Η σκηνοθέτις Νικόλ Αλεξανδροπούλου για τη σεξουαλική κακοποίηση: Ας είναι αυτή η αρχή για το ελληνικό metoo - iefimerida.gr

Η σκηνοθέτις Νικόλ Αλεξανδροπούλου για τη σεξουαλική κακοποίηση: Ας είναι αυτή η αρχή για το ελληνικό metoo

σεξουαλική παρενόχληση Μάνια Μπίκωφ
Η Μάνια Μπικώφ μιλά στο «Συν Γυναιξί» για τη σεξουαλική παρενόχληση που είχε δεχτεί σε νεαρή ηλικία
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την ελπίδα να είναι η καταγγελία για τη σεξουαλική κακοποίηση που αποκάλυψε ότι υπέστη η Σοφία Μπεκατώρου, αλλά και άλλες επώνυμες, η αρχή για να βρουν κι άλλες γυναίκες τη δύναμη να μιλήσουν δημόσια στην Ελλάδα, εξέφρασε σε ανάρτησή της η Νικόλ Αλεξανδροπούλου, σκηνοθέτις και παραγωγός της εκπομπής «Συν Γυναιξί» η οποία προβάλλεται από την ΕΡΤ2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ανάρτησή της η Νικόλ Αλεξανδροπούλου τονίζει ότι στην εκπομπή της επόμενης Κυριακής την οποία παρουσιάζει ο ηθοποιός Γιώργος Πυρπασόπουλος, μιλά η πρώην διεθνής πολίστρια, Μάνια Μπικώφ για την σεξουαλική παρενόχληση που είχε δεχτεί σε νεαρή ηλικία κατά την διάρκεια ιατρικής εξέτασης.

Υπενθυμίζεται ότι η Μάνια Μπικώφ με ανάρτησή της με αφορμή τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου, περιέγραψε μία τραυματική εμπειρία από την περίοδο που ήταν αθλήτρια.

Η ανάρτηση της Μάνιας Μπικώφ

«Η Σοφία Μπεκατώρου μια σπουδαία αθλήτρια και γυναίκα μέσα από αυτήν την εξομολόγηση της ξεκλείδωσε πολλά κουτάκια μνήμης. Περίμενα σήμερα να υπάρχει υποστήριξη από τον χώρο. Δεν την είδα. Εγώ λοιπόν Σοφία,, με αφορμή την δική σου ιστορία θα πω μια ακόμη.. 28-30 χρόνια πριν, όταν ήμουν εν ενεργεία αθλήτρια της υδατοσφαίρισης εμφανίστηκε ένας τραυματισμός στον ώμο. Ήμασταν σε προετοιμασία με την εθνική ομάδα ο πόνος επέμενε, με έστειλαν στον γιατρό. Δεν ήμουν μόνη, ήταν ακόμη 1-2 συναθλητριες με παρόμοια θέματα. Στις 3-4 επισκέψεις στον "γιατρό" αυτό, στην εξέταση και στις ενέσεις ενζύμων που μου έκανε για να βγάζω την προπόνηση ΠΑΝΤΑ μου ζητούσε να κατεβάσω το μαγιό μου. Ο τραυματισμός μου ήταν στο δεξί ώμο. Την πρώτη φορά το έκανα, με αιφνιδίασε, δεν ήξερα γιατί το ζήτησε. Όταν βγήκα ρώτησα τις άλλες, μου είπαν ότι κ σε αυτές κάτι ανάλογο είχε ζητήσει. Δε μίλησα σε κάποιον άλλον. Στην επόμενη επίσκεψη το ίδιο. Τον κοίταξα κατάματα και τον ρώτησα γιατί; Αφού τον ώμο μου θα δείτε.. Μου απάντησε με υφακι "γιατί, ντρέπεσαι;" Ήταν ο τοπ γιατρός, με έστειλε η ομάδα, φοβομουν αν μιλούσα θα έχανα τη θέση μου στην ομάδα.. Πήγα ακόμη 2 φορές, αρνήθηκα να κ ξανακατεβάσω το μαγιό μου. Στη συνέχεια δεν ξαναπήγα ΠΟΤΕ, ανέλαβε το σωματείο μου κ με έστειλε σε άλλους γιατρούς. Ο συγκεκριμένος δεν με άγγιξε στο στήθος, την έβρισκε όμως να μας βλέπει. Τότε φοβομουν. Έπειτα απλά το διέγραψα από τη μνήμη μου.Με αφορμή τα λόγια σου Σοφία, σήμερα το ξέθαψα από τη μνήμη μου. Ήμουν μια αθλήτρια που ζούσα μόνη μου στην Αθήνα κ αγωνιζόμουν για το όνειρο μου. Άλλες εποχές τότε. Τώρα αν κάτι ανάλογο συνέβαινε στα παιδιά μου, θα γινόμουν αγρίμι. Με αφορμή τα λόγια σου Σοφία, θα τους μιλήσω ξανά για την βία, ειδικά για την σεξουαλικη.. Σ ευχαριστώ λοιπόν και σου βγάζω το καπελο», ανάφερε στην ανάρτησή της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νικόλ Αλεξανδροπούλου: Ας είναι αυτή η αρχή για το ελληνικό metoo

Στην ανάρτησή της πάντως η σκηνοθέτρια και παραγωγός της εκπομπής «Συν γυναιξί» σημειώνει με αφορμή την αποκάλυψη της Σοφίας Μπεκατώρου ότι σκοπός του προγράμματος είναι «να ανοίξουμε το διάλογο γύρω από το φαινόμενο, να το τοποθετήσουμε ψηλά στην ατζέντα, να δώσουμε βήμα στις γυναίκες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, αλλά και να εμπνεύσουμε κι άλλες γυναίκες να μιλήσουν ανοιχτά γι’ αυτό».

Γράφει συγκεκριμένα η Νικόλ Αλεξανδροπούλου:

Η Σοφία Μπεκατώρου έσπασε τη σιωπή και έγινε η πρώτη αθλήτρια στην Ελλάδα που μιλά δημόσια για την σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη από αθλητικό παράγοντα. Η Σοφία είναι αξιοθαύμαστη για τη δύναμη που είχε να καταγγείλει το περιστατικό που βίωσε ως νεαρή αθλήτρια. Δυστυχώς όμως η Σοφία δεν είναι η μόνη. Σε διάφορους καλλιτεχνικούς, εκπαιδευτικούς, αθλητικούς, εργασιακούς χώρους, -κι όχι μόνο- όπου υπάρχουν σχέσεις εξουσίας παρουσιάζονται φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης, κακοποίησης και βιασμών.
Ως σκηνοθέτρια και παραγωγός της σειράς «Συν Γυναιξί» στην ΕΡΤ2 ένα από τα θέματα στα οποία στεκόμαστε ιδιαίτερα αφορά την απουσία του κινήματος #metoo στην Ελλάδα. Σκοπός μας είναι να ανοίξουμε το διάλογο γύρω από το φαινόμενο, να το τοποθετήσουμε ψηλά στην ατζέντα, να δώσουμε βήμα στις γυναίκες να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, αλλά και να εμπνεύσουμε κι άλλες γυναίκες να μιλήσουν ανοιχτά γι’ αυτό. Κατα διαστήματα έχω δεχτεί την ερώτηση γιατί είναι απαραίτητη μία σειρά με γυναίκες στη δημόσια τηλεόραση, αυτή είναι μία από τις πολλές απαντήσεις που μπορώ να δώσω.

Σε ένα από τα πρώτα επεισόδια, η Τόνια Σωτηροπούλου μίλησε δημόσια για τη σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκε στην αρχή της καριέρας της από γνωστό ηθοποιό. Κάποιοι στάθηκαν στο γιατί δεν τον κατονομάζει ή στο γιατί άργησε να το πει. Όπως ακριβώς και στην περίπτωση της Σοφίας Μπεκατώρου, ενοχοποιώντας ουσιαστικά τα ίδια τα θύματα με τη λογική του victim blaming. Και μόνο το γεγονός ότι υπάρχουν αυτά τα ερωτήματα και η δυσπιστία του κόσμου, εξηγεί τη δυσκολία των γυναικών να μιλήσουν. Πέρα από τον ίδιο τον κακοποιητή, οι γυναίκες έχουν να αντιμετωπίσουν την δυσπιστία, την ειρωνεία και την πολλές φορες κοινωνική κατακραυγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι γυναίκες δεν χρειάζονται μόνο στόμα να μιλάνε, χρειάζονται και αυτιά να τις ακούσουν. Οφείλουμε να αναλογιστούμε ως κοινωνία τί δυνατότητες δίνουμε σε αυτές τις γυναίκες να καταγγέλλουν τέτοιου τύπου περιστατικά. Η Τόνια μίλησε. Η Σοφία μίλησε. Η Μάνια μίλησε. Ας γίνει αυτό η αρχή για να βρουν κι άλλες γυναίκες τη δύναμη να μιλήσουν δημόσια στην Ελλάδα. Ας είναι αυτή η αρχή για το ελληνικό #metoo.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ