Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τους «Σφήκες» της Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο -Τη στήριξε δημόσια ο Μπισμπίκης - iefimerida.gr

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τους «Σφήκες» της Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο -Τη στήριξε δημόσια ο Μπισμπίκης

H Λένα Κιτσοπούλου
H Λένα Κιτσοπούλου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι αντιδράσεις για τη σκηνοθετική εκδοχή της Λένας Κιτσοπούλου της αρχαίας κωμωδίας «Σφήκες», η οποία ανέβηκε στην Επίδαυρο στις 14 και 15 Ιουλίου.

Η προσαρμογή του έργου από τη γνωστή σκηνοθέτιδα σόκαρε πολλούς θεατές, ενώ μεγάλη μερίδα του κόσμου αποχώρησε νωρίς από το θέατρο, κατά τη διάρκεια της παράστασης. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που γιούχαραν την ηθοποιό και σκηνοθέτιδα αλλά και τον υπόλοιπο θίασο, ενώ κάποιοι θέλησαν να τους υποστηρίξουν ξεσπώντας σε θερμά χειροκροτήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Twitter έγινε «πεδίο μάχης», κάποιοι υπερασπίστηκαν το καλλιτεχνικό όραμα της Λένας Κιτσοπούλου, αλλά πολλοί περισσότεροι κατακεραύνωσαν τη θεατρική παράσταση. Δείτε εδώ τι έγραψε στο iefimerida η κριτικός θεάτρου Ματίνα Καλτάκη.

Από τα λίγα πρόσωπα που αποφάσισαν να στηρίξουν δημόσια τη Λένα Κιτσοπούλου ήταν ο Βασίλης Μπισμπίκης. Συγκεκριμένα, ο ηθοποιός κατέφυγε στον προσωπικό λογαριασμό του στο Instagram, για να δημοσιεύσει δύο κείμενα του κριτικού Σάββα Πατσαλίδη.

Σύμφωνα με αυτά, μια παράσταση από τη στιγμή που παίζεται υποχρεωτικά και αδιαμφισβήτητα θα κριθεί από τον κόσμο. Ωστόσο, άσκησε κριτική στο γεγονός ότι το όνομα της σκηνοθέτιδας μπήκε στο «στόχαστρο» και η επίθεση γίνεται προσωπική.

Αναλυτικά, οι δηλώσεις του Σάββα Πατσαλίδη που αναδημοσίευσε ο Βασίλης Μπισμπίκης:

«Μια παράσταση εφόσον μπαίνει στη δημόσια σφαίρα μοιραία μπαίνει και στο ραντάρ της κριτικής. Καθ’ όλα αναμενόμενο αυτό και επιθυμητό. Εκείνο όμως που θεωρώ άθλιο είναι όταν η κρίση στρέφεται στο ίδιο το πρόσωπο του/της δημιουργού (είτε συγγραφέα είτε σκηνοθέτη, ηθοποιού κ.λπ). Η προσωπική επίθεση που εξαπέλυσαν όλοι οι «ενοχλημένοι», οι «θιγμένοι» και «αγανακτισμένοι» ζητώντας λίγο έως πολύ την κεφαλή της Κιτσοπούλου επί πίνακι (και των ηθοποιών, αν είναι δυνατόν!!), ήταν ό,τι πιο βρωμερό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το ξαναλέω: Δικαίωμα του καθενός να μην αρέσει η δουλειά της όποιας Κιτσοπούλου (ή η απόδοση των ηθοποιών). Δικαίωμα του καθενός να τη θεωρεί αυτή ή και τους συνεργάτες της μέτριους ή κατώτερους των προσδοκιών του και δεν ξέρω τι άλλο. Για θέατρο μιλάμε. Δεν είναι ποτέ μονόδρομος. Οι εκτιμήσεις είναι όπως ένα καρδιογράφημα. Πάνω-κάτω. Σχετικοί και άσχετοι μαζί. Ο καθένας με τα γούστα του, τα στάνταρ του, τις αγκυλώσεις του, την παιδεία ή την έλλειψη παιδείας του, και φυσικά τις κωλοτούμπες του (χθες υπέρ του τάδε, σήμερα κατά, αύριο, ε, ό,τι ήθελε προκύψει!). Τουλάχιστον αυτό το δικαίωμα, να έχεις άποψη και να την εκφέρεις χωρίς τον κίνδυνο τιμωρίας και εξοστρακισμού είναι η ευλογία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Δεν είναι όμως δικαίωμα κανενός να προσβάλει την προσωπικότητα του άλλου. Είναι αισχρό, ανέντιμο και πέραν από κάθε έννοια δημοκρατίας και λογικής. Αυτό δεν είναι κριτική. Είναι κανιβαλισμός. Έλεος, κυρίες και κύριοι! Έτσι δεν χτίζεται ο ευεργετικός διάλογος».

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι επικρίσεις κατά της Λένας Κιτσοπούλου στα social media.

Δείτε μερικές ενδεικτικές αναρτήσεις:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ