Εξόρμηση στην Δρακόλιμνη Τύμφης -Το πραγματικό «στολίδι» της Ηπείρου με τους τρίτωνες [εικόνες] - iefimerida.gr

Εξόρμηση στην Δρακόλιμνη Τύμφης
Εξόρμηση στην Δρακόλιμνη Τύμφης / Φωτογραφία: Νίκος Μαρουλίδης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΟΥΛΙΔΗΣ

Δίχως καμία αμφιβολία η δρακόλιμνη Τύμφης σε υψόμετρο 2.050 μ. είναι μια από τις συναρπαστικότερες ορειβατικές διαδρομές που μπορεί να χαρίσει το βουνό της Ηπείρου σε όσους επιζητούν μια μοναδική εμπειρία, που συνδυάζει εξερεύνηση και περιπέτεια.

Σίγουρα η διαδρομή για να αντικρίσει κανείς την δρακόλιμνη δεν είναι εύκολη, ωστόσο ακόμη και αρχάριοι με καλή φυσική κατάσταση μπορούν να τα καταφέρουν και να δουν από κοντά το φυσικό, ανέγγιχτο «στολίδι» της Ηπείρου.

«Σταθμός» πρώτος, το καταφύγιο της Αστράκας στα 1950 μέτρα

Εμείς ξεκινήσαμε μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ορειβατικής ομάδας της YouthTrekkΙΝ νωρίς το πρωί από την Αθήνα με προορισμό το μικρό Πάπιγκο, εκεί από όπου ξεκινά το μονοπάτι που οδηγεί στην Δρακόλιμνη της Τύμφης. Αρχικός μας «σταθμός» το καταφύγιο της Αστράκας όπου και διανυκτερεύσαμε, προτού ξεκινήσουμε για τον τελικό μας προορισμό. Η διαδρομή μέχρι εκεί διαρκεί περίπου 4 ώρες, μαζί με μερικά ενδιάμεσα διαλλείματα στις πηγές με κρύο νερό που συναντά κανείς κατευθυνόμενος προς το καταφύγιο.

Άφιξη στο μικρό Πάπιγκο. Εκεί από όπου ξεκίνησε η εξόρμησή μας για την Δρακόλιμνη Τύμφης / Φωτογραφία: Νίκος Μαρουλίδης
Η θέα του καταπράσινου βουνού κόβει την ανάσα / Φωτογραφία: Νίκος Μαρουλίδης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια διαδρομή με αρκετά σκαμπανεβάσματα, ωστόσο το φυσικό κάλλος και η θέα που ξεδιπλώνεται ανεβαίνοντας το βουνό αποτέλεσαν το μεγαλύτερο κίνητρο για να συνεχίσουμε την ανάβασή μας. Μετά από τις πρώτες ώρες πεζοπορίας μπροστά μας άρχισε να αχνοφαίνεται η εικόνα του καταφυγίου.

Παρά τον ήλιο και την έντονη ζέστη -αφού η εξόρμησή μας ξεκίνησε το μεσημέρι στις αρχές του Ιουλίου- όσο πλησιάζαμε προς τον πρώτο μας σταθμό η πτώση της θερμοκρασίας γινόταν ολοένα και πιο αισθητή, ενώ η υγρασία τη νύχτα ήταν έντονη.

Ξεκινώντας την πεζοπορία για το καταφύγιο / Φωτογραφία: iefimerida.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Tα καταπράσινα αλπικά λιβάδια με φόντο τις εντυπωσιακές κορυφές κάνουν αναμφισβήτητα το βουνό της Τύμφης να βρίσκεται ανάμεσα στις πιο μαγευτικές ορειβατικές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς.

Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που ακολουθούν η εικόνα από το καταφύγιο ήταν μαγική, αφού ένας καταπράσινος λόφος με ελεύθερα άλογα και θέα που κόβει την ανάσα βρισκόταν μπροστά στα μάτια μας. Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες και δειπνίσαμε, πέσαμε για ύπνο. Σημειώνεται ότι φώτα στο καταφύγιο κλείνουν στις 22:00 το βράδυ, καθώς το ξυπνητήρι για το β' μέρος της εξόρμησής μας χτύπησε στις 05:30. Αφού ετοιμαστήκαμε, ξεκινήσαμε την διαδρομή μας για την Δρακόλιμνη της Τύμφης, μια διαδρομή που υπολογίζεται σε κάτι περισσότερο από μια ώρα.

Τα άλογα έξω από το καταφύγιο / Φωτογραφία: iefimerida.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καταφύγιο της Αστράκας απέχει από το μικρό Πάπιγκο 5.7 χλμ. Η πρόσβαση είναι δυνατή μόνο με τα πόδια (περίπου 4 ώρες πεζοπορίας).

Στάση σε μια από τις 3 πηγές που συναντήσαμε μπροστά μας καθώς ανεβαίναμε στο καταφύγιο / Φωτογραφία: iefimerida.gr
Η δύση του Ηλίου στο καταφύγιο της Αστράκας στα 1.900 μέτρα / Φωτογραφία: iefimerida.gr
Λίγο πριν ο ήλιος δύσει ολοκληρωτικά / Φωτογραφία: Μαρία Αναστασοπούλου

Η διαδρομή προς την Δρακόλιμνη της Τύμφης

Σε αντίθεση με την διαδρομή προς το καταφύγιο, η πεζοπορία προς την Δρακόλιμνη της Τύμφης ήταν αρκετά πιο βατή. Με αρκετά επίπεδα σημεία και καταπράσινα λιβάδια που περπατιούνται ευκολότερα, η πορεία προς την Δρακόλιμνη όχι μόνο δεν θα σας κουράσει, αλλά θα σας αποζημιώσει.

Το εντυπωσιακότερο σημείο της εξόρμησης -όπως αναμενόταν- ήταν η Δρακόλιμνη. Αφού ανεβήκαμε την τελευταία πλαγιά και αντικρίσαμε μπροστά μας την λίμνη αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς αυτήν. Μέσα σ' αυτήν κολυμπούν οι τρίτωνες, τους οποίους οι ντόπιοι ονομάζουν «δρακάκια».

οι τρίτωνες είναι ημιυδρόβια είδη,
Oι τρίτωνες είναι ημιυδρόβια είδη

Το τοπίο ενδείκνυται για τους λάτρεις της φωτογραφίας, αφού η κορυφή του βουνού που αντικατοπτρίζεται στα παγωμένα νερά της λίμνης ήταν από τις πρώτες εικόνες που απαθανάτιζαν οι περισσότεροι. Πλέον είχαμε το ελεύθερο να ηρεμήσουμε για κάποια ώρα μπροστά στη λίμνη, προτού ξεκινήσουμε την κατάβαση μας...

Στον δρόμο για την Δρακόλιμνη / Φωτογραφία: iefimerida.gr

Σύμφωνα με το φορέα διαχείρισης της λίμνης, το κολύμπι απαγορεύεται.

Στην Δρακόλιμνη υπήρχαν στημένα και μερικά αντίσκηνα / Φωτογραφία: iefimerida.gr

Η Δρακόλιμνη της Τύμφης αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τους λάτρεις της ορειβασίας και της πεζοπορίας.

Φωτογραφία: iefimerida.gr

Από τη βόρεια πλευρά της λίμνης έχουμε θέα προς τον ορεινό όγκο του Σμόλικα και την κοιλάδα του Αώου ποταμού, ενώ από την ανατολική βλέπουμε την βορειοδυτική πλευρά της Γκαμήλας, μια από τις υψηλότερες κορυφές της Τύμφης.

Η κατάβαση προς την αφετηρία της εξόρμησής μας, το μικρό Πάπιγκο ήταν πολύ πιο γρήγορη, ωστόσο θέλει προσοχή, καθώς είναι επίπονη για τα πόδια.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.