Πτώση Antonov: Τα τελευταία λόγια του πιλότου πριν τη συντριβή -Τα δέκα καθοριστικά λεπτά πριν την τραγωδία - iefimerida.gr

Πτώση Antonov: Τα τελευταία λόγια του πιλότου πριν τη συντριβή -Τα δέκα καθοριστικά λεπτά πριν την τραγωδία

Η πορεία που ακολούθησε το Antonov εντός του ελληνικού FIR έως τη συντριβή του
Η πορεία που ακολούθησε το Antonov εντός του ελληνικού FIR έως τη συντριβή του
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στο φως ήρθε η επικοινωνία που είχε ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους Antonov, το οποίο το βράδυ του Σαββάτου συνετρίβη έξω από την Καβάλα, μέσα σε 10 λεπτά από τη στιγμή που ο πιλότος ανέφερε το πρόβλημα.

Το αεροσκάφος μπήκε στο ελληνικό FIR λίγο μετά τις 10 βράδυ, περίπου μισή ώρα αργότερα ενημέρωσε πως έχει πρόβλημα με τον κινητήρα και τελικά 13 λεπτά πριν από τις 23:00 συνετρίβη έξω από την Καβάλα, παρασύροντας στο θάνατο το 8μελές πλήρωμά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ελληνικές αρχές τέθηκαν σε συναγερμό εξαιτίας του 11,5 τόνων επικίνδυνου φορτίου (πυρομαχικά) που έγινε γνωστό πως το αεροσκάφος μετέφερε από τη Σερβία στο Μπαγκλαντές.

Τα τελευταία λόγια του πιλότου του Antonov πριν από τη συντριβή

Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star αποκάλυψε τον δραματικό διάλογο του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον Πύργο Ελέγχου.

  • Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω
  • Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;
  • Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.
  • Πιλότος Antonov: Ενημέρωσέ μας
  • Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο

Η πορεία που ακολούθησε το μοιραίο αεροσκάφος

Στο flightradar24.com καταγράφηκε η πορεία του αεροσκάφους Antonov, το οποίο, μετά από φωτιά που ξέσπασε στον δεξιό κινητήρα, συνετρίβη έξω από την Καβάλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οπως έχει καταγραφεί, το αεροσκάφος με 8 μέλη πληρώματος κάνει στροφή 180 μοιρών ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα κοντά στο όρος Αθως, με κατεύθυνση προς τη Χρυσούπολη.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης.

Τελικά, το αεροσκάφος δεν έφτασε έως το αεροδρόμιο και το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο ένα χιλιόμετρο περίπου από τον οικισμό Παλαιοχωρίου Καβάλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το χρονικό της αεροπορικής τραγωδίας

Η ΥΠΑ έδωσε χθες στη δημοσιότητα τα στοιχεία της πτήσης του αεροσκάφους Antonov, που έπεσε τα βράδυ του Σαββάτου έξω από την Καβάλα.

Τα δέκα καθοριστικά λεπτά

Το αεροσκάφος, από τη στιγμή που ο πιλότος ανέφερε στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών-Μακεδονίας πως αντιμετωπίζει πρόβλημα, χάθηκε από τα ραντάρ και προσέκρουσε φλεγόμενο στο έδαφος σε μόλις 10 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα.
  • Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
  • Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.
  • Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. 
  • Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα, κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Η ενημέρωση του Πυροσβεστικού Σώματος:

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγό Γιάννη Αρτοποιό, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε το Σάββατο το αεροσκάφος Antonov.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως έγινε γνωστό χθες, Κυριακή, έχει επίσης εντοπιστεί ένα αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους. Πρόκειται για ένα σημαντικό στοιχείο, το οποίο, εάν επιβεβαιωθεί, θα δώσει σημαντικές απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.

Υπενθυμίζεται ότι το iefimerida.gr χθες, Κυριακή, δημοσίευσε εικόνες από την επιχείρηση που βρίσκεται σε εξέλιξη για απομάκρυνση των βλημάτων που βρίσκονται κοντά στα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους.

Το αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του Antonov

This image has an empty alt attribute; its file name is mayro-koyti.jpg
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεχίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας η έρευνα για τον εντοπισμό των βλημάτων

Μετά το «πράσινο φως» που άναψε ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής-Βιολογικής-Χημικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ, το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) βρίσκεται στο σημείο της τραγωδίας -και κατά τη διάρκεια της νύχτας- και ερευνά τα βλήματα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επιτόπου εξουδετέρωση, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ