Τέμπη: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία -Σε πλήρη σύγχυση ο σταθμάρχης, οι διάλογοι πριν τη σύγκρουση - iefimerida.gr

Τέμπη: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία -Σε πλήρη σύγχυση ο σταθμάρχης, οι διάλογοι πριν τη σύγκρουση

Διασώστες επιχειρούν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Διασώστες επιχειρούν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Intimenews/ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οκτώ 24ωρα μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι αποκαλύψεις για τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία συνεχίζονται.

Στους ανατριχιαστικούς διαλόγους που είδαν το φως της δημοσιότητας μεταξύ του σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά και του προϊσταμένου της Αθήνας αποτυπώνεται η σύγχυση του άπειρου 59χρονου σταθμάρχη.

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα τηλεφωνήματα πριν από το δυστύχημα

Ένα ακόμη στοιχείο είναι -σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open- το vertigo του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος δεν έδειχνε να καταλαβαίνει το σήμα που του έστειλε ο συνάδελφός του από τον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, όταν το Intercity 62 ξεκίνησε από τη μονή γραμμή καθόδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατόπιν αυτού, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου τηλεφώνησε λίγο πριν από τις 23:00 στον έμπειρο συνάδελφό του που ήταν στην απογευματινή βάρδια στη Λάρισα. Eκείνος τον ενημέρωσε ότι είχε φύγει από το σταθμαρχείο, αν και η βάρδιά του τελείωνε στις 23:00. Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, ανήσυχος, τον ρώτησε γιατί δεν κάθισε ακόμα λίγο, μέχρι να περάσει και αυτό το τρένο.

Ωστόσο, ένα ακόμη περιστατικό δείχνει τη σύγχυση που επικρατούσε στο μυαλό του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη. Σχεδόν μισή ώρα πριν από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, φέρεται να έχει στείλει σε λάθος γραμμή και άλλη αμαξοστοιχία. Στις 10:50 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ο ίδιος σταθμάρχης είχε βάλει στο αντίθετο ρεύμα τον προαστιακό 2597 από Θεσσαλονίκη, που έμπαινε στο σταθμό για να αποβιβάσει επιβάτες στην τερματική γραμμή τρία.

Την παρ' ολίγον τραγωδία απεσόβησε ο ίδιος ο μηχανοδηγός του προαστιακού, καθώς συνειδητοποίησε πως έχει προσπεράσει το κλειδί εισόδου στην αποβάθρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο μηχανοδηγός σταμάτησε την αμαξοστοιχία και ενημέρωσε τον σταθμάρχη, ο οποίος επικαλείται ότι «φλασάρει» (σ.σ. δυσλειτουργεί) το κλειδί, και έδωσε εντολή στον προαστιακό να κάνει όπισθεν.

Ενδεικτικό της εικόνας που είχαν για τον μοιραίο σταθμάρχη οι μηχανοδηγοί, είναι ότι όταν εκείνος επικαλείται σφάλμα στο κλειδί, εκείνοι γελούν και σχολιάζουν: «Σιγά μην παραδεχόταν ότι ήταν κόντρα» (σε αντίθετη κατεύθυνση).

Το βίντεο-ντοκουμέντο μέσα από την καμπίνα του μηχανοδηγού αποκαλύπτει την πλήρη σύγχυση του σταθμάρχη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι διάλογοι

  • «Λάρισα, ο προϊστάμενος του 2597, γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία;», ρωτά ο προϊστάμενος προαστιακού.

Ο σταθμάρχης δεν απαντά και ο προϊστάμενος του προαστιακού αναγκάζεται να ξαναρωτήσει.

  • «Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597, γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία, για να ενημερώσω την υπηρεσία μου», λέει ξανά ο προϊστάμενος προαστιακού.
  • «Πάμε κανονικά στη γραμμή μόρτα (τερματική γραμμή)», αναφέρει ο σταθμάρχης Λάρισας.

Προϊστάμενος και μηχανοδηγός έχουν καταλάβει ότι ο σταθμάρχης έχει κάνει λάθος και του ζητούν το λόγο για να το καταγράψουν επίσημα.

  • «Ελευθερώσαμε. Να κάνω μπροστά;», λέει ο μηχανοδηγός.
  • «Ναι, ναι, κάνε μπροστά. Μηχανή μόρτα», αναφέρει ο σταθμάρχης Λάρισας.
  • «Σιγά να μην σου απαντήσει, όσο και να ρωτάς», σχολιάζει ειρωνικά μηχανοδηγός.
  • «Θα απαντήσει, θα απαντήσει», λέει ο προϊστάμενος προαστιακού.
  • «Τέλεια, να το γράψουμε», λέει ο μηχανοδηγός.

Ο μηχανοδηγός ενημερώνει τον φύλακα της διάβασης να κλείσει τις μπάρες για τα αυτοκίνητα, ώστε να περάσει ο προαστιακός.

  • «Πασάζο, κλείσε, περνάμε», λέει ο μηχανοδηγός.
  • «Καλώς, καλώς», σημειώνει ο φύλακας διάβασης.

Ο προϊστάμενος, ο οποίος δεν έχει πάρει ακόμα απάντηση για το λόγο της οπισθοπορείας, ξαναρωτά για τρίτη φορά τον σταθμάρχη.

  • «Ο σταθμάρχης Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον προϊστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας; Το λόγο;», επιμένει ο προϊστάμενος προαστιακού.
  • «Φλασάρισε ένα κλειδί», απαντά ο σταθμάρχης Λάρισας.
  • «Ωραία, σε ευχαριστώ πολύ», του λέει ο προϊστάμενος προαστιακού.
  • «Σιγά να μην πει ότι ήταν κόντρα (αντίθετη κατεύθυνση)», αναφέρει ο μηχανοδηγός.

Μετά από αυτό ο σταθμάρχης αλλάζει τα κλειδιά και ο προαστιακός μπαίνει κανονικά στη γραμμή τρία, που οδηγεί στην αποβάθρα του σταθμού της Λάρισας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια ώρα, η ανακρίτρια έχει στα χέρια της το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, το οποίο, κατά πληροφορίες, περιέχει κρίσιμα στοιχεία που «φωτίζουν» τα αίτια του δυστυχήματος και τις ευθύνες αυτών που σε πρώτη φάση το προκάλεσαν.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ιωάννας Μάνδρου στον ΣΚΑΪ, ενδεχομένως ακόμη και αύριο θα ασκηθούν συμπληρωματικές διώξεις. Στο μικροσκόπιο των ερευνών βρίσκονται και πρόσωπα που εμπλέκονται στην τραγωδία στα Τέμπη, όπως ο σταθμάρχης της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόστο του ως τις 11 και έφυγε νωρίτερα.

Το περιβάλλον του προηγούμενου σταθμάρχη επιμένει, πάντως, ότι έφυγε κανονικά, στην ώρα του.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ