Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» -Επιθεώρηση Γεωργιάδη σε σούπερ μάρκετ - iefimerida.gr

Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» -Επιθεώρηση Γεωργιάδη σε σούπερ μάρκετ

Επιθεώρηση Γεωργιάδη στα σούπερ μάρκετ
Επιθεώρηση Γεωργιάδη στα σούπερ μάρκετ / Φωτογραφία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Από σήμερα Τετάρτη ξεκινά να εφαρμόζεται το «καλάθι του νοικοκυριού» σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε προχθές ο υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης.

Στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Επιθεώρηση» σε εννέα αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Ο κ. Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ, επισκέπτονται σήμερα, πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού», εννέα καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αττική.

«Το εγχείρημα αυτό είναι μια πρωτοβουλία δική μας, δεν έχει γίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη, είναι μια ιδέα που γεννήθηκε στο δικό μου το γραφείο, έχουμε δουλέψει για να εφαρμοστεί. Βλέπετε τις τιμές φαίνεται ότι είναι πολύ καλύτερες στο καλάθι από ότι έξω από αυτό κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις επόμενες εβδομάδες» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σε αυτοψία που έκανε για την πρεμιέρα της εφαρμογής του μέτρου «Καλάθι του Νοικοκυριού».

Ο κ. Γεωργιάδης αφού αρχικά επισήμανε επισήμανε ότι εδώ θα δουλέψει ο ανταγωνισμός στη συνέχεια ανέφερε ότι «σκοπός του καλαθιού είναι να μην ξεχειλώσουν πολύ τα προϊόντα και εξήγησε το γιατί λέγοντας:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Χθες το βράδυ αναγκάστηκα και πήρα μία – μία τις αλυσίδες τηλέφωνο γιατί πολλές είχαν στείλει πολλά περισσότερα από 51 προϊόντα. Όμως αν αυξηθεί πολύ ο αριθμός τους θα μειωθεί η δύναμη των αλυσίδων να κατεβάζουν τις τιμές κι εμάς ο κεντρικός μας στόχος είναι να φτιάξουμε έναν χώρο όπου οι καταναλωτές θα βρίσκουν πράγματι φτηνότερες τιμές για να καταφέρουν να μην υφίστανται τις συνέπειες του πληθωρισμού που υπάρχουν γενικά στην αγορά και είναι σχεδόν σε μεγάλο βαθμό αναπόφευκτες. Άρα είμαστε πολύ φειδωλοί στο να αυξάνουμε τον αριθμό. Τώρα αν κάποια στιγμή μπορεί να φύγει το κοτόπουλο και μπει κάτι άλλο θα το δούμε. Κάθε εβδομάδα θα έχουμε αλλαγές. Το βασικό είναι σε αυτά τα 51 προϊόντα ο κόσμος να ξέρει -εφόσον τα επιλέγει- ότι κερδίζει λεφτά. Το βασικό είναι να ξέρει ο κόσμος που δεν τα φέρνει εύκολα βόλτα ότι κάπου θα βρει προϊόντα και για αυτόν».

«Επιθεώρηση» σε εννέα αλυσίδες σούπερ μάρκετ
«Επιθεώρηση» γεωργιάδη
Άδωνις Γεωργιάδης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Άδωνις Γεωργιάδης

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Τα 51 προϊόντα της λίστας

Υπενθυμίζεται ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» εντάσσονται 51 κατηγορίες προϊόντων που είναι οι εξής:

  • 1 Ρύζι
  • 2 Ψωμί για τόστ
  • 3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
  • 4 Φρυγανιές
  • 5 Μακαρόνια Νο 6
  • 6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)
  • 8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα
  • 9 Κατεψυγμένα ψάρια
  • 10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
  • 11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
  • 12 Γάλα φρέσκο πλήρες
  • 13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά
  • 14 Γάλα εβαπορέ
  • 15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • 16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
  • 17 Τυρί φέτα
  • 18 Τυρί γκούντα
  • 19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά
  • 20 Χυμός τομάτας διατηρημένος
  • 21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)
  • 22 Μαργαρίνες
  • 23 Παρθένο ελαιόλαδο
  • 24 Ηλιέλαιο
  • 25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
  • 26 Λευκή ζάχαρη
  • 27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)
  • 28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)
  • 29 Ελληνικός καφές
  • 30 Στιγμιαίος καφές
  • 31 Γαλλικός καφές
  • 32 Τσάι ή χαμομήλι
  • 33 Κακάο σε σκόνη
  • 34 Χυμός πορτοκάλι
  • 35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά
  • 36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη - όχι ταμπλέτες)
  • 37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών - χλωρίνες
  • 38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • 39 Χαρτί κουζίνας
  • 40 Χαρτί υγείας
  • 41 Οδοντόκρεμες
  • 42 Σερβιέτες
  • 43 Ταμπόν
  • 44 Σαμπουάν
  • 45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • 46 Πάνες ακράτειας
  • 47 Πάνες για μωρά
  • 48 Μωρομάντηλα
  • 49 Σαμπουάν για μωρά
  • 50 Τροφές για σκύλους
  • 51 Τροφές για γάτες.

H νομοθετική ρύθμιση

Σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ