Οι κάμερες ασφαλείας του πλοίου κατέγραψαν καρέ-καρέ τη φονική παράσυρση της 47χρονης ναυτικού το βράδυ της περασμένης Πέμπτης, καθώς κατευθυνόταν προς την έξοδο για να επιστρέψει στο σπίτι της στην Πάτρα.
Το βίντεο, που βρίσκεται ήδη στα χέρια των Αρχών, συνοδεύεται από μαρτυρίες οδηγών που έγιναν αυτόπτες μάρτυρες του δυστυχήματος.
Τι λένε μάρτυρες για το περιστατικό
«Την ώρα που πλησίαζα στο πλοίο και ενώ ένα φορτηγό κινούταν πάνω στον καταπέλτη του πλοίου με όπισθεν παρατήρησα μία γυναίκα να κινείται πάνω στον καταπέλτη. Η γυναίκα αυτή βρισκόταν περίπου στο μέσο του καταπέλτη και εγώ από το πλάι προς τη μεριά του λιμανιού. Κρατούσε κάποιες σακούλες με πράγματα και ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο κοιτούσε ενώ περπατούσε. Η γυναίκα χωρίς να το αντιληφθεί βρέθηκε εντός της νεκρής γωνίας του οδηγού με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην έχει ορατότητα και όπως έκανε όπισθεν την παρέσυρε», αναφέρει αυτόπτης μάρτυρας στο Mega.
Στο σημείο επικράτησε πανδαιμόνιο, με τα μέλη του πληρώματος να αντιδρούν αφού ήταν ήδη αργά.
«Αμέσως ακινητοποίησα το όχημά μου και κατέβηκα προκειμένου να ενημερώσω τον οδηγό του φορτηγού για το συμβάν. Δεν είδα κάποιον από το πλήρωμα στον καταπέλτη. Μόλις όμως, έγινε το ατύχημα μέλη του πληρώματος βγήκαν έξω στον καταπέλτη και κατευθύνθηκαν στο σημείο που η γυναίκα είχε παρασυρθεί», περιγράφει άλλος μάρτυρας.
Μία ακόμη μαρτυρία αποκαλύπτει τις δραματικές στιγμές λίγο πριν αποκαλυφθεί η τραγική αλήθεια:
«Παρατήρησα ότι το φορτηγό έπαιρνε ελαφριά κλίση προς το πλάι και επανερχόταν στην αρχική του θέση, πράγμα που μου κίνησε την περιέργεια και αντιλήφθηκα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Τότε ακινητοποίησα το όχημά μου και κατευθύνθηκα προς τον καταπέλτη για να δω τι υπάρχει κάτω από το φορτηγό και συμβαίνει αυτό. Τότε κοιτάζοντας κάτω από το φορτηγό είδα κάτι ογκώδες και αρχικά δεν κατάλαβα περί τίνος πρόκειται. Με μία δεύτερη όμως, πιο προσεκτική ματιά βλέποντας το τριχωτό μέρος της κεφαλής, αντιλήφθηκα ότι πρόκειται για άνθρωπο».
Οδηγός νταλίκας: «Δεν υπήρχε κανείς να καθοδηγήσει»
Σύμφωνα με τον οδηγό της νταλίκας, δεν υπήρχε κανείς αρμόδιος από το πλήρωμα για να κατευθύνει τις κινήσεις των οχημάτων, παρά τις συνεχείς εκφορτώσεις.
«Πρέπει να αναφέρω ότι όσες φορές μπήκα και βγήκα, την ημέρα εκείνη, στο πλοίο για να εκφορτώσω ασυνόδευτα τρέιλερ δεν υπήρχε ούτε στο γκαράζ, ούτε στον καταπέλτη, κάποιο μέλος του πληρώματος που να εποπτεύει τις κινήσεις εκφόρτωσης των οχημάτων και να καθοδηγεί εμάς τους οδηγούς. Υπήρχαν κάποια μέλη του πληρώματος στο γκαράζ πλην όμως αυτά απασχολούνταν με άλλες εργασίες, όμως κανένας δεν ασχολούταν με την καθοδήγηση των οχημάτων».
Ο ίδιος δηλώνει ακόμα συντετριμμένος:
«Πραγματικά έχω συγκλονιστεί ακόμα δεν έχω συνέλθει και δεν νομίζω να συνέλθω. Η παρουσία κάποιου υπευθύνου την ώρα της εκφόρτωσης θα είχε αποτρέψει τα πάντα».
Οικογένεια και τεχνικοί σύμβουλοι ζητούν δικαίωση
Ένα 24ωρο μετά την κηδεία της άτυχης γυναίκας, η οικογένειά της απαιτεί την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων. Ο τεχνικός σύμβουλος του οδηγού, Νίκος Σπανός, εξέφρασε την ανησυχία του για τις ευθύνες που επιχειρείται να μεταφερθούν.
«Το πλήρωμα θα υπερασπιστεί τη δική του τη γραμμή. Πολύ φοβάμαι ότι θα ρίξουν το βάρος βέβαια στον οδηγό -ένα μέρος- και στο θύμα, που είναι το χειρότερο αυτό. Όμως το ίδιο το πλήρωμα, σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχει, όφειλε να προστατεύσει οποιονδήποτε είναι μέσα στο γκαράζ, προπάντων στο καταπέλτη».
Ο κ. Σπανός παρουσίασε και φωτογραφικό ντοκουμέντο από την ίδια ημέρα, το οποίο φέρεται να δείχνει εκφόρτωση με όπισθεν χωρίς παρουσία πληρώματος για καθοδήγηση.
Αντεγκλήσεις για τις ευθύνες
Η Attica Group, που ναύλωσε το πλοίο για τη γραμμή Πάτρα–Ιταλία, απέδωσε την ευθύνη στην ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρεία. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός και τρία μέλη του πληρώματος που συνελήφθησαν, αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους.
Η οικογένεια της 47χρονης ναυτικού συνεχίζει να ζητά από την ελληνική δικαιοσύνη να αποδοθούν ευθύνες και να αποτραπούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.