fbpx Σαρηγιάννης: Πώς θα περιοριστεί ο κορωνοϊός στα λεωφορεία | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΠΘ

Σαρηγιάννης: Πώς θα περιοριστεί ο κορωνοϊός στα λεωφορεία

κορωνοϊός επιβάτες με μάσκα σε λεωφορείο
27|10|2020 | 13:46
Επιβάτες με μάσκα σε λεωφορείο © ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI/ΑΡΧΕΙΟΥ

Στη σημασία της τήρησης των μέτρων που έχουν ήδη αποφασιστεί για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού αναφέρθηκε ξανά σήμερα ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Heracles, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Σύμφωνα με τον κ. Σαρηγιάννη που μίλησε στον Real FΜ, αν εφαρμοστούν από όλους τα μέτρα, όπως η χρήση μάσκας, η τήρηση των αποστάσεων και η σωστή υγιεινή των χεριών (σ.σ.: καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά ο καθηγητής, το 50% της διασποράς του κορωνοϊού οφείλεται στην επαφή των χεριών με μολυσμένες επιφάνειες), τότε μπορεί να περιοριστεί ο ημερήσιος αριθμός κρουσμάτων στα 450-460 έως τα Χριστούγεννα.

Αντίθετα, προειδοποίησε ο ίδιος, αν συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό, το κακό σενάριο για 2.000 ημερήσια κρούσματα έως τα τέλη Νοεμβρίου θα αποτελεί πραγματικότητα και η επιστροφή σε μειωμένο αριθμό θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και θα απαιτεί περισσότερο χρόνο.

Ο κ. Σαρηγιάννης αναφέρθηκε επίσης στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τη διασπορά του κορωνοϊού η ατμοσφαιρική ρύπανση προτείνοντας μείωση της χρήσης των ΙΧ και αποφυγή της καύσης ξύλων για θέρμανση στις πόλεις. Εξήγησε ποια τζάκια είναι πιο ρυπογόνα και πρότεινε στην κυβέρνηση να διευρύνει τον αριθμό των νοικοκυριών ώστε να αποφευχθεί η χρήση ξύλου από πολίτες οι οποίοι θα υποχρεωθούν να καταφύγουν σε αυτή τη λύση λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη απολύμανσης του αέρα σε εσωτερικούς χώρους όπως σε γηροκομεία, νοσοκομεία, σχολεία, αλλά και σε μέσα μεταφοράς, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα λεωφορεία -περιλαμβανομένων και όσων δεν έχουν ανοιγόμενα παράθυρα- της Θεσσαλονίκης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, θα ήταν πολύ εύκολη η χρήση ειδικών συσκευών απολύμανσης οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν κατά 55% έως 70% το πάσης φύσεως ιικό φορτίο -όπως και τον κορωνοϊό- που συγκεντρώνεται στον χώρο. Το κόστος για ολόκληρο τον στόλο των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, είπε ο κ. Σαρηγιάννης, εκτιμάται σε 400.000 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ