Σημαντικό χτύπημα της ΑΑΔΕ σε κύκλωμα λαθρεμπορίας με χημικούς διαλύτες

βυτιοφόρο εικόνα αρχείου / Φωτογραφία: Ευρωκίνηση-ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Πέντε βυτία που μετέφεραν χημικούς διαλύτες και δηλώνονται ως πρώτη ύλη για την παραγωγή άλλων εμπορευμάτων, στο πλαίσιο λαθρεμπορίας, εντόπισαν και δέσμευσαν οι τελωνειακοί ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Με αυτόν τον τρόπο ήρθε στο φως ακόμη μία σημαντική υπόθεση. Όπως εξηγούν κύκλοι της ΑΑΔΕ και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι παραλήπτριες εταιρίες, τις περισσότερες φορές δεν έχουν καμία δυνατότητα παραγωγικής δραστηριότητας ή είναι «γραφεία - βιτρίνες». Έτσι, οι οδηγοί των βυτίων καταφέρνουν να εμφανίζουν στους ελέγχους διακίνησης νομότυπα παραστατικά και να ξεπερνούν εύκολα το πρώτο φίλτρο ελέγχου.

Στη συνέχεια, εξηγούν οι ίδιοι κύκλοι, αυτοί οι διαλύτες προωθούνται στο εσωτερικό δίκτυο των… προθύμων, οι οποίοι το τοποθετούν σε δεξαμενές για νόθευση του νόμιμου καυσίμου. Το κέρδος για τα κυκλώματα λαθρεμπορίου είναι πολύ σημαντικό, αφού οι διαλύτες προστίθενται στο νόμιμο προϊόν χωρίς την επιβάρυνση του ΕΦΚ. Ενδεικτικά, το κέρδος, που μοιράζεται το κύκλωμα, προσεγγίζει για κάθε 1.000 λίτρα διαλύτη τα 1.200 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι, από κάθε φορτίο είκοσι 3.000 λίτρων, το κέρδος είναι περίπου 27.000 ευρώ.

Πώς λειτουργεί ο ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ

Ο ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ αναπτύσσει σταδιακά δύο δίκτυα. Το ένα αφορά τη συλλογή και διαχείριση των πληροφοριών και το άλλο την επιχειρησιακή δράση για τον έλεγχο στο πεδίο (κατάσχεση, φύλαξη, εργαστηριακές αναλύσεις, έκδοση καταλογιστικών πράξεων και υποστήριξη στα δικαστήρια). Μόνο στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, οι ελεγκτές της Αρχής, χρησιμοποιώντας το δίκτυο πληροφοριών, κατάφεραν να αιφνιδιάσουν τα κυκλώματα λαθρεμπορίας τρεις φορές, εντοπίζοντας πέντε βυτία με χημικούς διαλύτες, συνολικής ποσότητας 135.000 λίτρων.

Η νέα στρατηγική, που εφαρμόζει ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι η πρόκληση άμεσης ζημιάς στους λαθρεμπόρους , με την αυτόματη δέσμευση και κατάσχεση των μέσων μεταφοράς. Τα πέντε βυτιοφόρα δεσμεύτηκαν και κατασχέθηκαν εντός της ίδιας ημέρας, προκαλώντας σημαντική οικονομική φθορά στο δίκτυο λαθρεμπορίας. Ενδεικτικά, ένα μεταχειρισμένο βυτιοφόρο κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ, άρα η ζημιά που προκλήθηκε στο δίκτυο από τα μέσα μεταφοράς ξεπερνά τα 350.000 ευρώ, από το κόστος εμπορεύματος περίπου 54.000 ευρώ και από την απώλεια κερδών περίπου 162.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πηγές της ΑΑΔΕ, η πρώτη κατάσχεση θεωρήθηκε τυχαία από τα κυκλώματα, ενώ η δεύτερη δημιούργησε προβληματισμό και τα ανάγκασε να σταματήσουν για λίγες ημέρες τις αποστολές διαλυτών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ λαθρεμπόριο ΑΑΔΕ λαθρεμπορία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ