστέτ καλλιτέχνιδα
Η διαδρομή προς την πέτρινη κατοικία της κεραμίστριας Μαργαρίτας Εκκλησιάρχου είναι δαιδαλώδης και ανηφορική, αλλά ο χώρος αποτελεί μια μελετημένη εστία για μια εστέτ καλλιτέχνιδα
Κεραμικές κούπες της Μαργαρίτας Εκκλησιάρχου σε παστέλ αποχρώσεις
Κεραμικές κούπες της Μαργαρίτας Εκκλησιάρχου σε παστέλ αποχρώσεις
Στο εργαστήριό της πλάθει και ψήνει τον πηλό, δουλεύοντας επίμονα για να τον μεταμορφώσει όσο πιο λεπτεπίλεπτα γίνεται
Στο εργαστήριό της πλάθει και ψήνει τον πηλό, δουλεύοντας επίμονα για να τον μεταμορφώσει όσο πιο λεπτεπίλεπτα γίνεται
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η αιώρα και οι καθιστικές γωνιές κάτω από την πέργκολα με μεταλλικά στοιχεία και καλαμωτή
Η αιώρα και οι καθιστικές γωνιές κάτω από την πέργκολα με μεταλλικά στοιχεία και καλαμωτή

Παύλος Σάμιος -Ζωγράφος

Ο γνωστός καθηγητής Καλών Τεχνών δεν ήταν γνωστός μόνο για την ζωγραφική του αλλά και για την πολύπλευρη προσωπικότητα που πειραματιζόταν σε κάθε μορφή τέχνης. Οι μισογκρεμισμένοι σταύλοι στον Μεσαγρό μεταλλάχθηκαν στην εστία συμβίωσης με την Μαρία Ξανθάκου. Ο Παύλος ζωγράφιζε έπιπλα και τοίχους, άφηνε ανολοκλήρωτους πίνακες στο φωτεινό εργαστήρι του για να δίνει συνέχεια και αξία στην επόμενη μέρα.

Η πισίνα μπροστά από τον ξέχωρο ξενώνα είναι καλά προστατευμένη από βλέμματα και αέρα
Η πισίνα μπροστά από τον ξέχωρο ξενώνα είναι καλά προστατευμένη από βλέμματα και αέρα
Ο γνωστός ζωγράφος Παύλος Σάμιος με τη σύζυγό του Μαρία Ξανθάκου μεταμόρφωσαν το διώροφο ερείπιο του 1890, με θέα το ναό της Αφαίας, σε ιδιωτική όαση
Ο γνωστός ζωγράφος Παύλος Σάμιος με τη σύζυγό του Μαρία Ξανθάκου μεταμόρφωσαν το διώροφο ερείπιο του 1890, με θέα το ναό της Αφαίας, σε ιδιωτική όαση
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι στάβλοι μετατράπηκαν σε δωμάτια ύπνου, το πατητήρι και ο χώρος με το τζάκι σε χώρους χρήσης, κρατώντας το παραδοσιακό τους χρώμα
Οι στάβλοι μετατράπηκαν σε δωμάτια ύπνου, το πατητήρι και ο χώρος με το τζάκι σε χώρους χρήσης, κρατώντας το παραδοσιακό τους χρώμα
Τμήμα των παλιών ανακαινισμένων στάβλων με ωραίο πρόβολο, ενταγμένο στο περιβόλι
Τμήμα των παλιών ανακαινισμένων στάβλων με ωραίο πρόβολο, ενταγμένο στο περιβόλι

Ντέιβιντ Κέννεντυ -Γλύπτης

Άφησε το Λονδίνο για τον έρωτα. Για τη γυναίκα του Μάγια και την Αίγινα. Επέλεξε το Σφεντούρι για την συγκλονιστική θέα και το θρόισμα του αέρα. Το σπίτι το έχτισε βήμα βήμα μόνος του. Αντισυμβατικός, μόνιμα εμπνευσμένος και ακούραστος δούλευε και μάθαινε ασταμάτητα. Για αυτό το εργαστήριο ήταν μια σουρεαλιστική κοιτίδα δημιουργίας και η κατοικία η φωλιά των σπουδαίων έργων του.

Ο γλύπτης Ντέιβιντ Κέννεντυ δεν έπαψε να ευγνωμονεί τη μοίρα που τον έφερε από το Λονδίνο στο ορεινό Σφεντούρι Αίγινας
Ο γλύπτης Ντέιβιντ Κέννεντυ δεν έπαψε να ευγνωμονεί τη μοίρα που τον έφερε από το Λονδίνο στο ορεινό Σφεντούρι Αίγινας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μαριονέτες από πεπιεσμένο χαρτί
Μαριονέτες από πεπιεσμένο χαρτί
Ο καλλιτέχνης δημιουργούσε παρατηρώντας με δέος τη φύση, τις συμμετρίες και τις μαθηματικές αναλογίες
Ο καλλιτέχνης δημιουργούσε παρατηρώντας με δέος τη φύση, τις συμμετρίες και τις μαθηματικές αναλογίες
Το μεγαλύτερο έργο του είναι το σπίτι του: ο σχεδιασμός, το χτίσιμο, οι υδραυλικές και ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, τα πέτρινα δάπεδα, τα έπιπλα είναι όλα φτιαγμένα από τα χέρια του
Το μεγαλύτερο έργο του είναι το σπίτι του: ο σχεδιασμός, το χτίσιμο, οι υδραυλικές και ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, τα πέτρινα δάπεδα, τα έπιπλα είναι όλα φτιαγμένα από τα χέρια του
Γεννημένος στο Λονδίνο, ο καλλιτέχνης αγκυροβόλησε σε ορεινό χωριό της Αίγινας
Γεννημένος στο Λονδίνο, ο καλλιτέχνης αγκυροβόλησε σε ορεινό χωριό της Αίγινας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βένια Δημητρακοπούλου -Γλύπτρια

Στον μεσαιωνικό οικισμό Παχειά Ράχη βρίσκεται κρυμμένο το εντυπωσιακό εργαστήριο της, το σπίτι της και το πέτρινο θέατρο (έργο του Ιάσoνα Μολφέση), όπου διοργανώνει εκδηλώσεις. Οι μεγάλοι πάγκοι είναι το σύμπαν της. Σμιλεύει πέτρες και πηλό, διαμορφώνει τον χαλκό. Το κολοσσιαίο γλυπτό «Προμαχώνες» βρίσκεται μπροστά στο Αρχαιολογικό Μουσείο και το νέο «Έλξις» στη Μύκονο.

Μπρούτζινο γλυπτό της Βένιας Δημητρακοπούλου
Μπρούτζινο γλυπτό της Βένιας Δημητρακοπούλου
Η Βένια Δημητρακοπούλου δημιούργησε έναν χώρο με πνευματικότητα και ακτινοβολία
Η Βένια Δημητρακοπούλου δημιούργησε έναν χώρο με πνευματικότητα και ακτινοβολία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γύρω από το αρχικό κτίσμα του 1841 δημιουργήθηκε μια όχι μόνο ιδιωτική αλλά και πολιτιστική όαση. Ο ομφαλός, όμως, του κτήματος, είναι το εργαστήριο
Γύρω από το αρχικό κτίσμα του 1841 δημιουργήθηκε μια όχι μόνο ιδιωτική αλλά και πολιτιστική όαση. Ο ομφαλός, όμως, του κτήματος, είναι το εργαστήριο
Μια από τις ωραιότερες και ποικιλόμορφες ιδιοκτησίες στην ορεινή Αίγινα αποτελεί η κατοικία της διάσημης εικαστικού Βένιας Δημητρακοπούλου
Μια από τις ωραιότερες και ποικιλόμορφες ιδιοκτησίες στην ορεινή Αίγινα αποτελεί η κατοικία της διάσημης εικαστικού Βένιας Δημητρακοπούλου

Γιάννης Παππάς -Γλύπτης

Η φιλία αλλάζει πορείες. Ο αρχιτέκτονας Νίκος Χατζημιχάλης πείθει τον φίλο του και βραβευμένο γλύπτη να εγκατασταθεί στην Περιβόλα της Αίγινας. Στα 17 στρέμματα γης του σχεδιάζει ένα κυβιστικό σπαρτιάτικο κατάλυμα, ενώ στο παλιό κτίσμα στήνεται το εργαστήριο. Προπλάσματα έργων του κι επιτοίχιες ζωγραφικές βρίσκονται ακόμα εκεί. Ο χρόνος πάγωσε.

Το νέο κτίσμα έγινε ξενώνας
Το νέο κτίσμα έγινε ξενώνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στη δεκαετία του '60 ο βραβευμένος γλύπτης Γιάννης Παππάς αγόρασε 17 στρέμματα με ένα ερειπιώδες κτίσμα, όπου σχεδιάστηκε μια μικρή κατοικία. Ακόμη σήμερα δέος προκαλούν τα προπλάσματα έργων του και οι επιτοίχιες ζωγραφιές
Στη δεκαετία του '60 ο βραβευμένος γλύπτης Γιάννης Παππάς αγόρασε 17 στρέμματα με ένα ερειπιώδες κτίσμα, όπου σχεδιάστηκε μια μικρή κατοικία. Ακόμη σήμερα δέος προκαλούν τα προπλάσματα έργων του και οι επιτοίχιες ζωγραφιές
Ο Παππάς, από τους σπουδαιότερους γλύπτες αγαλμάτων και ανδριάντων, ήρθε από την Κωνσταντινούπολη στην Ελλάδα το 1922. Η νέα γενιά, ο γιός του με την αρχιτέκτονα σύζυγό του, αποδίδουν καθημερινά εδώ φόρο τιμής στον πρόγονό τους
Ο Παππάς, από τους σπουδαιότερους γλύπτες αγαλμάτων και ανδριάντων, ήρθε από την Κωνσταντινούπολη στην Ελλάδα το 1922. Η νέα γενιά, ο γιός του με την αρχιτέκτονα σύζυγό του, αποδίδουν καθημερινά εδώ φόρο τιμής στον πρόγονό τους

Φλάβιο Κασσιάνι -Ζωγράφος

Ο Ιταλός φουτουριστικός ζωγράφος και ποιητής ζει χρόνια με τη σύντροφό του Annabel Salvari σε μια από τις πιο συγκλονιστικές κατοικίες της Αίγινας. Ένα παραλληλόγραμμο κτίσμα τοποθετείται εκεί που συναντώνται οι δυο πλαγιές στους Τζίκιδες. Η πισίνα ακολουθεί την παραλληλότητα, η αφαίρεση του περιττού είναι εμφανής, το χρώμα βανίλιας στους τοίχους αγκαλιάζει σαν μαλακή κουβέρτα.

Η Αυστραλή Άνναμπελ Σαλβάρι και ο Ιταλός σύζυγός της Φλάβιο Κασσιάνι Ινγκόνι επιδίωξαν την απόλυτη αρμονία
Η Αυστραλή Άνναμπελ Σαλβάρι και ο Ιταλός σύζυγός της Φλάβιο Κασσιάνι Ινγκόνι επιδίωξαν την απόλυτη αρμονία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο καλλιτέχνης με την ασπρόμαυρη, γεωμετρική ζωγραφική, και ποιητής της ιαπωνικής τέχνης Haiku, Φλάβιο Κασσιάνι
Ο καλλιτέχνης με την ασπρόμαυρη, γεωμετρική ζωγραφική, και ποιητής της ιαπωνικής τέχνης Haiku, Φλάβιο Κασσιάνι
Το σπίτι είναι μια τέλεια υπολογισμένη σύνθεση, σαν να μην έγινε από ανθρώπινο χέρι
Το σπίτι είναι μια τέλεια υπολογισμένη σύνθεση, σαν να μην έγινε από ανθρώπινο χέρι
Ένα ορθογώνιο κτίσμα, τοποθετημένο συμμετρικά πάνω από την κατάφυτη χαράδρα, ευθυγραμμίζεται σχεδόν με τη νήσο Μονή, της νοτιοδυτικής Αίγινας
Ένα ορθογώνιο κτίσμα, τοποθετημένο συμμετρικά πάνω από την κατάφυτη χαράδρα, ευθυγραμμίζεται σχεδόν με τη νήσο Μονή, της νοτιοδυτικής Αίγινας

Νταβίνα Ντάττον -Ζωγράφος

Το ζωγραφιστό παγώνι στο κατώφλι συμβολίζει την περιοχή που βρίσκεται το σπίτι. Η αρχή έγινε από τους γονείς της το ’60 με αρχιτέκτονα τον Γιάννη Κούτση. Η φιλοσοφία του λιτού συνεχίζεται με χτιστά έπιπλα, λευκές επιφάνειες και λειτουργική κατανομή χώρων. Ο πέτρινος περίβολος εν μέσω της αιγινήτικης φύσης συμπληρώνει την καλοκαιρινή ραστώνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η γνωστή ζωγράφος Νταβίνα Ντάττον επέλεξε μια παλέτα μαλακών χρωμάτων για να προσδώσει λεπτότητα και ζωηράδα στο μικρό σπίτι
Η γνωστή ζωγράφος Νταβίνα Ντάττον επέλεξε μια παλέτα μαλακών χρωμάτων για να προσδώσει λεπτότητα και ζωηράδα στο μικρό σπίτι
Η δημιουργός Νταβίνα Ντάττον κατένειμε τους χώρους στο πνεύμα της εξοχικής απλότητας
Η δημιουργός Νταβίνα Ντάττον κατένειμε τους χώρους στο πνεύμα της εξοχικής απλότητας
Στον οικισμό της Αίγινας οι γονείς της Νταβίνα Ντάττον, στα τέλη του '60 μετέτρεψαν το μισογκρεμισμένο αγροτόσπιτο σε ήσυχο λημέρι
Στον οικισμό της Αίγινας οι γονείς της Νταβίνα Ντάττον, στα τέλη του '60 μετέτρεψαν το μισογκρεμισμένο αγροτόσπιτο σε ήσυχο λημέρι

Δανάη Στράτου -Εικαστικός

Ο αρχιτέκτονας Άρης Ζαμπίκος ενσωμάτωσε αριστοτεχνικά με πέτρα, ξύλο και εμφανές μπετόν το σπίτι της Δανάης και του οικονομολόγου Γιάνη Βαρουφάκη στην κατάφυτη κορυφή του λόφου Παγώνι. Η νοτιοδυτική πλευρά είναι ορθάνοιχτη με μεγάλα ανοίγματα προς την πόλη και την θάλασσα. Σύγχρονη τεχνολογία, υλικά , έντονα χρώματα και μινιμαλισμός στο εσωτερικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το υπνοδωμάτιο με έργα της Δανάης Στράτου
Το υπνοδωμάτιο με έργα της Δανάης Στράτου
Δυναμικό στοιχείο η πορτοκαλί νησίδα της κουζίνας στο σπίτι της Δανάης Στράτου
Δυναμικό στοιχείο η πορτοκαλί νησίδα της κουζίνας στο σπίτι της Δανάης Στράτου
Εντυπωσιακή θέα του αιγινήτικου τοπίου από την περιμετρική καθιστική γωνιά
Εντυπωσιακή θέα του αιγινήτικου τοπίου από την περιμετρική καθιστική γωνιά
Οι ένοικοι του σπιτιού, η εικαστικός Δανάη Στράτου και ο πολιτικός Γιάνης Βαρουφάκης, δημιούργησαν ένα σπίτι-κοιτίδα ανασυγκρότησης
Οι ένοικοι του σπιτιού, η εικαστικός Δανάη Στράτου και ο πολιτικός Γιάνης Βαρουφάκης, δημιούργησαν ένα σπίτι-κοιτίδα ανασυγκρότησης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιώργος Χατζημιχάλης -Ζωγράφος

Τι περισσότερο θα μπορούσε ένας καλλιτέχνης να ευχηθεί για εργαστήριο; Απομόνωση, φως, και απεραντοσύνη σ' ένα απέριττο πέτρινο κτίσμα στο ορεινό Σφεντούρι. Ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Κωνσταντινίδης καταφέρνει να εντάξει αριστοτεχνικά τους μεγάλους χώρους της κατοικίας και το στούντιο στο αγροτικό, άγονο τοπίο. Μια κατοικία για δημιουργικό διαλογισμό.

Στο ορεινό Σφεντούρι βρίσκεται το σπίτι του ζωγράφου Γιώργου Χατζημιχάλη και της ερμηνεύτριας Ελευθερίας Αρβανιτάκη
Στο ορεινό Σφεντούρι βρίσκεται το σπίτι του ζωγράφου Γιώργου Χατζημιχάλη και της ερμηνεύτριας Ελευθερίας Αρβανιτάκη
Ο ξύλινος πάγκος είναι δέκτης έργων τέχνης του Γιώργου Χατζημιχάλη
Ο ξύλινος πάγκος είναι δέκτης έργων τέχνης του Γιώργου Χατζημιχάλη
Αυστηρές, μελετημένες γραμμές και ψυχρά υλικά, όπως το εμφανές μπετόν και το μέταλλο, μαλακώνουν με την πέτρα από παλιές οικοδομές και τη χρήση ξύλου
Αυστηρές, μελετημένες γραμμές και ψυχρά υλικά, όπως το εμφανές μπετόν και το μέταλλο, μαλακώνουν με την πέτρα από παλιές οικοδομές και τη χρήση ξύλου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το αυτόνομο εργαστήριο του ζωγράφου με συναρπαστική θέα
Το αυτόνομο εργαστήριο του ζωγράφου με συναρπαστική θέα
Οι δύο καταξιωμένοι καλλιτέχνες βρίσκουν εδώ, στην ορεινή κατοικία τους, ένα μοναδικό καταφύγιο
Οι δύο καταξιωμένοι καλλιτέχνες βρίσκουν εδώ, στην ορεινή κατοικία τους, ένα μοναδικό καταφύγιο

Κώστας Βαρώτσος -Γλύπτης

«It’s lonely at the top». Η κατοικία του Κώστα Βαρώτσου στην κορυφή σχεδόν του όρους των Τζίκιδων έχει διττή ερμηνεία. Διότι η αρχιτέκτονας Νέλλυ Σφακιανάκη, συνδύασε σε αυτό το παραλληλόγραμμο κτίσμα, την εξωστρέφεια προς την ασύλληπτη θέα που προσφέρουν τα τεράστια τοίχο-παράθυρα, με την εσωστρέφεια αυτοσυγκέντρωσης του καλλιτέχνη στο κλειστό εργαστήριο. Σύγχρονη τεχνολογία, οικολογική σκέψη και βιομηχανική χρήση υλικών τοποθετούν το σπίτι αυτό στην κορυφή ενδιαφερόντων κτισμάτων της Αίγινας.

Η σύζευξη δύο ισχυρών προσωπικοτήτων βρήκε την έκφρασή της σε ένα αντισυμβατικό κτίσμα στην κορυφή του βουνού
Η σύζευξη δύο ισχυρών προσωπικοτήτων βρήκε την έκφρασή της σε ένα αντισυμβατικό κτίσμα στην κορυφή του βουνού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η φουτουριστική κατοικία είναι σύλληψη της αρχιτεκτόνισσας Νέλλυς Σφακιανάκη
Η φουτουριστική κατοικία είναι σύλληψη της αρχιτεκτόνισσας Νέλλυς Σφακιανάκη
Το καλοκαίρι, όταν ανοίγουν τα παράθυρα, το σπίτι γίνεται διαμπερές σαν στέγαστρο στο χώρο. Ενοποίηση με τη φύση
Το καλοκαίρι, όταν ανοίγουν τα παράθυρα, το σπίτι γίνεται διαμπερές σαν στέγαστρο στο χώρο. Ενοποίηση με τη φύση
Τα έργα τέχνης κυριαρχούν στο χώρο
Τα έργα τέχνης κυριαρχούν στο χώρο

Νεκτάριος Κοντοβράκης -Ζωγράφος & Γλύπτης

Στις στροφές προς τους Τζίκιδες, η πόρτα κήπου του αιγινήτη καλλιτέχνη Νεκτάριου Κοντοβράκη είναι πάντα ανοιχτή: για το σπίτι του, το εργαστήριο, για το μικρό πέτρινο θέατρο. Ο αρχιτέκτονας Νικόλας Δόριζας σχεδίασε για ξεχωριστές χρήσεις κτίσματα που καλύπτονται με την τοπική πέτρα και ξεπροβάλλουν μέσα από τις ελιές. Η εφαρμογή του χρηστικού και του απλού στοιχείου δίνει χαλαρό και προσηνή τόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το σπίτι είναι λιτό και αποπνέει έναν αέρα ανδρικού μποέμ
Το σπίτι είναι λιτό και αποπνέει έναν αέρα ανδρικού μποέμ
Το σπίτι του Αιγινήτη ζωγράφου Νεκτάριου Κοντοβράκη δεν έχει κρυφές πτυχές: ο χαμηλός φράχτης και η μισάνοιχτη εξώπορτα επιτρέπουν άμεση οπτική επαφή με τον προσωπικό του χώρο
Το σπίτι του Αιγινήτη ζωγράφου Νεκτάριου Κοντοβράκη δεν έχει κρυφές πτυχές: ο χαμηλός φράχτης και η μισάνοιχτη εξώπορτα επιτρέπουν άμεση οπτική επαφή με τον προσωπικό του χώρο
Το γόνιμο εργαστήριο του καλλιτέχνη
Το γόνιμο εργαστήριο του καλλιτέχνη
Ο Αιγινήτης ζωγράφος Νεκτάριος Κοντοβράκης
Ο Αιγινήτης ζωγράφος Νεκτάριος Κοντοβράκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο αρχιτέκτονας Νικόλας Ντόριζας ενσάρκωσε τις ιδέες του Νεκτάριου Κοντοβράκη, τοποθετώντας τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις του στο επίκεντρο. Ένα μικρό πέτρινο θέατρο χτίστηκε στον κήπο, με έργα του καλλιτέχνη, όπου γίνονται εκδηλώσεις το καλοκαίρι
Ο αρχιτέκτονας Νικόλας Ντόριζας ενσάρκωσε τις ιδέες του Νεκτάριου Κοντοβράκη, τοποθετώντας τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις του στο επίκεντρο. Ένα μικρό πέτρινο θέατρο χτίστηκε στον κήπο, με έργα του καλλιτέχνη, όπου γίνονται εκδηλώσεις το καλοκαίρι
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Αίγινα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ