Νέο μοντέλο τουρισμού: Πώς η πανδημία αλλάζει τις διακοπές στην Ελλάδα -Εναλλακτικοί προορισμοί, πολυτελή θέρετρα, well being - iefimerida.gr

Νέο μοντέλο τουρισμού: Πώς η πανδημία αλλάζει τις διακοπές στην Ελλάδα -Εναλλακτικοί προορισμοί, πολυτελή θέρετρα, well being

Η παραλία Άσσος στην Κεφαλονιά
Η παραλία Άσσος στην Κεφαλονιά / Φωτογραφία: shutterstock
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Αλλάζει το μοντέλο του τουρισμού στη χώρα μας αλλά και σχεδόν στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών του νότου, καθώς το πλήγμα που δέχθηκε η τουριστική βιομηχανία από την πανδημία φαίνεται να ενισχύει νέες τάσεις.

Αυτές που έως τώρα έλκυαν λίγους, όπως εναλλακτικοί προορισμοί, εξερεύνηση, roadstrips, υπηρεσίες well being, απομόνωση και «αναζήτηση» νέων, μη δημοφιλών –έως πρότινος- προορισμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό προκύπτει από τη νέα έκθεση του Πανελλαδικού Κτηματομεσιτικού Δικτύου E- Real Estates που κάνει λόγο για τη «γέννηση» νέων ευκαιριών για τη χώρα μας.

Σύμφωνα με την έκθεση, χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία που έχουν ισχυρή βιομηχανία και τα έσοδα από τον τουρισμό αποτελούν το 12% και 14% αντίστοιχα του Α.Ε.Π τους (στην Ελλάδα αποτελεί το 21,7%), έχουν μπει ήδη στην διαδικασία να σχεδιάζουν το νέο μοντέλο στην τουριστικής τους βιομηχανία «εκμεταλλευόμενοι» τους πόρους του ταμείου ανάκαμψης.

«Η χώρα μας θα πρέπει να «αντιδράσει» άμεσα και πρωτοτυπώντας. Η Ελλάδα, θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση και ποικιλομορφία, τη φυσική της ομορφιά, την πολιτισμική κουλτούρα και να αναδείξει νέους, εναλλακτικούς προορισμούς», τονίζει ο πρόεδρος του E- Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, σημειώνοντας ότι το καλοκαίρι του 2020 οι απώλειες για την ελληνική οικονομία άγγιξαν το 77,12% σε σχέση με το 2019, με τις τουριστικές εισπράξεις να διαμορφώνονται μόλις στα 4,28 δισ. €.

Οι προκλήσεις που διαμορφώνουν το νέο μοντέλο του τουρισμού- Το νέο προφίλ των τουριστών

Στην έκθεση γίνεται λόγος για το μοντέλο του «υπαρξιακού» τουρίστα (existentialtourist), όπως τον έχει αποκαλέσει ο Ομότιμος Καθηγητής Κοινωνιολογίας του George S. Wise, νικητής του Βραβείου UNWTO Ulysses, Erik Cohen, κύριο μέλημα του οποίου είναι η σε βάθος γνώση και η ολοκληρωτική απορρόφηση του από την κουλτούρα και τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των ντόπιων κατοίκων του προορισμού που επισκέπτονται. «Αυτή η κατηγορία τουριστών δείχνει να αναπτύσσεται έντονα τα τελευταία χρόνια, ενώ θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι βασικό, αρχικό παράγοντα ανάπτυξης της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αποτέλεσε η άνωθεν κατηγορία τουρίστα», εξηγεί ο κ. Μπάκας και συμπληρώνει μεταξύ άλλων ότι «τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει μια νέα γενιά που θα δίνει μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας. Ήδη από το περσινό καλοκαίρι αλλά και από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, εγχώριοι και αλλοδαποί επιλέγουν κυρίως αυτοτελή διαμερίσματα/κατοικίες εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης ή/και βίλες, bungalows σε ξενοδοχειακές μονάδεςμε στόχο την θωράκιση της υγείας τους βάση των υγειονομικών πρωτοκόλλων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δραστηριότητες γύρω από τη φύση – Ο ρόλος της τηλεργασίας

Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, το lockdown δημιούργησε νέες συνήθειες γύρω από τη φύση. Κατά την διάρκεια του ο δυτικός κόσμος μπήκε σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης και αναζήτησε τρόπους για τη βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας. Ο τουρίστας της μετά covid-19 εποχής, θα θελήσει να συνεχίσει το νέο τρόπο ζωής που ο ίδιος επέλεξε και στις διακοπές του. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό διαδραμάτισε η τηλεργασία. Οι «ψηφιακοί νομάδες» αποτελούν νέο δεδομένο που θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν κατά τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου τουρισμού, σημειώνεται, καθώς απαιτείται πλέον ένας ειδικός χώρος εργασίας με όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές για τους ταξιδιώτες της επόμενης «μέρας.

«Ήλιος και Θάλασσα», αλλά και υποδομές

Παράλληλα, ο ακριβός τουρισμός και η διαμονή πολυτελείας φαίνεται να ανακάμπτουν πολύ ταχύτερα από τον μαζικό τουρισμό μετά την κρίση. Το brand «Ήλιος και Θάλασσα» δεν αρκεί για τον ποιοτικό τουρισμό, τους τουρίστες εκείνους που ενδιαφέρονται για τουριστικά προϊόντα υψηλότερης αξίας και έχουν την δυνατότητα για πολυτελή διαμονή και πολύ υψηλές δαπάνες. Στην έκθεση τονίζεται η ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας και πιστοποίησης των ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς επίσης και η δημιουργία πολυτελών θέρετρων.

Ανάδειξη του θεματικού τουρισμού

Ο θεματικός τουρισμός θα πρέπει να αποτελέσει άμεσα υλοποιημένο στόχο για την τουριστική βιομηχανία της χώρα μας, καθώς υπάρχουν, μεταξύ άλλων, ειδικές μορφές τουρισμού που προσεγγίζουν επισκέπτες με υψηλά οικονομικά βαλάντια, όπως: ο τουρισμός υπαίθρου (αγροτουρισμός, οινοτουρισμός κλπ), ο αθλητικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός (γιότινγκ και καταδυτικός), ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός γαστρονομίας, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο εκπαιδευτικός τουρισμός, ο μαθητικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ομορφιάς και ευεξίας κ.α. Σημειώνεται ότι η Ισπανία έχει εισάγει ήδη και τον ψηφιακό τουρισμό διοργανώνοντας το συνέδριο Digital Tourist από το 2018 στην πόλη Μπένιντορμ στην Κοινότητα της Βαλένθια. Σ’ αυτό συμμετέχουν φορείς και επιχειρήσεις με σκοπό τη συζήτηση και την ανταλλαγή ιδεών για θέματα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη στον τουρισμό, οι έξυπνοι τουριστικοί προορισμοί, ο προσβάσιμος τουρισμός και οι βιώσιμοι στόχοι των Ηνωμένων Εθνώ

Ανάδειξη νέων προορισμών

Το νέο μοντέλο στη τουριστική βιομηχανία, όπως επισημαίνει ο κ. Μπάκας, θα πρέπει να εντάξει στην ατζέντα του την ανάδειξη νέων προορισμών στη χώρα μας για τον εισαγόμενο τουρισμό. «Το 85% της ελληνικής επικράτειας αποτελεί τουριστικό προορισμό. Με περισσότερα από 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, με περίπου 6.000 μεγαλύτερα και μικρότερα νησιά και νησίδες, και με εδραιωμένη πλέον θέση στην παγκόσμια αγορά τουρισμού, πολλοί προορισμοί μπορούν να αποτελέσουν το «μήλον της έριδος» αναδεικνύοντας τη τοπική φυσική ποικιλομορφία, τις δραστηριότητες και την πολιτισμική κληρονομιά που κάθε σπιθαμή αυτής της χώρας διαθέτει σε αφθονία. Η Ελλάδα πρέπει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Να υιοθετήσει ένα νέο μοντέλο τουρισμού, που θα στοχεύει στην ανάδειξη νέων προορισμών και στον τουρισμό 365 ημέρων μέσω των θεματικών, ειδικών μορφών τουρισμού, με τουριστικά προϊόντα υψηλότερης αξίας», καταλήγει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ