Στην κυκλοφορία ξανά από το Σάββατο οι «τρύπες Καραμανλή» στην Αθηνών-Σουνίου | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

Στην κυκλοφορία ξανά από το Σάββατο οι «τρύπες Καραμανλή» στην Αθηνών-Σουνίου

Οι «τρύπες Καραμανλή» στην Αθηνών-Σουνίου
Στην κυκλοφορία από το Σάββατο 14/11 οι «τρύπες Καραμανλή» στην Αθηνών-Σουνίου / Φωτογραφία: Intimenews/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην κυκλοφορία θα δοθεί το πρωί του Σαββάτου το ρεύμα της Λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου, με κατεύθυνση το Σούνιο, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στη σήραγγα «Λουμπάρδα» («Τρύπες του Καραμανλή»).

Ήταν σχεδόν έναν μήνα πριν, στις 10 Οκτωβρίου, όταν στη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής «χτύπησε καμπανάκι». Μετά την κακοκαιρία «Ιανός», η οποία στο λεκανοπέδιο έπληξε τα ανατολικά προάστια, οι αρμόδιες υπηρεσίες που διενεργούν ελέγχους κάθε 15 ημέρες, βάσει νόμου, διαπίστωσαν πως μια τριχοειδής ρωγμή στον βράχο είχε βαθύνει επικίνδυνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμέσως κλήθηκε ειδικός γεωτεχνικός, ο οποίος πήγε επιτόπου στη Βάρκιζα και επιβεβαίωσε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα ο βράχος να αποκολληθεί, ενώ ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, έδωσε εντολή να κλείσει ο δρόμος και να ξεκινήσουν γρήγορα τα έργα.

Την επόμενη μέρα οργανώθηκε έκτακτη σύσκεψη. Εκεί διαπιστώθηκε ότι το εγχείρημα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω της μάζας των εκατό τόνων. Αλλά και διότι το πέτρωμα δεν μπορούσε να αποκοπεί με εκρηκτικά, γιατί θα επηρεαζόταν το σύνολο του βράχου και ενδεχομένως να καταστρεφόταν η σήραγγα, που άρχισε να κατασκευάζεται το 1954, επί υπουργίας του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Πώς κόπηκε ο βράχος των 100 τόνων που ήταν έτοιμος να πέσει στον δρόμο

Οι ειδικοί κατέληξαν στη μέθοδο της αδιατάραχτης κοπής, με ένα ειδικό τρυπάνι που λέγεται wagon drill. Το ευτύχημα ήταν ότι το εσωτερικό του βράχου είναι υγιές και έτσι το τοπόσημο, που ενώνει παραλιακά την πρωτεύουσα με το Σούνιο, παρέμεινε ακέραιο.

Η αποκολλημένη μάζα με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των χειριστών του μηχανήματος έπεσε στο οδόστρωμα και τεμαχίστηκε. Τα τεμάχια του βράχου χρησιμοποιήθηκαν για τα συρματοκιβώτια, τα λεγόμενα ζαρζανέτια. Με αυτά χτίστηκε ένας τοίχος ύψους τεσσάρων μέτρων και από τις δύο μεριές του δρόμου, ώστε να συγκρατεί νερά και πέτρες.

Πάνω από τη σήραγγα τοποθετήθηκε ένας πτερυγότοιχος. Δηλαδή, ένας φράχτης προκειμένου να αποκλειστεί και η παραμικρή πιθανότητα κάθε πετραδάκι που ξέμεινε από το καθάρισμα να πέσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής, στις εργασίες που ξεκίνησαν στις 18 Οκτωβρίου δούλεψαν τουλάχιστον 40 άτομα από διαφορετικά συνεργεία. Οι αρμόδιοι αναφέρουν ότι πρόκειται για χρόνο-ρεκόρ ολοκλήρωσης του έργου, παρά τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η πανδημία.

Επί τη ευκαιρία, η Περιφέρεια τοποθέτησε στηθαία ασφαλείας και νέα κράσπεδα, διόρθωσε την ανάποδη κλίση που είχε ο δρόμος, διαμόρφωσε πεζοδρόμια και εγκατέστησε φωτισμό led μέσα και έξω από τις σήραγγες.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ