Σοκάρουν οι αποκαλύψεις για τον Λιγνάδη -Στη ΓΑΔΑ ετοιμάζει την απολογία του, οι ανατριχιαστικές μαρτυρίες που τον καίνε | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr

Σοκάρουν οι αποκαλύψεις για τον Λιγνάδη -Στη ΓΑΔΑ ετοιμάζει την απολογία του, οι ανατριχιαστικές μαρτυρίες που τον καίνε

Ο Δημήτρης Λιγνάδης με χειροπέδες έξω από την Ευελπίδων
Σήμερα θα πάρει αντίγραφο της δικογραφίας με τις κατηγορίες εις βάρος του ο Δημήτρης Λιγνάδης / Φωτογραφία: sooc
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στον 7ο όροφο της ΓΑΔΑ πέρασε τη νύχτα ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με την κατηγορία του βιασμού κατά συρροή.

Ο γνωστός σκηνοθέτης και ηθοποιός, που θα παραμείνει κρατούμενος στη ΓΑΔΑ ως την Τετάρτη, όταν και θα καταθέσει στον εισαγγελέα, μέσω του συνηγόρου του έχει διαμηνύσει πως αρνείται την κατηγορία, ενώ θα λάβει σήμερα αντίγραφο της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί σε βάρος του έτσι ώστε να οργανώσει την άμυνά του έναντι των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο κατηγορητήριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «κατηγορώ» των εισαγγελέων που άσκησαν ποινική δίωξη σε βάρος του εστιάζεται σε δύο πράξεις βιασμού ανηλίκων που έχουν τελεστεί το 2010 και το 2015.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κατηγορούμενος την Τετάρτη το μεσημέρι θα αναπτύξει τις θέσεις του στην ανακρίτρια της υπόθεσης και θα ακολουθήσει, μετά από διαδικασία που αναμένεται πολύωρη, η κρίση των δικαστικών αρχών για την ποινική μεταχείριση του κορυφαίου θεατρικού προσώπου για τις πράξεις που του καταλογίζονται σε βάρος ανηλίκων ή οριακά σεξουαλικά ενηλίκων, δηλαδή 15 ετών, παιδιών.

Η έκδοση εντάλματος σύλληψης σε βάρος του, που εκτιμάται πως κρίθηκε απαραίτητο από τις εισαγγελικές αρχές λόγω πιθανής συρροής περισσότερων από μία περιστάσεων που προβλέπει ο νόμος, φαίνεται πως θα έχει βαρύνουσα σημασία στην απόφαση που θα ληφθεί μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του καλλιτέχνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ποινική δίωξη που ασκήθηκε εναντίον του σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη, μετά από έρευνα των εισαγγελέων Κώστα Σπυρόπουλου και Νίκου Στεφανάτου, αφορά δύο πράξεις βιασμού. Η πρώτη έχει χρόνο τέλεσης το 2010 και καταγγέλθηκε το πρωί της Παρασκευής, με μήνυση που κατατέθηκε στην Εισαγγελία. Η πράξη φέρεται να τελέστηκε σε βάρος 14χρονου -κατά τον χρόνο τέλεσης της πράξης- μαθητή. Η δεύτερη υπόθεση, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πιο πρόσφατο χρόνο τέλεσης, πιθανόν το 2015 ή το 2016, και προέκυψε από την πρώτη μήνυση που κατατέθηκε σε βάρος του καλλιτέχνη, στις αρχές του μήνα. Σε αυτή την περίπτωση η μήνυση αφορούσε μη ενεργή πράξη, ωστόσο, όπως συνέβη και με την υπόθεση Μπεκατώρου, από αυτήν προήλθε μαρτυρική κατάθεση για ενεργή υπόθεση βιασμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη μήνυση κατά του Λιγνάδη για βιασμό κατατέθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2021. Μηνυτής είναι ο 40χρονος Βασίλης Κ., ο οποίος κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα βιασμού από τον Λιγνάδη όταν ήταν 15 ετών. Το περιγραφόμενο αδίκημα είναι εξ ορισμού παραγεγραμμένο, όμως ο μηνυτής είχε κάνει λόγο και για άλλα ανήλικα αγόρια που μπαινόβγαιναν στο σπίτι του σκηνοθέτη. Έτσι, ακολουθήθηκε η πεπατημένη της περίπτωσης Μπεκατώρου, δηλαδή ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Κώστας Σπυρόπουλος αναζήτησε στοιχεία και μαρτυρίες που να οδηγούν σε «ζωντανό» -μη παραγεγραμμένο δηλαδή- αδίκημα.

Λιγνάδης: Τι αναφέρει το ένταλμα σύλληψής του

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πράξεων που αποδίδονται στον Δημήτρη Λιγνάδη και το ενδεχόμενο διάπραξης, νέων αδικημάτων και όχι ο κίνδυνος διαφυγής του, οδήγησαν τις δικαστικές αρχές να δώσουν εντολή για τη σύλληψή του.

Όπως φαίνεται να περιγράφεται στο ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε το Σάββατο σε βάρος του μέχρι πρότινος επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου, οι εισαγγελείς που ζήτησαν την έκδοση του εντάλματος σύλληψης από την αρμόδια ανακρίτρια αλλά και η ίδια η δικαστική λειτουργός επικαλούνται μία βαρύτατη συρροή ειδικών περιστάσεων που, κατά την κρίση τους, καθιστούν απαραίτητη τη σύλληψη και κράτηση του κατηγορούμενου μέχρι την απολογία του.

Το ένταλμα σύμφωνα με πληροφορίες δεν επικαλείται κίνδυνο διαφυγής του κατηγορούμενου αλλά τον κίνδυνο διάπραξης νέων, μεγάλης απαξίας αδικημάτων, περιγράφοντας μια επιτήδεια και μεθοδευμένη εγκληματική δράση. Ένα modus operandi δηλαδή στην προπαρασκευή και εκτέλεση των πράξεων, αλλά και στην επιλογή θυμάτων, που κατά τις δικαστικές αρχές αναδεικνύει την βαρύτητα της κατηγορίας του βιασμού κατά συρροή που του αποδόθηκε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ένταλμα αναφέρονται οκτώ λόγοι που αφορούν κυρίως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εγκληματικής δράσης που αποδίδεται στον ηθοποιό- σκηνοθέτη από πραγματικά περιστατικά, αλλά και το εξακολουθητικό της πράξης του βιασμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ένταλμα σύλληψης αναφέρεται ότι σε βάρος του καλλιτέχνη συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις:

  • Οι σοβαρές ενδείξεις ενοχής για βιασμό κατά συρροή
  • Η ιδιαίτερα ευαίσθητη ηλικία των θυμάτων
  • Ο τρόπος δράσης με μεθοδική και συστηματική προσέγγιση καθώς και με καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης
  • Η εκμετάλλευση της επαγγελματικής ιδιότητας του κατηγορουμένου
  • Η άσκηση βίας, καθώς από τα στοιχεία της δικογραφίας φαίνεται να οδηγούσε τα θύματά του σε κατάσταση αναισθησίας ή ανικανότητας
  • Η εμμονή και η εγκληματική ροπή για πολλά έτη, που διαφαίνεται.
  • Η επιλογή προσώπων από ευάλωτες κατηγορίες με παθόντες επί το πλείστον αλλοδαπούς ανήλικους και τέλος
  • Η ύπαρξη σοβαρών ενδείξεων ότι έχει σχεδιάσει παρόμοιες πράξεις σε βάρος ανηλίκων.

Σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα και με βάση τις κατηγορίες για βιασμό κατά συρροή, το αδίκημα είναι κακούργημα. Επισύρει κάθειρξη 10 ετών για κάθε πράξη. Η ελάχιστη ποινή είναι 5-10 έτη.

Το χρονικό της σύλληψης του Δ. Λιγνάδη

Το Σάββατο ο Δ. Λιγνάδης μετέβη στη ΓΑΔΑ γύρω στις 15:45, συνοδεία του δικηγόρου του, και ανέβηκε στον 10ο όροφο. Εκεί ενημερώθηκε από τους αξιωματικούς ότι δεν έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης σε βάρος του -μια φημολογία που κυκλοφορούσε από το πρωί της ίδιας ημέρας, δίχως να επιβεβαιώνεται- και έφυγε μετά από 15 λεπτά.

Στις 7 το απόγευμα, ωστοσο, εκδόθηκε το ένταλμα σύλληψής του και συνελήφθη. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του iefimerida, δύο εισαγγελείς, οι Κ. Σπυρόπουλος και Ν. Στεφανάτος, ερεύνησαν τις δύο μηνύσεις που είχαν υποβληθεί κατά του σκηνοθέτη και αφορούν εγκλήματα σεξουαλικής βίας σε βάρος ανηλίκων.

Τα στοιχεία και οι μαρτυρίες που συνέλεξαν οδήγησαν στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βαθμό κακουργήματος. Η δικογραφία υπεβλήθη στην ανακρίτρια, η οποία εξέδωσε το ένταλμα σύλληψης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποδεικτικό υλικό που συγκέντρωσαν οι εισαγγελείς Πρωτοδικών Κώστας Σπυρόπουλος και Νίκος Στεφανάτος τούς οδήγησε στην άσκηση της ποινικής δίωξης για το κακούργημα του βιασμού. Η δικογραφία διαβιβάστηκε αμέσως στην ανακρίτρια, η οποία συμφώνησε για την έκδοση του εντάλματος σύλληψης.

Λιγνάδης: Πώς φέρεται να έπειθε ανήλικα παιδιά για να τα πλησιάσει

Σύμφωνα με τον δικηγόρο ενός εκ των καταγγελλόντων, ο γνωστός σκηνοθέτης πλησίαζε ανήλικα παιδιά αναπτύσσοντας μία σχέση μαζί τους, με το επιχείρημα πως ψάχνει για νέα παιδιά με ταλέντο. Ο δικηγόρος Γ. Βλάχος, που εκπροσωπεί 25χρονο ο οποίος κατηγορεί για βιασμό τον Δ. Λιγνάδη, ανέφερε στο Mega πως πλησίασε τον πελάτη του σε ηλικία 14 ετών και του έλεγε ότι θα τον κάνει «αστέρι», χειραγωγώντας τον, πηγαίνοντας τον σε συναυλίες.

Με πρόσχημα την αναζήτηση ταλέντων, αποκάλυψε ο κ. Βλάχος, του ζητούσε να φέρει την παρέα του στο σπίτι του. «Και όταν πήγαν όλοι μαζί, νεαρά ανήλικα παιδιά, τους πρότεινε να συνευρεθούν όλοι μαζί» , είπε ο ποινικολόγος.

Γείτονες του Λιγνάδη έβλεπαν νεαρά παιδιά να μπαίνουν στο σπίτι του

Τα όσα καταγγέλλονται φαίνεται να επιβεβαιώνουν και μαρτυρίες γειτόνων του Λιγνάδη στο Μεταξουργείο. Σε ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, γείτονές του ανέφεραν πως έβλεπαν νεαρά παιδιά να μπαινοβγαίνουν στο διαμέρισμά του που βρίσκεται στον 8ο όροφο πολυκατοικίας, αλλά πίστευαν πως τα παιδιά αυτά έκαναν πρόβες μαζί του.

«Νομίζαμε ότι κάνουν πρόβες. Είναι πολύ λυπηρό» λέει γειτόνισσα το Δημήτρη Λιγνάδη.

«Μπήκανε μαζί στην πολυκατοικία. Αυτός μένει στον όγδοο εμείς στον πρώτο. Πήρε το ασανσέρ η κόρη μου ανέβηκε με τα πόδια και της βγήκε μπροστά» περιγράφει στην κάμερα του ΣΚΑΪ και συνεχίζει υποστηρίζοντας πως τότε ο Δημήτρης Λιγνάδης επεχείρησε να της «κόψει» τον δρόμο. Το κορίτσι ήταν τότε 15 ετών. Λίγα χρόνια αργότερα της πρότεινε να πιούνε καφέ για να την… βοηθήσει με τα μαθήματά της!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Προσπάθησε να πλησιάσει και την κόρη μου… Είχε ένα θεματάκι στα μαθήματά της. Δεν ξέρω πως το είχε μάθει αυτός. Και την είχε καλέσει για καφέ. Δεν ξέρω αν εννοούσε στο σπίτι» συνέχισε η γυναίκα.

Αλλη γειτόνισσα σχολίασε: «Έβλεπα κάθε μέρα να μπαινοβγαίνει κόσμος. Ανήλικοι μετανάστες. Σχεδόν κάθε μέρα. Όταν χτύπαγαν σε εμένα και τους έλεγαν να φύγουν μου έλεγαν ότι ''πάμε στον κ. Λιγνάδη"».

Άλλοι υποστηρίζουν πως έβλεπαν ανήλικους να μπαίνουν στην πολυκατοικία ακόμη και στις 2 τα ξημερώματα. «Δύο η ώρα τη νύχτα... Τρεις... Πολλά παιδιά! Νύχτα, μεσάνυχτα» αναφέρει κάποιος που υποστηρίζει πως αυτό γινόταν όσα χρόνια μένει εκείνος εκεί. «Τον είδα στην πλατεία. Καθόταν με δύο ανήλικα. Το πολύ 16- 17 ετών!» αναφέρει κάτοικος Μεταξουργείου στην κάμερα του ΣΚΑΪ.

Κατάθεση μάρτυρα: «Αν μιλήσεις θα σου τινάξω τα μυαλά στον αέρα»

Ακόμη πιο επιβαρυντική κάνει την θέση του η κατάθεση μίας γυναίκας η οποία φέρεται να γνωρίζει λεπτομέρειες για το τι συνέβαινε στο σπίτι του σκηνοθέτη. Η εν λόγω γυναίκα κατέθετε για 4 ώρες και σύμφωνα με τον Alpha έβλεπε συχνά ανήλικα αγόρια και κορίτσια να πηγαινοέρχονται. Όπως κατήγγειλε, αντέδρασε σε αυτά που είδε και εκεί ο Λιγνάδης ισχυρίζεται πως την απείλησε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το 2016 του είπα "θα πάω στην αστυνομία και θα σε δώσω". Μου απάντησε: "Αν τολμήσεις να μιλήσεις, θα πάρω το όπλο και θα σου τινάξω τα μυαλά στον αέρα"». Η γυναίκα κατέθεσε ότι τρομοκρατήθηκε για τη ζωή της και κράτησε το στόμα της κλειστό. Έναν χρόνο αργότερα σταμάτησε να συναντάει τον σκηνοθέτη.
«Όταν τον επισκεπτόμουν στο σπίτι του, κάποιες φορές έβλεπα νεαρά αγόρια αλλά και κορίτσια να φεύγουν. Κι όταν εγώ έφευγα, κάποια άλλα έρχονταν», κατέθεσε επίσης η γυναίκα που εκείνη την περίοδο ήταν 19 ετών.

Πληθαίνουν οι καταγγελίες κατά Λιγνάδη -Πώς φέρεται να κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός 15χρονου

Την ώρα που ο Δ. Λιγνάδης κρατείται στη ΓΑΔΑ, οι καταγγελίες εις βάρος του πληθαίνουν. Τελευταία αυτή από τον Χρίστο Χ., ο οποίος σε άρθρο του στο σάιτ 2020mag. περιέγραψε πώς τον πλησίασε κερδίζοντάς του την εμπιστοσύνη. Η αφήγηση του Χρίστου Χ.:

«Διαβάζοντας τις συνεντεύξεις-αφηγήσεις του Νίκου Σ. και της μαθήτριας του Αρσακείου στο ιστολόγιο 2020mag.gr και σε συνδυασμό με την πλημμύρα των καταγγελιών, οι μισοθαμμένες μνήμες μου ξεθάφτηκαν ολοκληρωτικά.

Λέγομαι Χρίστος. Είναι το πραγματικό μου όνομα.

Οκτώβριος 1992. Ετών 15. Στην πλατεία Αμερικής, κάθομαι να κάνω ένα τσιγάρο λίγο πριν πάω στο μάθημα Γαλλικών, στο παράρτημα της Γαλλικής Ακαδημίας στην οδό Τενέδου. Στο διπλανό παγκάκι παρατηρώ κάποιον να με κοιτάει έντονα. Δεν δίνω σημασία. Σηκώνομαι από το παγκάκι, πηγαίνω στο μάθημα και καθώς κοιτάζω πίσω μου, βλέπω να με ακολουθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επισπεύδω το βάδισμα μου και μπαίνω στο κτήριο. Το μάθημα διαρκεί 1ώρα και 45 λεπτά. Αφού έχω τελειώσει το μάθημα, βγαίνω στην Πατησίων για να περπατήσω και να πάρω το λεωφορείο για να επιστρέψω σπίτι μου. Νιώθω κάποιος να με χτυπάει ήπια στην πλάτη. Γυρνάω και ήταν εκείνος από το δίπλα παγκάκι. «Πάμε να κάνουμε ένα τσιγάρο στην πλατεία;» μου λέει. Εγώ απαντώ ένα ξερό «όχι» και φεύγω τρέχοντας.

Δυο μέρες μετά ξαναείχα μάθημα. Καθόμουν πάλι στην πλατεία για το καθιερωμένο μου τσιγάρο. Ξαφνικά, βλέπω τον ίδιο άντρα, όρθιο λίγο μακριά μου. «Με συγχωρείς για προχτές… φέρθηκα σαν μ@@@@@ς. Και καταλαβαίνω ότι σε τρόμαξα και σου ζητώ συγνώμη». Κοίταζα μισοχαμένος-μισοφοβισμένος, αλλά προσπαθούσα να μην δείξω τίποτα. Του είπα ότι πράγματι τρόμαξα. Αφού μου ξαναζήτησε συγνώμη, με ρώτησε αν είμαι Έλληνας αφού το παρουσιαστικό μου δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Του είπα ότι είμαι Έλληνας κι ότι εμφανισιακά έχω μοιάσει στην μητέρα μου που είναι ανοιχτόχρωμη. Εκείνη την στιγμή έπρεπε να φύγω για το μάθημα. Μου ζήτησε ραντεβού… Αρνήθηκα… Είπα… «αν είναι να τύχει, θα συναντηθούμε εδώ», εννοώντας την πλατεία. Με χαιρέτησε ευγενικά κι έφυγε.
Την επόμενη εβδομάδα, πάλι τον είδα στην πλατεία. Με κέρασε ένα τσιγάρο, με ρώτησε τι τάξη πάω. Tου είπα Α' Λυκείου. Μου είπε ότι είναι δύσκολη τάξη. Με ρώτησε τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω. Εγώ, όπως οι περισσότεροι έφηβοι είπα… «ηθοποιός». Πάγωσε. Με ρώτησε αν έχω δει θέατρο, τι έχω δει κ.τ.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο κι αν φανεί παράξενο δεν είχαμε πει τα ονόματα μας. Μάλλον πρέπει να είχα άρνηση… να φοβόμουν… κάτι τέτοιο. Με ρώτησε πως με λένε. Του απάντησα. Ο ίδιος μου συστήθηκε ως «Γιώργος, 28 ετών, φιλόλογος που κάνει μια έρευνα σχετικά με τον θεσμό της χορηγίας στην αρχαία Ελλάδα». Μου πρότεινε να συναντιόμαστε και να κάνουμε έξτρα μαθήματα Αρχαίων αφού ήθελα να δώσω στην Τρίτη Δέσμη τότε. Δεν απάντησα κάτι, απλά γέλασα. Με ρώτησε πότε θα έχω το επόμενο μάθημα για να βρεθούμε και του είπα…

Πράγματι ήταν εκεί. Και, αλήθεια, μου έλεγε χωρία από τον λόγο του Λυσία και κάναμε γραμματική και συντακτική ανάλυση. Μου έλεγε να διαβάζω και να προσπαθώ. Πάντα όταν είχα μάθημα ήταν εκεί. Πάντα φιλικός, πάντα ευγενής. Κάποια στιγμή, μου ζήτησε να του δώσω μια φωτογραφία μου. Του άρεσαν πολύ τα χαρακτηριστικά μου και ήθελε να τα βλέπει. Του είπα εντάξει. Τότε εκείνος μου είπε ότι θέλει να μου γράψει κάτι. Του έδωσα το βιβλίο της Γαλλικής γραμματικής και μου έγραψε ένα ποίημα, που, όπως μου είπε, λεγόταν ''Συνάντηση στο πάρκο'' του Ζαχαρία Παπαντωνίου.

Βέβαια, αργότερα έμαθα ότι το ποίημα στην πραγματικότητα λεγόταν «Γυναίκα στο πάρκο». Εγώ, του έδωσα την φωτογραφία στην οποία δεν θυμάμαι αν έγραψα κάτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς τα τέλη του Νοέμβρη, ήρθε και ήταν πολύ περίεργος. Με κοίταζε περίεργα… σαν να βούρκωνε. Τον ρώτησα τι έχει. Μου απαντά πως μου έχει πει ένα ψέμα. Δεν το λένε Γιώργο αλλά Δ…. Δ.Λ. και έχει μεν σπουδάσει φιλολογία αλλά είναι ηθοποιός. Έχει παίξει και στην τηλεόραση σε τηλεοπτική σειρά με θέμα τις σχέσεις γονέων-παιδιών. Ο λόγος που μου είπε ψέματα; Φοβόταν μήπως, επειδή ήθελα να γίνω ηθοποιός, τον έκανα παρέα μόνο γι' αυτό. Απόρησα… αλλά δεν το θεώρησα κάτι άσχημο. Ο λόγος που μου το είπε τότε, εξήγησε, ήταν γιατί ήθελε να πάω με φίλο ή φίλη μου να τον δω στο θέατρο που θα έπαιζε την επόμενη χρονιά.
Ο καιρός είχε περάσει κι είχε φτάσει ο Δεκέμβριος στα μέσα του. Τα σχολεία και τα φροντιστήρια έκλειναν για την χριστουγεννιάτικη περίοδο κατά την οποία δεν είχαμε κάποια επικοινωνία με τον Δ.Λ.

Την περίοδο αυτή η οικογένειά μου κεραυνοβολείται αφού ο πατέρας διαγιγνώσκεται με καρκίνο στο συκώτι και οι γιατροί, του δίνουν το περισσότερο 4 μήνες ζωής. Ανατρέπεται όλη μας η ζωή ως οικογένεια. Νοσοκομεία, άγχος, θλίψη, κούραση.

Όταν ανοίγουν τα σχολεία και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, συναντιόμαστε τυχαία στην πλατεία. Του λέω ό,τι συμβαίνει. Δείχνει να συμπάσχει μαζί μου. Μου λέει αν θέλω να πάμε μια βόλτα με το αυτοκίνητο του. Αρνούμαι. Μου δίνει το τηλέφωνό του να τον ενημερώνω για τις εξελίξεις. Με ενημερώνει ότι έχει και τηλεφωνητή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλη Γενάρη η κατάσταση του πατέρα μου, βελτιώνεται. Βγαίνει από το νοσοκομείο. Μπαίνουμε σε μια δύσκολη καθημερινότητα μέσα σπίτι. Προσπαθώ να ισορροπήσω στην μαθητική μου ζωή αφού η πτώση της απόδοσης μου είναι ραγδαία.

Κάποιες φορές, λόγω της κατάστασης στο σπίτι, δεν πήγαινα στο μάθημα Γαλλικών οπότε και η επικοινωνία μας ήταν ανύπαρκτη. Τον Φλεβάρη, τον παίρνω τηλέφωνο και του λέω τις δυσκολίες στο σπίτι μου. Μου λέει να έχω κουράγιο, ότι χαίρεται που τον εμπιστεύομαι, ότι είναι πολύ καλό που έχουμε γίνει φίλοι αφού κι εκείνος είχε χάσει τον πατέρα του, γεγονός που του είχε στοιχίσει πολύ. Κλείνουμε ραντεβού στην πλατεία. Λέμε για την καθημερινότητά μας. Μου λέει για τις πρόβες του. Με παρακαλάει αφόρητα να πάω στο θέατρο να τον δω λέγοντας μου ότι θα κάνει καλό στην ψυχολογία μου. Να πάρω και μια φίλη που είχα τότε και να πάμε μαζί. Θα έχει προσκλήσεις για εμάς στο ταμείο. Του λέω ότι θα πάω. Μου πιάνει το χέρι και μου λέει να μην στεναχωριέμαι, ότι φαίνομαι πολύ ευαίσθητος, ότι να σκέφτομαι ότι αν γίνω ηθοποιός θα παίξουμε μαζί το έργο ''Το μακρύ ταξίδι της ημέρας μέσα στην νύχτα''. Εκείνος θα κάνει τον μεγάλο αδερφό κι εγώ τον μικρό. «Αυτοί οι ρόλοι μας ταιριάζουν». Επίσης, μου έλεγε ότι θα γράφω καλά στον κινηματογραφικό φακό. Η συνάντηση τελειώνει εκεί αφού κανονίσαμε την ημερομηνία που θα πάμε στο θέατρο.

Αρχές Μαρτίου του '93 ήταν που πήγαμε στο θέατρο με την τότε φίλη μου. Όταν τέλειωσε η παράσταση και πήγαμε στο καμαρίνι έδειχνε τρομερά χαρούμενος και μας πήγαινε στα γειτονικά καμαρίνια και μας γνώριζε στους συναδέλφους του. Προσφέρθηκε να μας πάει σπίτι μας. Πράγματι, αφήσαμε πρώτα την φίλη μου και μετά εμένα που έμενα λίγο παρακάτω. Στο ραδιόφωνο έπαιζε το τραγούδι του Βοσκόπουλου ''Πριν χαθεί το όνειρο μας''. Στον στίχο που λέει ''άσε με να σ' αγαπάω κι όπου φτάσουμε'' μου λέει ότι αυτόν τον στίχο τον λέει για εμένα. Όταν μου το' πε πάγωσα… αλλά το ξεπέρασα με μια αμηχανία που έγινε εμφανής. Πριν βγω από το αυτοκίνητό του, με ευχαρίστησε θερμά που πήγα, τον αντευχαρίστησα κι εγώ. Με παρακαλά να του κάνω μια χάρη. Τον ρωτάω τι. Μου λέει να τον αφήσω να με αγκαλιάσει. Τον άφησα… Mε έσφιξε πολύ. Χαιρετηθήκαμε και πήγα σπίτι μου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υγεία του πατέρα επιδεινώνεται ραγδαία. Η κατάσταση στο σπίτι γίνεται εξαιρετικά δύσκολη και όλα δείχνουν ότι το τέλος είναι κοντά. Του τηλεφωνώ και του λέω ό,τι συμβαίνει. Μου λέει να βρεθούμε στην πλατεία. Βρισκόμαστε. Κάνει πολύ κρύο. Εγώ είμαι πολύ θλιμμένος. Εκείνος έχει νευρικότητα. Σηκώνεται και κάνει πηδηματάκια για να ζεσταθεί. Μου λέει να πάμε κάπου πιο ζεστά. Του λέω να πάμε σε καφετέρια. Μου αρνείται λέγοντας ότι έχει φασαρία. Θέλει να πάμε κάπου πιο ζεστά και ήσυχα. Του λέω που. Μου λέει να μην φοβάμαι. Απλά, να είμαστε ήσυχοι. Τον ακολουθώ στο αμάξι. Δεν ξέρω που πάμε. Σταματάει σε έναν δρόμο με ελάχιστο φως. Μπαίνουμε κάπου. Καταλαβαίνω ότι είναι ξενοδοχείο (κάποια χρόνια αργότερα κατάλαβα ότι αυτό το ξενοδοχείο ήταν στην Πλατεία Βάθης). Καθώς ανεβαίνουμε τα σκαλιά, βλέπω δύο κατσαρίδες. Αρχίζω να καρδιοχτυπώ. Μπαίνουμε σε ένα δωμάτιο εξαιρετικά παγωμένο. Του λέω «γιατί ήρθαμε εδώ»; Μου λέει να μην φοβάμαι. Μου λέει να βγάλω το μπουφάν μου. Το βγάζω κι αρχίζω να τρέμω. Με αγκαλιάζει και μου λέει να ηρεμήσω. Ξαφνικά, με μια απότομη κίνηση, με πετάει στο κρεβάτι και πέφτει πάνω μου αρχίζοντας να με ακουμπάει παντού και να τρίβεται πάνω μου. Έλεγα «όχι..όχι….». Δεν σταμάταγε… Με όση δύναμη είχα, του ρίχνω μια σπρωξιά και σηκώνομαι όρθιος. Φοράω το μπουφάν μου και του λέω τρέμοντας κι αγκομαχώντας να φύγουμε. Το δέχεται….η συμπεριφορά του άλλαξε άρδην. Το γλυκό ύφος μετατρέπεται σε κενό, με μείγμα θυμού και κακίας. Μπαίνουμε στο αμάξι… είναι αμίλητος. Εγώ να έχω ντροπή και τρέμουλο. Λίγο πριν με αφήσει-δεν θυμάμαι που-με φωνή παγωμένη με έντονο το στοιχείο του θεατρινισμού, μου λέει: «Χρίστο, είσαι ένα λουλούδι, άφησε με να σε κόψω πριν μαραθείς».

Λίγες μέρες μετά, ο πατέρας πεθαίνει. Η ψυχολογική μου κατάσταση, όπως και όλης της οικογένειάς μου, είναι εξαιρετικά άσχημη. Με τον Δ.Λ. μετά από το ξενοδοχείο δεν είχα καμία επικοινωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα Μαΐου είχα τελειώσει το μάθημα που είχα, πρωινή ώρα, και πέρναγα έξω από το σπίτι του λίγο πιο κάτω από την πλατεία κι εκείνη την στιγμή τυχαία έβγαινε έξω. Έδειξε να χαίρεται που με είδε. Του είπα τι είχε συμβεί. Με συλλυπήθηκε διά χειραψίας με κοίταξε με πολλή ευγενικό ύφος - αναντίστοιχο με αυτό του ξενοδοχείου. Μου είπε να βρεθούμε… να μιλήσουμε… να του τα πω αναλυτικά. Τον ευχαρίστησα αλλά του είπα ότι έχω εξετάσεις στο σχολείο και στα Γαλλικά κι ότι η ψυχολογία μου είναι κάκιστη. Εκεί, βούρκωσα λιγάκι. Μου λέει να μην κλαίω και πόσο θέλει να με αγκαλιάσει για να με παρηγορήσει, αλλά είναι δύσκολο εκείνη την στιγμή. Με έβαλε να του υποσχεθώ ότι θα του τηλεφωνήσω όταν νιώσω καλύτερα. Του είπα ότι θα το κάνω κι έφυγα.

Τηλέφωνο τον πήρα αρχές Σεπτέμβρη, που πράγματι ήμουν καλύτερα. Αισθανόμουν πιο δυνατός ψυχολογικά. Συναντηθήκαμε στην πλατεία Βικτωρίας. Ήταν λίγο βαρύς. Με κοίταζε με ένα ύφος αφ' υψηλού.΄Ηταν πολύ φειδωλός στα λόγια του. Του έλεγα πάνω-κάτω πως πέρασα αυτόν τον καιρό κι εκείνος σαν να μην άκουγε ή με διέκοπτε για να μου πει ότι πήγε στην Επίδαυρο, ότι είδε πολύ ωραία παιδιά με ωραία σώματα. Δεν έδωσα σημασία. Πριν αποχαιρετιστούμε, μου ζητάει ως χάρη να βρεθούμε στις 29/9 στην πλατεία. Τον ρώτησα γιατί και μου είπε πως αυτή τη μέρα είναι τα γενέθλιά του. Του είπα πως είναι μια εβδομάδα μετά τα δικά μου. Του είπα ότι θα πάω και έφυγα.

Στις 29 Σεπτεμβρίου πάω στην πλατεία Αμερικής. Είχε σκοτεινιάσει. Άναψα τσιγάρο και περίμενα. Η ώρα πέρναγε. Δεν ερχόταν. Είχε περάσει ένα τέταρτο και σηκώνομαι να φύγω. Όταν αρχίζω να περπατώ, ακούω ένα θόρυβο από την τσουλήθρα που υπήρχε στην πλατεία. Γυρίζω και ήταν εκείνος πάνω στην τσουλήθρα. (Τότε, στην εν λόγω πλατεία υπήρχε και τσουλήθρα και κάποιες κούνιες νομίζω) Αφού κατεβαίνει τον ρωτάω τι έκανε εκεί. Απαντά ότι με κοίταζε. Καθήσαμε στο παγκάκι. Αφού του ευχήθηκα χρόνια πολλά και με ευχαρίστησε, έκανε μια μακρά παύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον ρωτάω αν έχει κάτι κι αρχίζει να μου λέει ότι είναι ερωτευμένος μαζί μου, ότι με σκέφτεται συνέχεια και ότι με θέλει σεξουαλικά. Του απάντησα ότι εγώ δεν νιώθω έτσι κι ότι δεν έχω βρει ακόμη τον εαυτό μου ως προς το σεξ. Εκείνος μου απάντησε ότι κρύβομαι από τον εαυτό μου κι ότι πρέπει να απελευθερωθώ. Του είπα και πάλι όχι. Με ένα ακόμα πιο ψυχρό ύφος, μου απάντησε ότι δεν θα ξανασυναντηθούμε γιατί ο ίδιος δεν μπορεί να λειτουργήσει στο φιλικό πλαίσιο που ήθελα εγώ. Το δέχτηκα. Τότε μου είπε ότι η παράσταση στην οποία θα παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε λίγο καιρό, αποτελούσε όνειρο ζωής για εκείνον και θα ήθελα να πάω να τον δω. Του είπα ότι θα πάω. Μου είπε πριν πάω να τον πάρω τηλέφωνο για να έχει πρόσκληση. Του είπα ότι θα πληρώσω το εισιτήριο.
Πράγματι, μετά από καιρό, πήγα στην παράσταση. Όταν τέλειωσε, στην υπόκλιση, ένιωσα ότι με κοίταζε. Πάω στο καμαρίνι να τον συγχαρώ. Είναι απίστευτα ψυχρός. Με ευχαριστεί βέβαια, με ρωτά πως κυλάει η ζωή μου, αλλά με ύφος σκληρό. Αφού τον συγχαίρω ξανά, τον χαιρετώ για να φύγω και στρίβω την πλάτη, με φωνάζει. Γυρνάω και μου λέει το εξής: «Ό,τι και να κάνεις Χρίστο, η μοίρα σου είναι προδιαγεγραμμένη». Δεν τον ρώτησα τι εννοεί… τίποτα. Είχα παγώσει από την χαιρεκακία με την οποία ξεστόμισε αυτήν την φράση. Έφυγα τρομερά στεναχωρημένος.

Οι μέρες πέρναγαν κι αυτή η φράση με θύμωνε. Παράλληλα, είχα θυμώσει και με τον εαυτό μου για το σκηνικό στο ξενοδοχείο που το είχα αφήσει να φτάσει ως εκεί. Αποφασίζω να του γράψω ένα γράμμα. Δεν θυμάμαι επακριβώς το περιεχόμενο του, αλλά σε γενικές γραμμές έλεγα ότι κανενός η μοίρα δεν είναι προδιαγεγραμμένη, ότι όλα στην ζωή αλλάζουν, ότι πήγε να με εκμεταλλευτεί και κατέληγα με την σκληρή φράση -που απ' ό,τι φαίνεται με τις τρέχουσες καταγγελίες, επαληθεύεται πλήρως- ''Καλό ψωνιστήρι στην πλατεία Αμερικής''.
Τρεις φορές συναντηθήκαμε από τότε τυχαία. Μία, όταν είχα πάει στο Γαλλικό φροντιστήριο να πάρω ένα χαρτί, πέρναγα την Πατησίων και ήταν στην μηχανή. Ένιωσα τα μάτια του βεντούζα πάνω μου. Την δεύτερη, κοντά στην πλατεία Συντάγματος. Ήταν με κάποιον. Με φώναξε δύο φορές. Η καρδιά μου έφτασε στον λαιμό μου από τον φόβο κι έφυγα σχεδόν τρέχοντας. Η τρίτη, αρκετά χρόνια μετά, πέρναγε απέξω από ένα μαγαζί που δούλευα επί της Πατησίων, στο οποίο ερχόταν κι ως πελάτης ο κολλητός του φίλος Κ.Μ. Μπήκε μέσα κι έκανε ότι κοίταγε τα ρούχα, ενώ με την άκρη του ματιού του κοίταγε στο σημείο που ήμουν εγώ… Έφυγε σε ένα λεπτό.

Αφού τέλειωσε η αφήγηση των γεγονότων, θέλω να πω τα εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΝ κατηγορώ τον Δ.Λ. για βιασμό.

Κατηγορώ τον Δ.Λ. για την επιτυχή προσπάθεια χειραγώγησής μου -αποπλάνηση λέγεται αυτό- με άμεσο στόχο την σεξουαλική συνεύρεση του μαζί μου, κάτι που δεν κατάφερε.

Έπαιξε με το νεαρότατο της ηλικίας μου προκειμένου να έχει ίδιον όφελος.
Αξιοποίησε το οικογενειακό μου πρόβλημα προκειμένου να καρπωθεί αυτό που είχε ως στόχο.

Επέδειξε δηλαδή μια ανηθικότητα απίστευτης ισχύος.

Ο τρόπος προσέγγισης του και η πίεση που μου άσκησε με μπλόκαρε από το να ψάξω με ηρεμία τον εαυτό μου και να τον βρω σε ένα καθεστώς αρμονίας.

Όλα αυτά τα γεγονότα με κράτησαν πίσω και λειτούργησαν αθροιστικά στην κατάθλιψη που σαφώς προϋπήρχε αλλά δεν είχε ανιχνευτεί, παίρνει σάρκα και οστά το 1999 και διογκώνεται -συναρτήσει πολλών επιπρόσθετων παραγόντων- το 2004 που καταλήγω σε μια εξόχως σοβαρή απόπειρα αυτοκτονίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξέρω ότι όλα αυτά τα οποία περιέγραψα έχουν παραγραφεί, αλλά η ηθική δικαίωση είναι κάτι που δεν παραγράφεται, ούτε λησμονείται. Τώρα είναι η ώρα.
Δεν είναι τα παραπάνω η δική μου αλήθεια. ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.

Είμαι πρόθυμος να στηρίξω οποιαδήποτε προσπάθεια κι άλλων ανθρώπων να πουν ό,τι τους έχει συμβεί. Να συμβάλλω με τον τρόπο μου σε μια κάθαρση… Σε μια επί της της ουσίας ενηλικίωση. Σε μια απελευθέρωση».

Αρνείται τα πάντα ο Δ. Λιγνάδης

Την ίδια ώρα, ο κατηγορούμενος μέσω του δικηγόρου του αρνείται τα πάντα. Ο Λιγνάδης μέσω του συνηγόρου του έχει διαμηνύσει πως αρνείται την κατηγορία και σήμερα αναμένεται να λάβει αντίγραφο της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί σε βάρος του έτσι ώστε να οργανώσει την άμυνα του έναντι των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο κατηγορητήριο.

Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, πέρασε χθες τη νύχτα στο κελί του στη ΓΑΔΑ μόνος του, ενώ ο μόνος άνθρωπος με τον οποίο μίλησε ήταν ο δικηγόρος του χθες το απόγευμα. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, που επικαλείται ο ΣΚΑΪ, ο Λιγνάδης φαινόταν ήρεμος και δεν ζήτησε κάτι από τους αστυνομικούς. Οπως αναφέρει το κανάλι ήταν συνεργάσιμος, ενώ έχει «συντροφιά» ένα βιβλίο κατά την κράτησή του.

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ