Οταν το 2017 τέθηκε σε... προσκύνημα ένα κάστανο του Αγίου Παϊσίου - iefimerida.gr

Οταν το 2017 τέθηκε σε... προσκύνημα ένα κάστανο του Αγίου Παϊσίου

Άγιος Παΐσιος, κάστανο
Φωτογραφία: agrinioreport
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Toν γύρο του Διαδικτύου κάνει ξανά η είδηση του... προσκυνήματος σε ένα κάστανο του Αγίου Παϊσιού πριν μερικά χρόνια, το 2017 συγκεκριμένα.

Το καλοκαίρι του 2017, την παραμονή της γιορτής του Αγίου, είχε τεθεί προς... προσκύνημα και το κάστανο, μαζί με μια εικόνα του Αγίου και τα λείψανά του, στον ναό του Αγίου Δημητρίου, στο Αγρίνιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τότε η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας σε ανακοίνωσή της εξηγούσε πώς είχε βρεθεί εκεί το κάστανο ενώ σε ανακοινώσεις της, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που είχαν προκληθεί, προσπαθούσε να δώσει τις δικές της απαντήσεις για αυτό που είχε συμβεί και έμοιαζε πραγματικά απίστευτο.

Η ανακοίνωση που είχε εκδώσει το 2017 ο ναός για το... προσκύνημα στο κάστανο

«Ο σκοπός που εκτέθηκε η ευλογία του Οσίου Παϊσίου δεν είναι βεβαίως ειδωλολατρία, αλλά τιμή στον Άγιο και ευλογία από αυτόν.

Όπως μας διδάσκει η Αγία Γραφή, ο Θεός αρνείται την ειδωλολατρία, αλλά σε πολλά χωρία ευλογεί εικόνες και σκεύη, ζητώντας από τον λαό σεβασμό σε αυτά (όπως π.χ. στο βιβλίο Εξόδου στα κεφάλαια ΚΕ΄, 7-18 και ΚΣΤ΄, 1-3).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, η 7η Οικουμενική Σύνοδος, επικυρώνοντας τη θεολογία του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού, εκφράζει ως δόγμα της Πίστης μας την τιμή εικόνων και αντικειμένων Αγίων. Βεβαίως, η προσκύνησή τους δεν σημαίνει ότι λατρεύουμε τις εικόνες ή τα αντικείμενα ως ύλη, ούτε βεβαίως ότι λατρεύουμε τους Αγίους ως θεούς. Αντίθετα, τιμούμε τον Άγιο που είτε εικονίζεται στις εικόνες, είτε στον οποίο ανήκουν τα αντικείμενα, όπως π.χ. η Τιμία Ζώνη της Παναγίας μας, η Τιμία Εσθήτα της, ο μανδύας του Αγίου Δημητρίου κ.ά.

Η προσκύνηση εικόνων, λειψάνων και αντικειμένων των Αγίων μάς προσφέρει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που είχαν οι Άγιοι, η οποία με τη σειρά της μας προσφέρεται είτε ως ευλογία και εσωτερική χαρά, είτε ως προστασία, είτε πολλές φορές ως θαύμα. Κάθε αντικείμενο λοιπών των Αγίων έχει εμποτιστεί με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που είχαν και οι ίδιοι. Να θυμηθούμε:

-Τα ενδύματα του Χριστού, που θαυματουργούσαν με το να εξέρχεται δύναμη εξ αυτών, όπως στη θεραπεία της αιμορροούσας γυναικός.

-Το ραβδί του Μωυσή, που άνοιξε την Ερυθρά Θάλασσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Το χάλκινο φίδι, με το οποίο, ως σύμβολο του Σταυρού, θεραπεύονταν οι Ισραηλίτες στην έρημο.

-Η λιτανεία της Κιβωτού της Διαθήκης, με την οποία έπεσαν τα τείχη της Ιεριχούς.

-Η ευλογία του κτήματος του Αββεδαρά με την Κιβωτό της Διαθήκης: κατά τη μεταφορά της Κιβωτού της Διαθήκης, ο Οζά που προσπάθησε να την ακουμπήσει, έπεσε στη γη νεκρός. Φοβούμενος ο Δαυίδ, άφησε την Κιβωτό στο κτήμα του Αββεδαρά, το οποίο, εξαιτίας της παρουσίας της Κιβωτού, απέδωσε πολλαπλάσια παραγωγή, όχι μόνο σε σχέση με προηγούμενα έτη, αλλά και σε σχέση με παραπλήσια κτήματα. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού, πραγματοποιούνται λιτανείες των εικόνων Αγίων (όπως π.χ. η λιτανεία της εικόνας του Αγίου Χριστοφόρου στο Αγρίνιο), αλλά και η περιφορά των Επιταφίων, ώστε από τα αγιασμένα αντικείμενα να έρθει ευλογία στην περιοχή όπου λιτανεύονται.

-Ρούχα Αγίων, τα οποία θαυματούργησαν πάνω σε ασθενείς θεραπεύοντάς τους, όπως ο μανδύας του Αγίου Δημητρίου. Υπάρχει πληθώρα αναφορών που συνόδευαν το μαρτύριο του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Ακόμη και ο ίσκιος του Αποστόλου Πέτρου, όταν σκέπασε δαιμονισμένο, αυτός θεραπεύθηκε, όπως αναφέρεται στις Πράξεις των Αποστόλων. Έτσι, ακόμη και η σκιά του Αγίου, που δεν είναι καν ύλη αλλά απουσία φωτός, έκανε θαύματα.

Για τους λόγους αυτούς προσκυνούμε τα λείψανα, τα αντικείμενα και τις εικόνες των Αγίων. Όχι γιατί τους λατρεύουμε ως θεούς, όπως κακόβουλα κάποιοι ισχυρίζονται και κατηγορούν τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, αλλά για ευλογία και προστασία.

Ο Όσιος Παΐσιος έχει ιδιαιτέρως αγκαλιαστεί και αγαπηθεί από όλους τους Έλληνες όχι μόνο επειδή είναι σύγχρονός μας και πολλοί έχουν συνομιλήσει μαζί του, αλλά και επειδή εκφράζει με τον βίο και με τον λόγο του τη ρωμιοσύνη, την ενότητα δηλαδή του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Δυστυχώς, ορισμένοι ενοχλούνται ακόμη και από τον πατριωτισμό που επέδειχνε ο Όσιος Παΐσιος, δήθεν θεωρώντας ότι ένας Άγιος δεν δικαιούται να αγαπάει την πατρίδα του.
Ο Όσιος Παΐσιος εξέφρασε κατά τον βίο του τις αξίες με τις οποίες ο λαός μας έχει γαλουχηθεί, ενώ χάρη σε αυτόν πολλοί άνθρωποι αναβίωσαν τις αξίες αυτές μέσα στις οικογένειές τους. Γι' αυτό κάποιοι πολέμιοι της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού διέδωσαν κάποιες φαιδρές ιστορίες για το πρόσωπό του, οι οποίες κατέρρευσαν όντας παντελώς ανυπόστατες.

Άλλωστε, πρόσφατοι ψευδέστατοι σχολιασμοί με ύβρεις και ανιστόρητους χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπο του Αγίου από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους του Αγρινίου, εκφράζουν τη φασιστική και ολοκληρωτική ιδεολογία, η οποία οριστικά έχει ηττηθεί σε όλον τον κόσμο, με τη δύναμη του Σταυρού και του Ευαγγελίου. Οι σχολιασμοί αυτοί συνθλίβονται από την αλήθεια, την ιστορία και τη συνείδηση του πιστού ελληνικού λαού, ο οποίος περιμένει την εκπλήρωση των προφητειών του Αγίου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και σε μια νεότερη ανακοίνωσή του τότε ανέφερε:

«Τις τελευταίες ημέρες δυστυχώς παρατηρήθηκε πληθώρα επικριτικών και υποτιμητικών σχολίων σχετικά με την Αγρυπνία που τελέσθηκε στις 11 Ιουλίου 2017 στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο προς τιμήν του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί να πέσουν εν αγνοία τους θύματα μιας απόπειρας διαπόμπευσης από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.

Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής:

– Στην πρόσκληση του Ναού για την Αγρυπνία, η οποία δημοσιεύθηκε στις 8/7/2017, δεν υπήρχε καμία αναφορά ότι θα εκτίθετο κανένα κάστανο και μάλιστα προς προσκύνηση. Συνεπώς οι πιστοί δεν προσήλθαν για να προσκυνήσουν ένα κάστανο αλλά για να συμμετάσχουν στην Αγρυπνία και να τιμήσουν τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορίτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

– Το κάστανο είχε δοθεί μαζί με άλλα ως ευλογία σε ομάδα φοιτητών από τον Όσιο Παΐσιο τον Οκτώβριο του 1990. Ουδέποτε είχε δημιουργηθεί έως σήμερα κανένα ζήτημα, παρότι πολλοί άνθρωποι το έχουν δει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν. Άλλωστε, το μνημονεύει και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Κοσμάς σε παλαιότερο πόνημά του για τον Όσιο Παΐσιο.

– Η Αγρυπνία τελέσθηκε υπαιθρίως, δίπλα στον πλάτανο όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης μαρτύρησε. Κάτω από αυτόν τον πλάτανο, ο Όσιος Παΐσιος, ως στρατιώτης στο Αγρίνιο, καθόταν σχεδόν κάθε απόγευμα και προσευχόταν, όπως ο ίδιος πληροφορούσε προσκυνητές στο Άγιο Όρος που τον επισκέπτονταν, με καταγωγή από το Αγρίνιο.

– Τα κύρια εκθέματα καθ’ όλη τη διάρκεια της Αγρυπνίας τα οποία εκτέθηκαν για προσκύνηση ήταν η εικόνα του Οσίου Παϊσίου και λείψανο του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη, καθόσον εκεί ήταν ο τόπος μαρτυρίου του.

– Στη διάρκεια της Αγρυπνίας, πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν την ύπαρξη του κάστανου,αναζήτησαν να το δουν. Έτσι αυτό εκτέθηκε στο τέλος του Εσπερινού (και όχι σε όλη την Αγρυπνία), με σκοπό να δουν οι άνθρωποι ότι παρέμενε αναλλοίωτο, με τον καρπό του να ακούγεται. Ουδέποτε ειπώθηκε ή γράφτηκε σε ανακοίνωση ότι το κάστανο είναι ιερό ή θαυματουργό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

– Κανείς από τους χιλιάδες παρισταμένους στην Αγρυπνία δεν εξέφρασε καμία αντίδραση όταν εκτέθηκε το κάστανο, όπως βεβαίως και ποτέ δεν είχε συμβεί όλες τις άλλες φορές στο παρελθόν που αυτό είχε παρουσιασθεί σε κύκλους, κατηχητικά, χριστιανικά μαθήματα ή ομιλίες στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.

Την Αγρυπνία κάλυψε και μια ευσεβής δημοσιογράφος, υπεύθυνη ειδησεογραφικού site, η οποία πήρε video από την Αγρυπνία και το ανήρτησε στις 12/7/2017 σε άρθρο στο site της, όπως επίσης και φωτογραφία από το κάστανο, σημειώνοντας στο άρθρο της την ιστορία του.

Ανέφερε μάλιστα στο άρθρο, όντας η ίδια παρούσα στην Αγρυπνία ότι «οι πιστοί που προσέρχονταν ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΑΝ την εικόνα του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, λείψανα του Αγίου Ιωάννου Βραχωρίτη καθώς και για να ΔΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ένα κάστανο το οποίο όπως ο ίδιος ο πατήρ Κων/νος Καντάνης είπε, είχε δοθεί εδώ και 27 χρόνια με την ευλογία του Αγιορείτου Παϊσίου στον ίδιο, όταν τον είχε επισκεφθεί ως φοιτητής το 1990. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κάστανο μετά από 27 χρόνια παραμένει ως είχε στην αρχική του κατάσταση.

Την επόμενη ημέρα, 13/7/2017 στις 12:29 μμ, άλλο ειδησεογραφικό site του Αγρινίου που κατά καιρούς έχει υποτιμήσει τις δράσεις του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου στο παρελθόν, ανήρτησε δημοσίευση (άρθρο) όπου σχολίαζε την Αγρυπνία και αφενός χλεύαζε το κάστανο και αφετέρου χρησιμοποιούσε φράσεις που εύκολα θα προβλημάτιζαν τον αναγνώστη για την αγιοποίηση του Αγίου Παϊσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής χωρία του άρθρου: «Επίσης δεν μπαίνω στον…πειρασμό να αντιμετωπίσω το όλο θέμα ως μια μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου που ήταν γέροντας και έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης.

Αλλά, ειλικρινά, ένας μοναχός που αφήνει για ένα χρόνο την μοναχική ζωή για να…παντρέψει τις αδερφές του δεν είναι έτσι κι αλλιώς ήρωας; Γιατί χρειάζεται να δώσει και ένα κάστανο που αντέχει στον χρόνο σε έναν ιερέα;

Ένας Γέροντας που στον εμφύλιο είναι “ασυρματιστής του Θεού” και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου, τι άλλο χρειάζεται για να αποδείξει ότι είναι Άγιος; Ερώτηση κάνω.»

Περαιτέρω, σε σχόλιο του κάτω από το κυρίως άρθρο, ο κατά δήλωσιν συντάκτης του άρθρου γράφει: «Θέλω να σου πω ότι πιστεύω ακράδαντα πως ο ασκητής Γέροντας Παΐσιος έγινε τόσο δημοφιλής για έναν λόγο: διότι λειτουργεί σαν αντίβαρο στον Γενάρχη των Βουλγάρων, τον Παϊσί (Παΐσιος) που εικονίζεται ακόμη και στα νομίσματά τους. Εκείνος έμαθε γράμματα στο Άγιο Όρος και ουσιαστικά «δημιούργησε» τα βουλγαρικά γράμματα, την βουλγαρική συνείδηση και, τελικά, τον βουλγαρικό εθνικισμό, τον οποίο οι Έλληνες έχουν βρει μπροστά τους πολλές φορές. Αυτός ο άλλος Παΐσιος, θα το ξέρεις, έφτιαξε μια ολόκληρη κουλτούρα ενός άλλου λαού στην Μονή Χιλανδαρίου! Το όνομα Παΐσιος λοιπόν, ήθελε και την ελληνική του εκδοχή στην συνείδηση του δικού μας λαού».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα θέλαμε συνεπώς να ενημερώσουμε όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου ουδέποτε παρουσίασε το κάστανο προς «άγρα πιστών» ή προς λατρεία του αλλά το παρουσίασε απλώς για να φανεί ότι δεν έχει αλλοιωθεί μετά από τόσα χρόνια. Το εξέθεσε μάλιστα όχι σε όλη την Αγρυπνία αλλά μόνο στο τέλος του Εσπερινού και μόνο κατόπιν απαίτησης ανθρώπων που ήθελαν να το δουν. Συνεπώς το κάστανο σε καμία περίπτωση δεν ήταν η αιτία του δημιουργηθέντος ζητήματος αλλά χρησιμοποιήθηκε από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους ώστε να εγερθεί ζήτημα και να χλευαστεί η μνήμη του Αγίου Παϊσίου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί δυστυχώς να πέσουν εν αγνοία τους θύματα παραπλάνησης με απόπειρα διαπόμπευσης τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου».

Πηγή: thebest

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Αγιος Παΐσιος κάστανο Αγρίνιο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ