Από σήμερα οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αίτηση μεταδημότευσης ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας gov.gr.
Όπως ανακοινώθηκε από τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, η νέα ψηφιακή υπηρεσία αφορά αιτήσεις μεταδημότευσης λόγω διετούς κατοικίας ή απόκτησης αρχικής δημοτικότητας. Καλύπτει τόσο ατομικές περιπτώσεις όσο και ειδικές, όπως κοινές αιτήσεις από συζύγους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης, καθώς και μεταδημοτεύσεις ανήλικων παιδιών μαζί με τους γονείς τους.
Η διαδικασία απλοποιείται σημαντικά και διευκολύνει τους πολίτες στην πρόσβαση σε μια βασική διοικητική πράξη χωρίς επίσκεψη στις υπηρεσίες.
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι πολίτες στο gov.gr
Ειδικότερα, η αίτηση υποβάλλεται στο gov.gr, στην ενότητα «Οικογένεια» και στην υποενότητα «Οικογενειακή κατάσταση» ως εξής:
Οι πολίτες εισέρχονται στην υπηρεσία με κωδικούς TaxisNet και τη χρήση κωδικού μιας χρήσης (OTP), ο οποίος αποστέλλεται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου του πολίτη στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ - emep.gov.gr).
Κατά την αίτηση, αντλούνται αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία από το Μητρώο Πολιτών, το Φορολογικό Μητρώο και το ΕΜΕπ.
Στη συνέχεια, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία μεταδημότευσης, αναρτούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και η αίτηση διαβιβάζεται αυτόματα στον αρμόδιο δήμο μέσω του Μητρώου Πολιτών για έλεγχο και διεκπεραίωση.
Τόσο η αίτηση όσο και η απάντηση του δήμου αναρτώνται στην προσωπική Θυρίδα Πολίτη, στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Όλα τα έγγραφα φέρουν προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και διαθέτουν μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, και μπορούν να αποσταλούν ηλεκτρονικά ή να κατατεθεί εκτυπωμένο αντίγραφό τους.
Επισημαίνεται ότι η υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο υπουργείων και εντάσσεται στο έργο «Σχεδιασμός, Υλοποίηση, θέση και υποστήριξη της Παραγωγικής Λειτουργίας της Ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων (CRM)», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
ΑΠΕ-ΜΠΕ