Αυτός είναι ο πιλότος της Ομάδας ΖΕΥΣ που θα «σκίσει» τον ουρανό της Θεσσαλονίκης την 28η Οκτωβρίου [εικόνα] - iefimerida.gr

Αυτός είναι ο πιλότος της Ομάδας ΖΕΥΣ που θα «σκίσει» τον ουρανό της Θεσσαλονίκης την 28η Οκτωβρίου [εικόνα]

Το αεροσκάφος F-16 Block 52+ της ομάδα επιδείξεων «ΖΕΥΣ»
Το αεροσκάφος F-16 Block 52+ της ομάδα επιδείξεων «ΖΕΥΣ» / ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ / EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για άλλη μια χρονιά το F-16 Block 52+, της ομάδας επιδείξεων «ΖΕΥΣ» της Πολεμικής Αεροπορίας, θα δώσει το «παρών» στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του thestival.gr, ο Σμηναγός (Ι) Χρήστος-Πάρις Χαρίτος θα πιλοτάρει φέτος το αεροσκάφος F-16 της ομάδας «ΖΕΥΣ», που θα «σκίσει» τον ουρανό της Θεσσαλονίκης στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σμηναγός (Ι) Χρήστος-Πάρις Χαρίτος εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 2006. Το 2012 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΜΕΑΕ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+ και από το 2013 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Παράλληλα, έχει περισσότερες από 1.600 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1.200 είναι σε αεροσκάφη F-16.

Τι είναι η ομάδα «ΖΕΥΣ»

H Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» (F-16 Demo Team) αποτελεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκτέλεσης αεροπορικών επιδείξεων, που σκοπό έχει να διαδώσει την καλλιέργεια της αεροπορικής ιδέας και την τόνωση του ηθικού τόσο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της ελληνικής κοινωνίας, ενώ παράλληλα προβάλλει τη μαχητική ικανότητα και το γενικότερο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+.

Ιστορία της ομάδας «ΖΕΥΣ»

Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής Αεροπορίας «Καρέ των Άσσων», «Acro Team», «Ελληνική Φλόγα», «Νέα Ελληνική Φλόγα» καθώς και του Μεμονωμένου Αεροσκάφους Αεροπορικών Επιδείξεων Τ-6Α Texan II, το 2009 ξεκίνησε η προσπάθεια δημιουργίας μιας Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους με F-16.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εγιναν οι πρώτες επαφές και συμφωνήθηκε τελικά η εκπαίδευση δύο Ιπταμένων της ΠΑ από την πεπειραμένη ομάδα «Viper West F-16 Demo Team» της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (USAF), η οποία εδρεύει στην Αεροπορική Βάση Hill στην πολιτεία Γιούτα, στις ΗΠΑ.

Ομάδα αποτελούμενη από τον Επισμηναγό David Graham Ιπτάμενο Εκπαιδευτή, τον Σμηναγό Steve Masek Υπεύθυνο Ασφάλειας Πτήσεων και τον Αρχισμηνία Kerry Clark Επικεφαλής Προσωπικού Εδάφους και Αφηγητή, ανέλαβε την εκπαίδευση των Ιπτάμενων Σμηναγών Εμμανουήλ Καραχάλιου της 340Μ και Δημήτριου Κοντούλη της 343Μ καθώς και της ομάδας υποστήριξης εδάφους.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης, διαρκείας 28 ημερών, ξεκίνησε στις 4 Ιανουαρίου 2010 και ολοκληρώθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2010 στην 115 Πτέρυγα Μάχης, στην Αεροπορική Βάση Σούδας.

Στις 7 Νοεμβρίου 2010 η ομάδα F-16 Demo Team της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη αεροπορική επίδειξη στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την εορτή των προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ελιγμοί επίδειξης

Το αεροσκάφος F-16 της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών: Ένα Υψηλό (High), ένα Μεσαίο (Low) και ένα Χαμηλό (Flat).

Πιο συγκεκριμένα έχουμε:

Υψηλή επίδειξη (High Show)

Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 7.000 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL), οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.

  • Ανάστροφη απογείωση
  • Είσοδος με Barrel Roll
  • Άνοδος για εκτέλεση Κουβανέζικου 8 και τετράφυλλο
  • Διέλευση Υψηλής Ταχύτητας
  • Ελιγμός Ταχείας Επιβράδυνσης
  • Αργή περιστροφή
  • Διέλευση Υψηλής Γωνίας Προσβολής
  • Στροφή ελάχιστης ακτίνας
  • Κατακόρυφη άνοδος
  • Στροφή του Γερακιού
  • Περιστροφή δύο σημείων
  • Ανάστροφη διέλευση
  • Άνοδος Μέγιστης Επίδοσης με Περιστροφές
  • Σπειροειδής Βύθιση
  • Διέλευση Ελληνική Φλόγα
  • Τακτική Άνοδος για Προσγείωση
  • Χαμηλή Επίδειξη
  • Απογείωση Μέγιστης Επίδοσης και Άνοδος για εκτέλεση Οριζόντιου 8
  • Διέλευση Υψηλής Ταχύτητας
  • Ελιγμός Ταχείας Επιβράδυνσης
  • Αργή Περιστροφή
  • Διέλευση Υψηλής Γωνίας Προσβολής
  • Στροφή ελάχιστης ακτίνας
  • Στροφή του Γερακιού
  • Περιστροφή δύο σημείων
  • Ανάστροφη διέλευση
  • Διέλευση Ελληνική Φλόγα
  • Τακτική Άνοδος για Προσγείωση

Χαμηλή επίδειξη (Flat Show)

Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 1.500 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL) και οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.

Για την εκτέλεση του προγράμματος επίδειξης το αεροσκάφος πετά χωρίς εξωτερικά φορτία (καθαρή διαμόρφωση) ή μπορεί να φέρει τις Σύμμορφες Δεξαμενές Καυσίμου (Conformal Fuel Tanks-CFT’s).

Το ελληνικό F-16 είναι το μοναδικό αεροσκάφος επιδείξεων στον κόσμο που εκτελεί το πρόγραμμα επίδειξης με διαμόρφωση CFT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέγιστη ταχύτητα κατά τη διάρκεια της επίδειξης είναι 0.94 Mach, ενώ τα G κυμαίνονται από +9,5 έως -3.

Κάθε πτήση επίδειξης πληροί όλα τα διεθνή Πρότυπα Ασφαλείας Πτήσεων που ορίζονται από το ΝΑΤΟ, τον ICAO, τον JAA και την FAA.

Δείτε εικόνα του πιλότου του F-16 της ομάδας ΖΕΥΣ:

Ο Σμηναγός (Ι) Χρήστος-Πάρις Χαρίτος / thestival.gr
Ο Σμηναγός (Ι) Χρήστος-Πάρις Χαρίτος / thestival.gr
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ