Σχολικά λεωφορεία - Πρεζεράκου: «Έχουμε καλύψει ήδη το 93% των δρομολογίων και συνεχίζουμε» - iefimerida.gr

Σχολικά λεωφορεία - Πρεζεράκου: «Έχουμε καλύψει ήδη το 93% των δρομολογίων και συνεχίζουμε»

Σχολικός τροχονόμος
Σχολικός τροχονόμος
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μείζον θέμα έχει ανακύψει με τις μετακινήσεις των μαθητών με τα σχολικά λεωφορεία, καθώς ακόμη δεν έχει δοθεί λύση για το σύνολο των σχολείων.

«Η πραγματικότητα στις μεταφορές μαθητών απαιτεί άμεση προσαρμογή. Οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί, τα κόστη έχουν αυξηθεί, ενώ το θεσμικό πλαίσιο παραμένει στάσιμο», δήλωσε στο ΑΠΕ η Έρρικα Πρεζεράκου, εντεταλμένη σύμβουλος Παιδείας της Περιφέρειας Αττικής, σκιαγραφώντας μια κατάσταση που απαιτεί επείγουσες παρεμβάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κυρία Πρεζεράκου υπογράμμισε τη δραματική αύξηση της ζήτησης, εξηγώντας πως από 564 ημερήσια δρομολόγια το 2015, ο αριθμός εκτινάχθηκε στα 1.000 το 2022 και φέτος αγγίζει τα 2.000. Ο αριθμός αυτός είναι ενδεικτικός της πίεσης που δέχεται το σύστημα, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο ΟΑΣΑ διαχειρίζεται συνολικά 1.270 δρομολόγια για το σύνολο των 66 δήμων της Αττικής.

Το πρόβλημα των «άγονων γραμμών»

Σε αυτό το πλαίσιο, η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με το Υπουργείο Εσωτερικών και τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, με στόχο την εξεύρεση μιας λειτουργικής και βιώσιμης λύσης που θα διασφαλίζει τη συνέπεια, τη διαφάνεια και, πάνω απ' όλα, την ασφάλεια των παιδιών. Μέχρι την απαραίτητη αναθεώρηση του ισχύοντος πλαισίου, η ίδια προκρίνει την υιοθέτηση ενός προσωρινού μοντέλου, παρόμοιο με αυτό που εφαρμόζεται σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές.

Η πρόταση περιλαμβάνει τη δυνατότητα της Περιφέρειας να διαπραγματεύεται απευθείας με ιδιώτες οδηγούς ή ακόμα και γονείς για την κάλυψη των λεγόμενων «άγονων γραμμών», παρέχοντας οικονομική επιδότηση για τη μεταφορά των μαθητών. «Δεν μπορούμε να αφήσουμε κενά σε ένα τόσο κρίσιμο κοινωνικό έργο. Οι μαθητές πρέπει να φτάνουν καθημερινά στα σχολεία τους με ασφάλεια και αξιοπρέπεια. Αυτό είναι ευθύνη όλων μας», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Πρεζεράκου.

Υπενθυμίζεται ότι η ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών των δημόσιων σχολείων μεταβιβάστηκε από τους Δήμους στις Περιφέρειες το 2013, μέσω Κοινής Υπουργικής Απόφασης που όριζε τα εργαλεία υλοποίησης, όπως οι διαγωνισμοί και τα επιδόματα. Έκτοτε, σύμφωνα με την Περιφέρεια, οι ανάγκες της υπηρεσίας μεταβάλλονται συνεχώς εξαιτίας ενός συνόλου κοινωνικών, γεωγραφικών και οικονομικών παραγόντων. Στους κυριότερους συγκαταλέγονται η ετήσια αύξηση κατά 6% του μαθητικού πληθυσμού στα ειδικά σχολεία, η δημογραφική αύξηση κατά 16,5% στην Ανατολική Αττική και η προσθήκη νέων εκπαιδευτικών δομών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα των άγονων δρομολογίων επιδεινώνεται από την πανευρωπαϊκή έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, την επέκταση της τουριστικής σεζόν που απορροφά οχήματα και προσωπικό, τις μη ελκυστικές αποζημιώσεις για διαδρομές μικρών αποστάσεων, καθώς και τη θερινή παύση λειτουργίας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., του φορέα που γνωματεύει για τις εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.

Οι λόγοι που «κολλάει» η υλοποίηση του έργου στο 100%

Η Έρρικα Πρεζεράκου επισήμανε ότι φέτος προστέθηκαν δύο επιπλέον αρνητικοί παράγοντες: ο αυξανόμενος «ανταγωνισμός» από ιδιωτικά σχολεία που πλέον συνεργάζονται με εταιρείες τουριστικών λεωφορείων και η μη συμμετοχή των ΚΤΕΛ Αττικής στον διαγωνισμό για την περίοδο 2025-2028.

«Ο τετραπλασιασμός των δρομολογίων διαμορφώνει μια νέα συνθήκη, καταδεικνύοντας την ανάγκη αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου», παρατηρεί η εντεταλμένη σύμβουλος. Πρόσθεσε, επίσης: «Ως Περιφερειακή Αρχή, από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων μας, συνειδητοποιήσαμε το μέγεθος και τη σημασία αυτής της Υπηρεσίας. Μιλήσαμε με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, με αναδόχους μεταφορείς, με αντιδημάρχους Παιδείας και με όλες τις Διευθύνσεις Παιδείας των Περιφερειών της χώρας. Καταγράψαμε όλα τα ζητήματα που ανέκυπταν κατά την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου. Με ενσυναίσθηση, σεβασμό και διορατικότητα σχεδιάσαμε το μέλλον της Υπηρεσίας για να μεταφέρουμε τη γνώση, κυριολεκτικά και συμβολικά, από το σπίτι στο σχολείο και πάλι πίσω. Και καταθέσαμε τεκμηριωμένες προτάσεις και λύσεις προς τα συναρμόδια Υπουργεία».

Κλείνοντας, η κυρία Πρεζεράκου εξέφρασε την αισιοδοξία της για την πορεία των διαπραγματεύσεων, αναφέροντας: «Σήμερα έχουμε ήδη καλύψει το 93% των δρομολογίων και συνεχίζουμε κάθε εβδομάδα τις διαπραγματεύσεις. Με επιμονή και συνέπεια μέχρι να εξασφαλίσουμε ότι το ταξίδι της γνώσης για τα παιδιάς μας ξεκινά κάθε πρωί με ασφάλεια, φροντίδα και καλοσύνη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ