fbpx Καταγγελία για το Μάτι: Δεν υπήρξε καμία εναέρια επιτήρηση την ημέρα της τραγωδίας [έγγραφο & εικόνες] | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Καταγγελία για το Μάτι: Δεν υπήρξε καμία εναέρια επιτήρηση την ημέρα της τραγωδίας [έγγραφο & εικόνες]

Eνα πυροσβεστικό αεροσκάφος Καναντέρ πετά πάνω από το Μάτι την επόμενη ημέρα της καταστροφής
02|05|2019 | 12:33
Φωτιά στα Καλάβρυτα / Φωτογραφία: INTIME NEWS/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Μια άκρως σημαντική παράλειψη, που διαδραμάτισε καίριο ρόλο στην τραγωδία με τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, απέκρυψε η Πυροσβεστική από την Εισαγγελία, σύμφωνα με τον Αντιστράτηγο – Υπαρχηγό ΠΣ ε.α. Ανδριανό Γκουρμπάτση.

Στη νέα έκθεση, που δημοσιοποίησε το πρωί της Πέμπτης, ο Ανδριανός Γκουρμπάτσης υποστηρίζει ότι «από την πρώτη στιγμή της δικαστικής έρευνας και στο πλαίσιο της προσπάθειας συσκότισης και απόκρυψης όλης της πραγματικής αλήθειας αλλά και συγκάλυψης των ευθυνών της» η Πυροσβεστική απέκρυψε σκόπιμα από τη δικαστική έρευνα «την πλέον κρίσιμη και καθοριστική για την εξέλιξη και τις συνέπειες των δύο καταστροφικών πυρκαγιών της 23ης Ιουλίου 2018, αρχικά στην Κινέττα και ακολούθως στο Νταού Πεντέλης – Ν. Βουτζά – Μάτι και Κόκκινο Λιμανάκι επιχειρησιακή παράλειψή της».

Καμία εναέρια επιτήρηση, με κατηγορία κινδύνου 4, την ημέρα της τραγωδίας στο Μάτι

Κατά τον κ. Γκουρμπάτση, πρόκειται για ένα στοιχείο που δεν ελήφθη υπόψη από τους Εισαγγελείς καθώς «δεν γίνεται καμία σχετική αναφορά και μνεία» σε αυτό.

Ο δικαστικός πραγματογνώμονας διερεύνησης εγκλημάτων εμπρησμού σημειώνει το εξής:

«Την ημέρα της καταστροφικής πυρκαγιάς (23 Ιουλίου 2018) και πιο συγκεκριμένα πριν την έναρξη εκδήλωσης της πυρκαγιάς στην Κινέττα “Δεν υπήρξε εναέρια επιτήρηση στην Αττική>”. Πιο συγκεκριμένα, στα μέτρα πρόληψης των δασικών πυρκαγιών η Πυροσβεστική, όπως προκύπτει από την κείμενη νομοθεσία περιλαμβάνεται και ο προγραμματισμός από αυτήν οργανωμένης εναέριας επιτήρησης ευαίσθητων δασικών περιοχών της επικράτειας με εναέρια μέσα αεροπυρόσβεσης. Κατά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και στα Σχέδια Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων κάθε έτους υπάρχει ειδική αναφορά στο Κεφάλαιο του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού στην Εναέρια Επιτήρηση.

Ολο το περιεχόμενο του νέου εγγράφου για το Μάτι του Ανδριανού Γκουρμπάτση:

Τι προέβλεπε το Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών

Οπως εξηγεί ο Ανδριανός Γκουρμπάτσης, στην έκθεσή του για την πυρκαγιά στο Μάτι, «στον εναέριο στόλο επιχειρήσεων εναέριας επιτήρησης, πάντα με το ίδιο ως άνω Σχέδιο Αντιμετώπισης Δασικών Πυρκαγιών, προβλέπονται πτητικά κρατικά μέσα και συγκεκριμένα της ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ τα Α/Φ CL-215 και Α/Φ CL-415 (έδρα Α/Δ Ελευσίνας), τα Α/Φ Τ-41 της Σχολής Ικάρων (έδρα Α/Δ Τατοΐου) και τα Α/Φ Chessna του ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (έδρα Α/Δ Τατοΐου)».

Επιπλέον, όπως τονίζει, στο εν λόγω σχέδιο οριζόταν ότι «οι επιχειρήσεις της εναέριας επιτήρησης οργανώνονται κάθε χρόνο από την 1η Ιουνίου έως την 31η Οκτωβρίου κατόπιν προγραμματισμού και εντολής του ΕΣΚΕ».

Δεκάδες καμμένα αυτοκίνητα την επόμενη μέρα της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι
Η επόμενη μέρα της φωτιάς στο Μάτι / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Στο ίδιο σχέδιο, όπως επισημαίνει ο κ. Γκουρμπάτσης, τονίζεται ότι «οι εναέριες περιπολίες επιτήρησης οργανώνονται με σκοπό: α) Τον έγκαιρο εντοπισμό πυρκαγιάς, β) Την έγκαιρη και ασφαλή ενημέρωση των πυροσβεστικών δυνάμεων, γ) Την έγκαιρη κινητοποίηση των πυροσβεστικών δυνάμεων και δ) Την ασφαλή καθοδήγησή τους στο χώρο του συμβάντος».

Το κρίσιμο κεφάλαιο για τις «Ετοιμότητες Α/Φ – Ε/Π Αεροπυρόσβεσης»

Ο Ανδριανός Γκουρμπάτσης στη συνέχεια υπογραμμίζει ότι «σύμφωνα με το Παράρτημα <<Β>> στη Διαταγή του ΓΕΑ υπ΄ αριθ. Φ.295/ΕΠ.1554 / Σ.211, με τίτλο: <<ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΕΣ Α/Φ – Ε/Π ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ>> και ημερομηνία, από 23 Απριλίου 2018 ΓΕΑ/ΚΛΑΔΟΣ Α΄- Δ/ΝΣΗ Α1 – ΤΜΗΜΑ 2, και ειδικότερα την παράγραφο 2 (β), ότι για τους σκοπούς εναέριας επιτήρησης διατίθεται <<Ένα (1) Α/Φ Τ-41D και ένα (1) A/Φ PZL-M18 B/S (διθέσιο σε ετοιμότητα τριών (3) ωρών από Π.Φ. (πρώτο φως) έως Τ.Φ. (τελευταίο φως) κατά την Αντιπυρική Περίοδο, για σκοπούς εναέριας επιτήρησης δασικών περιοχών, στην περιοχή Αττικής>>».

Απόσπασμα από το Σχέδιο Αντιμετώπισης ΔΑσικών Πυρκαγιών που αναφέρεται στην ετοιμότητα των αεροσκαφών
Το σημείο που αναφέρεται στην ετοιμότητα αεροσκαφών / Φωτογραφία: ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΓΚΟΥΡΜΠΑΤΣΗΣ

Ο πραγματογνώμονας αναφέρει ότι από τα παραπάνω «καθίσταται σαφές πόσο σημαντικό και καθοριστικό ρόλο - πάντα σε επιχειρησιακό επίπεδο και μάλιστα σε επίπεδο πρόληψης πυρκαγιών - παίζει η οργάνωση εναέριας επιτήρησης (περιπολιών) με εναέρια μέσα και ειδικότερα με εναέρια μέσα αεροπυρόσβεσης, δηλαδή με εκείνα τα κρατικά πτητικά μέσα, τα οποία σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό μπορούν να κάνουν ταυτόχρονα και αεροπυρόσβεση στην άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση μιας δασικής πυρκαγιάς».

Καταλήγοντας, σημειώνει, ότι η Πυροσβεστική και ειδικότερα το ΕΣΚΕ από την προηγούμενη ημέρα της φωτιάς στο Μάτι γνώριζαν ότι βάσει των καιρικών συνθηκών υπήρχε πολύ υψηλός κίνδυνος δασικής πυρκαγιάς, Κατηγορίας Κινδύνου 4.

Παρά ταύτα, όπως λέει, δεν δόθηκε εντολή να «σηκωθούν» αεροσκάφη για να επιτηρήσουν την περιοχή στο Μάτι και την Κινέττα όπου λίγη ώρα αργότερα ξέσπασε η φονική πυρκαγιά.

ΣΧΟΛΙΑ