Σύγκρουση τρένων: Τα ερωτήματα για την τραγωδία στα Τέμπη -Μαρτυρίες επιβατών και εκτιμήσεις ειδικών - iefimerida.gr

Σύγκρουση τρένων: Τα ερωτήματα για την τραγωδία στα Τέμπη -Μαρτυρίες επιβατών και εκτιμήσεις ειδικών

Σε άμορφη μάζα μετατράπηκαν τα βαγόνια των τρένων μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη
Σε άμορφη μάζα μετατράπηκαν τα βαγόνια των τρένων μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη με τη μετωπική σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο δεκάδων ανθρώπων, αλλά και στον τραυματισμό ακόμα περισσότερων.

Οι εικόνες από τα συντρίμμια είναι αποκαρδιωτικές, συγκλονιστικές στο σημείο ανάμεσα στα Τέμπη και τον Ευαγγελισμό με τα μπροστινά βαγόνια των δύο τρένων να έχουν μετατραπεί σε άμορφες μάζες. Πλέον έχει ξεκινήσει η προανάκριση προκειμένου να εντοπιστούν τα αίτια και οι υπεύθυνοι που οδήγησαν τα δύο τρένα να κινούνταν στην ίδια γραμμή, αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση -το ένα προς Λάρισα και η επιβατική αμαξοστοιχία προς Θεσσαλονίκη.
Σημειώνεται πως το επιβατικό τρένο είχε κίνηση στη γραμμή καθόδου. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες το τρένο πριν φτάσει στο Παλαιοφάρσαλο κινούταν στη γραμμή ανόδου, ωστόσο κάποια στιγμή κοντά στο Παλαιοφάρσαλο κινήθηκε για ορισμένο χρονικό διάστημα στη γραμμή της καθόδου. Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως μετά τη Λάρισα καθοδηγήθηκε ξανά στη γραμμή της καθόδου. Ωστόσο για την ώρα όλα αυτά είναι εκτιμήσεις και πληροφορίες, οι οποίες ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη πλευρά οι μαρτυρίες επιβατών που βγήκαν ζωντανοί από τα τρένα, αλλά και οι εκτιμήσεις ειδικών που μίλησαν στα ΜΜΕ γεννούν αρκετά ερωτήματα και σενάρια για το τι έγινε λάθος και προκλήθηκε η τραγωδία.

Το χρονικό του δυστυχήματος με τα τρένα στα Τέμπη

Το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη συνέβη λίγο μετά τις 23:00 το βράδυ της Τρίτης όταν εμπορικό τρένο με προορισμό από Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα συγκρούστηκε μετωπικά με την αμαξοστοιχία Inter City 62 της Hellenic Train, που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη με περίπου 350 επιβάτες και 20 άτομα προσωπικό.

Η πρώτη ανακοίνωση της Hellenic Train

Από την πλευρά της Hellenic Train ανακοινώθηκε τρεις ώρες μετά το δυστύχημα πως στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.
Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, οι οποίοι συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες.

Ο σταθμάρχης υπηρετούσε σε άλλα πόστα του ΟΣΕ, ανέλαβε καθήκοντα πριν ένα μήνα

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους τουλάχιστον 32 νεκρούς στα Τέμπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, προσήχθη στο ΑΤ και ο κλειδούχος, όπως ανέφεραν οι πληροφορίες της ΕΡΤ, καθώς το δυστύχημα ανήκει στον ΟΣΕ της Λάρισας.

Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι ένας άνδρας 60 ετών, υπηρετούσε σε άλλα πόστα του ΟΣΕ και πριν από ένα μήνα ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα, μετά από εκπαίδευση.

Οικονόμου: Έχει ξεκινήσει η έρευνα για να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες

«Έχει ξεκινήσει έρευνα για να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη να κινούνται δύο τρένα στην αντίθετη κατεύθυνση» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου σε δήλωσή του έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά την τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση των τρένων.

Στο σημείο της αδιανόητης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη όπου έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 32 άτομα και δεκάδες τραυματίστηκαν μεταβαίνουν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρέμβαση Ντογιάκου για την τραγωδία στα Τέμπη

Υπό την εποπτεία του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας η προανάκριση για το σιδηροδρομικό δυστύχημα:

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος έχει αναθέσει την εποπτεία της προανάκρισης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

Οι συγκλονιστικές μαρτυρίες επιβατών

Μαρτυρίες επιβατών από τη σφοδρή σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες άτομα, προκαλούν σημαντικά ερωτήματα αναφορικά με το τι προηγήθηκε του δυστυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ηταν πολύ… μετωπική μάλλον» ανέφερε ελαφρά τραυματισμένος επιβάτης που μεταφέρθηκε από το σημείο της σύγκρουσης με λεωφορείο και προσέθεσε στη συνέχεια κάτι που γεννά ερωτηματικό για το τι ακριβώς προηγήθηκε της σύγκρουσης.

«Μα πού είναι αυτός ο προϊστάμενος»

«Σε μια στιγμή ακούγαμε, μου λέει, καθυστέρηση 20 λεπτά, μισή ώρα, μετά μας λέει ο οδηγός καθυστέρηση μία ώρα και εκεί είναι που λέει υπάρχει σύγχυση στις γραμμές!».
«Ακούμε δύο κοπέλες, τώρα δεν ξέρω τον χαρακτηρισμό στα τρένα πώς λέγονται οι βοηθοί να λένε μα πού είναι αυτός ο προϊστάμενος, είναι πίσω, τι μαλ…ες είναι αυτές! Στο ένα λεπτό μπαμ!»

Πριν τη σύγκρουση των τρένων άκουσα το μηχανοδηγό να λέει «πάμε και όπου βγει»

Επιβάτης που κατάφερε να βγει σώος από τα συντρίμμια των τρένων που συγκρούστηκαν στα Τέμπη μιλώντας στους δημοσιογράφους περιέγραψε ένα περιστατικό το οποίο δημιουργεί ερωτήματα αναφορικά με το τι προηγήθηκε του δυστυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νεαρός επιβάτης είπε πως άκουσε τον μηχανοδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει «πάμε και όπου βγει». Συγκεκριμένα στη μαρτυρία του ο επιβάτης ανέφερε «το μόνο που έχω να πω είναι πως όταν είχαμε μείνει στο Παλαιοφάρσαλο με καθυστέρηση, όταν ακούς τον μηχανοδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει ‘πάμε και όπου βγει’, σίγουρα είσαι προϊδεασμένος. Ναι το άκουσα μέσω των ασυρμάτων. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών, ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά γιατί είναι μονής οδού. Ε μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω, δεν ήταν χρονοθετημένα σωστά».

Πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών: Είναι δυνατόν να μην πατήθηκε το κουμπί για να αλλάξει γραμμή το τρένο

Ο πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στο του Mega και προσπάθησε να δώσει μία πρώτη εξήγηση για πώς μπορεί να έγινε η φονική σύγκρουση.

Ο κ. Ντίτσας ανέφερε χαρακτηριστικά πως η μία σιδηροδρομική γραμμή είναι άνοδος και η άλλη κάθοδος, ενώ όπως είπε ο μηχανοδηγός του τρένου δεν μπορεί να γνωρίζει για ποιο λόγο ο σταθμάρχης τον έβαλε σε άλλη γραμμή. Αναφορικά με τον σταθμάρχη ανέφερε πως είναι δυνατόν να μην πατήθηκε το κουμπί για να αλλάξει γραμμή το τρένο. Μάλιστα τόνισε πως αν ο σταθμάρχης δεν καταλάβει εγκαίρως το λάθος, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει το τρένο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εφόσον δεν το κατάλαβε από την αρχή, στη συνέχεια δεν υπήρχε τρόπος να το καταλάβει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πραγματογνώμονας: Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος

Στο Mega μίλησε και ο πραγματογνώμονας Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, ο οποίος σημείωσε πως τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος. «Μιλάμε για ένα πολύ σοβαρό περιστατικό. Πρόκειται για μία μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών. Είναι πολύ σίγουρο ότι η κατάσταση, τουλάχιστον από το κομμάτι των τρένων και την τεχνική τους κατάσταση ήταν καινούργια. Προφανώς φαίνεται ότι έχουμε ανθρώπινο λάθος, γιατί βρέθηκαν και τα δύο τρένα πάνω στην ίδια γραμμή. Ελέγχουν από τις Υπηρεσίες αυτό το πράγμα τώρα».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ