fbpx Σούπερ μάρκετ: Κατέγραψαν αύξηση 9,7% στις πωλήσεις το 2020 | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ NIELSEN

Σούπερ μάρκετ: Κατέγραψαν αύξηση 9,7% στις πωλήσεις το 2020

Ανοιχτά κάποια σούπερ μάρκετ σήμερα
11|01|2021 | 17:35
Φωτογραφία: Eurokinissi

Αύξηση κατά 9,7% παρουσίασε το 2020 ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ (αίθουσες άνω των 100 τ.μ. ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης, συμπεριλαμβομένων και των Discounters), συγκρίνοντας τις 52 εβδομάδες που τελείωσαν 27 Δεκεμβρίου με τις αντίστοιχες του 2019.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, η ανάπτυξη αυτή, που αποτελεί την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας, προήλθε από όλες τις ευρύτερες υπερκατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 7,2%, τα είδη bazaar κατά 10,7% (παρότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες σε πολλά από αυτά τα είδη δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων), ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά 10,5%.

Οι κατηγορίες που οδήγησαν σε αύξηση τις πωλήσεις

Η αύξηση των ταχυκίνητων καταναλωτικών οδηγήθηκε κυρίως από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (18,0%), καθώς και από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (5,4%).

Όσον αφορά τις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, την καταναλωτική προτίμηση συγκέντρωσαν οι μεγαλύτερες αίθουσες: τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά 17,7%, τα Large Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά 9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.

Τέλος, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των super markets ήταν ανοδικές, με το Νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ